طراحی لوگو نوشتاری

طراحی لوگو تایپ  به منزله نوشته ای است که در یک نشان تجاری یا لوگو طراحی می گردد.اگر طراحی نماد یک برند ، نوشتار نام آن برند به عنوان نشان مشخصه آن برند در نظر گرفته شود به آن طراحی لوگوتایپ یا لوگو نوشتاری گفته می شود.طراحی لوگو نوشتاری (لوگو تایپ) به منزله نوشته ای است که در یک نشان تجاری یا لوگو طراحی می گردد.اگر طراحی نماد یک برند ، نوشتار نام آن برند به عنوان نشان مشخصه آن برند در نظر گرفته شود به آن طراحی لوگوتایپ یا لوگو نوشتاری گفته می شود.

لوگو تایپ، که در صنعت طراحی نماد کلمه ای نیز گفته می شود، لوگوتایپ نام برند یا شرکت شما را تبدیل به یک نوع تلقی با نوع فونت و سبک یکتا می کند . فونت های دستخطی حالت رسمی و تهذیبی دارند. فونت های صخیم تداعیگر قدرت و نیرومندی است در حالیکه فونت های اریبی حس انگیزش و حرکت را القا می کنند. انواع لوگوتایپ همچنین شامل حروف دست نویس، کاراکتر و نمادهایی می شوند که به گونه ای تبدیل شده اند که چشم را بفریبند و جلب توجه کنند

 

 

طراحی لوگو تایپ

مدیران کسب کار ها برای معرفی محصول خود نامی تجاری را برای محوصلات خود انتخاب میکنند. نام انتخاب شده ممکن است در ارتباط مستقیم با محصول بوده و یا سمبلی از نوع خدمات یا محصول تولید شده هم باشد ، نام انتخاب شده ممکن است ساختگی و یا ترکیبی از چند نام باشد که به دلیل خاص بودن انتخاب گردد.نام انتخاب شده به هر صورت که باشد به معنای کیفیت و ارزش محصول است ، نامی که در برابر دیگر رقبا و محصولات مشابه چون حربه ای قدرتمند جلوه می کند ، و در طول سالیان بوسیله مخاطبان دیده و شناخته می شود و قدرت کالا را تثبیت می کند

طراحی لوگو تایپ ترکیبی

در طراحی این لوگو تایپ های ترکیبی در زمینه ی طرح شکل ساده ای مثل دایره یا مربع و منحنی هایی و… به عنوان کمک کننده قرار می گیرد که در تلفیق با نام فقط جنبه تاکیدی دارد ،گرچه گاهی رابطه بصری بین نام و پس زمینه آنقدر قوی است که نشان دادن پس زمینه به تنهایی تداعی کننده نام است و نیازی به نوشته ندارد.

 طراحی لوگو نوشتاری

نقاط قوت لوگوتایپ

• سرعت بیشتر در جذابیت بصری
• تشخیص لوگوتایپ به شناختن نام برند
• ماندگاری طولانی تر
• راحتی بیشتر در ویرایش رنگ.
• قابل استفاده در اکثر رسانه ها و فضاهای تبلیغاتی
• قابل بازتولید در ترکیب های رنگی مختلف.
• قابلیت تبدیل آسان به سیاه و سفید.
•  انعطاف پذیری بالاتر

نقاط ضعف لوگوتایپ

• ساخت لوگوی متنی منحصر بفرد که به فونت استایل های رایج شبیه نباشد مشکل است.
• نیازمند طراحان گرافیک با تجربه و مسلط به مفاهیم تایپوگرافی
• مناسب بیشتر برای شرکت های بزرگ
• جذابیت و عامل تحیر کمتری نسبت به لوگوهای تصویری دارد
• کمتر می تواند نوع فعالیت شرکت یا محصول را به تصویر بکشد

طراحی لوگو نوشتاری

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید