مزایا و معایب اسکرول در طراحی سایت

یکی از مباحثی که در طراحی سایت جزو موارد ممنوعه شده بود بحث اسکرول کردن بود. در دورانی همه ی طراحان سایت فکر می کردند باید وب سایت ها را بدون اسکرول و در یک کادر خلاصه نمایند. همینطور در دورانی بیشتر طراحان سایت به وب سایت هایی که عمق زیادی از لحاظ کلیک داشتند روی آوردند. اما این مورد نیز مثل تمامی موارد پس از مدتی ذهن خلاق و تنوع طلب کاربران را خسته کرد. از این رو تکنیک اسکرول کردن جایگزین این موارد شد.

سایت هایی که  در طراحی سایت  آنها اسکرول به کار رفته شده است سایت هایی با قابلیت کاربری آسان می باشند. طراحی عناصر جدید و تعامل آنها با فناوری‌های جدید بسیار مهم است . ایجاد اسکرول در سایت می تواند از عناصر جدید باشد که برای کاربرانی که با موبایل سایت را بازدید می کنند مطلوب است و طراحان باید قوانین مربوط به آن را بدانند.

 

مزایا و معایب اسکرول در طراحی سایت

ایجاد اسکرول در طراحی سایت

امروزه کاربران اینترنت به دنبال وب سایتی می باشند که با سرعت قابل قبولی بارگذاری گردد. امروزه کاربران کمتر از قبل صبور هستند و علاقه ای به کلیک بر روی لینک برای دیدن سایر مطالب ندارند. این مورد مخصوصا برای سایت های فروشگاهی بسیار مهم می باشد زمانی که محصولات بسیاری به کاربران نمایش داده می شود.

از طرفی کاربران تلفن همراه زیاد شده اند و بیشتر کاربران با موبایل کار می کنند . طراحان بر این اساس، طراحی‌ سایت های خود راپیش می‌برند.هرچه صفحه نمایش کوچک‌تر باشد، طول اسکرول آن نیز بیشتر است . دسترسی به اینترنت با سرعت بالا  و استفادهاز اسکرول یک راه سریع‌تر برای دسترسی به اطلاعات نسبت به کلیک کردن صفحه در طراحی سایت است.

یک صفحه طولانی پر از متن جذاب نیست، در صورتی که کاربر مطلبی را در صفحه خاص از سایت شما مشاهده نماید دیگر نیازی بهدانستن صفحه آن مطلب نیست و کافی است در صفحه مورد نظر اسکرول نماید و مطلب مورد نظر خود را بیابد. در حقیقت سایتهای با اسکرول نامحدود بسیار کاربر پسند تر از سایت های معمولی می باشند.

 

مزایای اسکرول

  •  اسکرول یک روش داستان‌گویی جالب ایجاد می کند.
  • اسکرول سریع‌تر از کلیک کردن است
  • کاربران راحت تر به مطالب دسترسی پیدا می کنند و باعث افزایش تعامل و زمان حضور در سایت می‌شود.
  • کشیدن اسکرول  به پایین بسیار ساده‌تر از ضربه‌های تکراری در مناطق مختلف صفحه نمایش است. کاربران معمولاً با این روش راحت تر هستند به خصوص کاربران تلفن همراه که با استفاده از اسکرول راحت تر  به بازدید از سایت می پردازند

    معایب اسکرول

  • قطع ارتباط بین اسکرول و محتوا ممکن است کاربران را سردرگم کند.
  • ممکن است ناخودآگاه با “بازگشت” به مطالب قبلی در صفحه مواجه شوید.
  • فایل‌های بزرگ از جمله ویدئو و یا گالری‌های تصویری ممکن است سرعت سایت و به ویژه سایت‌های اسکرولی را کاهش دهند
  • دسترسی به محتواهایی که نیاز به اسکرول کردن کاربران سایت دارند، می تواند بسیار برای افرادی که مشکلات و اختلالات حرکتی دارند، سخت باشند.

مزایا و معایب اسکرول در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید