قالب سایت چیست

ساختار یا قالب اختصاصی با آماده چه تفاوتی دارد؟

قالب آماده  یک ساختار آماده از پیش تعریف شده برای سایت های عمومی هست. قالب اختصاصی بر اساس نیاز و نوع خدمات با گرافیک اختصاصی برای یک وب سایت طراحی میگردد.
 قالب سایت چیست

قالب ریسپانسیو و واکنشگرا چیست؟

در حال حاضر درصد بالایی از جامعه از تلفن های همراه هوشمند استفاده میکنند و این امر باعث شده برای دسترسی به سایت ها و دنیای اینترنت نیز از دستگاه موبایل خود استفاده نمایند. از نظر فنی قالب سایت باید بتواند محتوای خود را با توجه به اندازه نمایشگر گوشی و تبلت هماهنگ کند و بهترین حالت نمایش را نیز داشته باشد تا کاربر موبایل نیز بتواند رضایت بالایی داشته باشد و با سایت تعامل ایجاد کند. ریسپانسیو یا واکنشگرا دقیقا به این معنیست که قالب سایت شما اگر ریسپانسیو باشد یعنی برای اندازه های نمایشگر های کوچک تر از دسکتاپ نیز بهینه شده است.
در حال حاضر از لحاظ سئو نیز حائز اهمیت است زیرا گوگل نیز دوست دارد کاربرانش را به سایتی هدایت کند که محتوای مناسب با ساختار درست نمایش دهد.

بوت استرپ چیست؟ا

Bootstrap یا بوت استرپ مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای ایجاد صفحات وب و نرم افزارهای تحت وب است که شامل دستورات HTML، CSS و توابع جاوا اسکریپت جهت تولید و نمایش فرم ها، دکمه ها، تب ها، ستون ها و سایر المان های مورد نیاز طراحی وب می باشد.
طراحان سایت با استفاده از بوت استرپ به راحتی میتوانند با فراخوانی توابع و بدون کمترین حجم کدنویسی یک قالب سایت ریسپانسیو زیبا را خلق نمایند.

استفاده از اصول روانشناسی رنگ در طرح قالب

هر بیزینس در هر حوزه ای دارای یک تیپ خاص از مخاطب می باشد و با شناسایی علایق و رفتار این مخاطبان می توان بهتر ارتباط برقرار کرد. برای مثال اگر شما برای یک مجموعه تفریحی استخر میخواهید سایتی طراحی نمایید باید از رنگ آبی استفاده کنید تا اون حس آب را به مخاطب منتقل کند.

HTML چیست؟

HTML مخفف عبارت Hypertext Markup Language است. این زبان در واقع یک نوع زبان نشانه‌گذاری استاندارد برای ایجاد صفحات وب و وب اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود. در واقع HTML را عنصر کلیدی صفحات وب می‌دانند و تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی سایت، به شکلی به HTML وابسته هستند. با استفاده از این زبان و CSS و جاوا اسکریپت، تکنولوژی‌های بنیادین برای شبکه جهانی وب تشکیل می‌شود. مرورگرها اسناد HTML را از وب سرور یا مخزن لوکال (Local) دریافت کرده و آن‌ها را به صفحات وب چند رسانه‌ای تبدیل می‌کنند. در واقع HTML ساختار معنایی صفحات وب را تعریف کرده و شامل مشخصات ظاهری سند است.

جاوا اسکریپت چیست؟

جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی می باشد که درون کدهای HTML قرار می گیرد و بر روی مرورگر بازدید کننده اجرا می شود. جاوا اسکریپت توانایی تغییر در محتویات المانهای نمایش داده شده را بر روی مرورگر فرد بازدید کننده دارد بطوریکه امکان پویا سازی یا دینامیک شدن صفحات بوجود می آید.

jquery به چه معناست؟

یکی از فریم‎ورک‎های JavaScript است که امکان استفاده ازقابلیت های از پیش آماده شده ای را فراهم می‎آورد و عمل هدایت پرونده را آسان‎تر می‌کند؛ در واقع jQuery کتابخانه جاوا اسکریپت است که به کمک آن می‎توان نرم‌افزارهای مبتنی بر Ajax ، برنامه‌های سطح پایین مبادله ای (ارتباط مرورگر با کاربر) و حتی حرکات انیمیشنی با افکت‌های پیشرفته را ایجاد نمود. به کمک jQuery می‎توان صفحات وب قدرتمند و داینامیک(پویا) طراحی نمود. با توجه به اینکه جی کوئری برخی از میانبرهای نوشتاری را ارائه می‌کند اما نمی‌توان آن را جایگزین جاوا اسکریپت دانست؛ چرا که زبان اصلی نگارش کدها همان جاوا اسکریپت می‌ باشد.

تکنولوژی Ajax چگونه عمل میکند؟

Ajax ما را قادر میسازد بخشهایی از صفحه را بدون بارگذاری کل صفحه (refresh) به روز رسانی کنیم. مسلماً این قابلیتی است که خیلی ها به دنبال آن هستند زیرا بارگذاری مجدد صفحات وب همواره زمانبر و خسته کننده است ضمن اینکه باعث میشود پهنای باند کاربر نیز بیش از حد مصرف شود. Ajax تکنیکی برای ایجاد صفحات وب سریع و پویا میباشد. Ajax به صفحات وب این امکان را میدهد که به صورت غیر همزمان و تنها با تبادل اطلاعات اندکی با سرور، بخشی از صفحه را به روز رسانی کنند. به این ترتیب میتوان تنها بخش(هایی) از صفحه را بدون بارگذاری کل صفحه به روز رسانی کرد. در صورتی که صفحات معمولی باید کل صفحه را به منظور تغییر محتوا به روز رسانی کنند. بسیاری از سایتهای معروف از جمله Google Maps، Gmail، YouTube و Facebook به شکل وسیعی از این فن آوری استفاده می کنند. یکی از معروفترین مثالهای Ajax، سیستم Google Suggest است که به شکل بسیار زیبایی پیاده سازی شده است. شما عبارتی را در کادر جستجوی Google تایپ میکنید و Google بلافاصله با یک عملیات Ajax پیشنهادهایی را در مورد این عبارت به شما ارائه می کند.

اهمیت سئو داخلی در ساختار قالب سایت

مهم ترین اهداف افراد از راه اندازی سایت افزایش فروش برای کالا و خدمات خود می باشد. و افزایش فروش با افزایش ترافیک هدفمند از طریق موتورهای جستجو و با سئو امکان پذیر می باشد. یکی از اصل های سئو سایت رعایت قواعد مشخص شده برای داشتن یک وب سایت بهینه از نظر ساختار فنی می باشد که به اختصار سئو داخلی گفته می شود. از مهم ترین عوامل سئو داخلی بهینه بودن سرعت بارگذاری سایت و همینطور ریسپانسیو بودن قالب می باشد.

سرعت لود وب سایت چقدر اهمیت دارد؟

اگر سایت شما با سرعت بالایی بتواند به درخواست های مخاطبینتان پاسخ دهد با افزایش رضایت کاربران میتوانید جایگاه خود را در موتورهای جستجو مانند گوگل افزایش دهید و این عامل باعث فروش سایت شما خواهد شد. از طرفی اگر کاربری وارد سایت شما شود و با کلیک بر روی صفحاتتان بتواند سریع آن ها را مشاهده کند میزان بازدید آن از صفحات سایت شما نیز بالا خواهد بود و زمان بیشتری را در سایتتان سپری میکند.

قالب سایت چیست

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید