طراحی لوگو آرم چیست

یک آرم برای یک سازمان یا محصول یک گرافیک یا نماد است. اولین آرم در اواخر قرن نوزدهم ظاهر شد ، اما دوران طراحی لوگو در دهه ۵۰ آغاز شد. امروز ، یک آرم کارت ویزیت نه تنها برای کالاها بلکه برای هر سایت است.

پنج اصل یک آرم موفق را فراموش نکنید

آرم باید ساده باشد. پیچیده نباشید. یک آرم ساده به کاربران امکان می دهد سایت را به سرعت تشخیص دهند. آرم باید به یاد ماندنی باشد. کاربرانی که روزانه ده\u200cها صفحه را مرور می کنند ، تنها ساده ترین (اما در عین حال غیرمعمول) آرم را به خاطر خواهند آورد. این کار هنگام ایجاد یک آرم امکان پذیر است که به طور مستقیم با موضوع سایت در ارتباط باشد. آرم باید ابدی باشد. این بدان معنی است که آرم باید سایت را ارائه داده و نه تنها در طول سال آینده جلب توجه کند ، بلکه پس از ۱۰ ، ۳۰ ، ۵۰ سال نیز به همان اندازه موثر باقی بماند. هر ماه ، برخی از آیتم های جدید و فناوری های جدید ظاهر می شوند ، اولویت ها در جامعه به تدریج تغییر می یابد و افراد نسل های مختلف ، اطلاعات یکسانی را متفاوت می پذیرند. وظیفه یک طراح خوب ایجاد آرم به گونه ای است که امروز و فردا و بعد از ۲۰ سال توسط مخاطبان سنی مختلف قابل درک و درک است. علاوه بر این ، آرم باید با سایت مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر برای فروشگاه اسباب بازی های کودکان آرم ایجاد می کنید ، توصیه می شود از فونت های کودکان و رنگ های روشن استفاده کنید. و برای آرم شرکت حقوقی ، فونت های سرگرم کننده و رنگ های پر جنب و جوش نامناسب هستند.

 

 طراحی لوگو آرم چیست

آرم های موفق

اکنون ، با دانستن اصول اساسی طراحی آرم ، می توانید بطور مستقل تعیین کنید که آرم خوب است و کجا آرم کاملاً موفق نیست. با دانستن اینکه کدام آرم ها موفق شده اند و موفقیت آنها با چه موفقیتی همراه است ، می توانید دریابید که آرمهای خوب چگونه ایجاد می شوند. به عنوان مثال ، لوگوی مشهور نایک نایک سووش توسط دانشجوی طراحی کارولین دیویدسون از دانشگاه پورتلند در سال ۱۹۷۱ طراحی شد. برای این آرم ، خالق فقط ۳۵ دلار حق امتیاز دریافت کرده است ، اما فقط می توان حدس زد که نایک سووش چقدر سود برای شرکت آورده است. نایک سووش یک لوگوی بی عیب و نقص ساده ، به یاد ماندنی ، موثر ، بی انتها و قابل تشخیص است. آرم نایک کاملاً با سبک شرکت ، محصولات آن سازگار است – چیزهای راحت ، راحت ، کاربردی و شیک. این آرم غیر قابل اغماض و قابل درک است. علاوه بر این ، آرم نایک سووش در ارتباط با الهه یونان باستان نایک ساخته شده است و از شکل بال های الهه پیروزی تقلید می کند. بنابراین ، یک زنجیره انجمنی در ذهن کاربر شکل می گیرد: الهه پیروزی ، نیک ، محصول نایک است. خریدار بالقوه می فهمد که در صورت خرید محصولات نایک ، در پایان جایزه (کیفیت ، سبک ، قیمت) دریافت می کند.

 

آرم های بازنده

آرمهای بد آنهایی هستند که ضعیف از آن توسط مخاطب مصرف کننده درک می شوند ، ارتباط مستقیم با سایت ، غیرعقدی یا فقط زشت ساده ، دشوار است. همچنین ، آرم های ناموفق را می توان به کسانی که ابهام خاصی دارند (شبیه آرم های موجود) یا خواندن آن دشوار است (به دلیل فونت) نسبت داد. اغلب در چنین آرم های ناموفق ، چندین حرف به نام بلافاصله با نقشه هایی جایگزین می شوند که از راه دور شبیه حروف هستند. اغلب درک این آرم ها و “خواندن” آنها دشوار است. بنابراین ، کاربر بلافاصله محتویات آرم را رونمایی نمی کند ، نمی تواند بلافاصله نوشته ها را به درستی بخواند ، و بنابراین ، به احتمال زیاد ، به یاد نخواهد آورد.

الگوریتم کار خود

یک قانون دیگر برای طراحی لوگوی موفقیت آمیز وجود دارد – الگوریتم خود را برای کار روی طراحی لوگو کار کنید. طراحی لوگو تقریباً یک امر صمیمی است. هر طراح با اتکا به تجربه خاص خود ، نسبت به این روند ، نگرش خاص خود را دارد. با این حال ، هر فرآیند طراحی آرم دارای اجزای اجباری است. بنابراین ، اولین کاری که شما باید انجام دهید نوعی نامه است که در آن تمام اطلاعات مشتری با تمام خواسته ها جمع آوری می شود. طراح جان حمص یک بار گفت: “شما باید واقعاً قبل از شروع کار درک کنید که مشتری انتظار دارد. طراحی لوگو جستجوی گربه تاریک در یک اتاق تاریک نیست ، بلکه برعکس است. ” آرم باید یک شات با هدف باشد و باید به آن هدف گرفته شود.

مطالعه و تلاش

یک قانون دیگر این است که مشاغل مشتریان خود را با جزئیات بیشتری مطالعه کنید (درباره محصولات و تولید به طور کلی ، در مورد تاریخ کالا / خدمات ، در مورد تاریخچه ایجاد و بهره برداری شرکت در بازار ، در مورد موفقیت آن و رقبای اصلی آن). جستجوهای بصری. این یک مطالعه اطلاعات در مورد شرکت ، محصولات آن نیست ، بلکه ادغام مستقیم در طراحی آرم ها است. در این مرحله باید به مطالعه روندهای جدید ، نوآوری در سبک بپردازید ، دریابید که محبوب ترین و موفق ترین آرم ها در حال حاضر چیست ، چه چیزی در انتظار مخاطب مصرف کننده است. علاوه بر این ، آرم جدید شما نباید شبیه به نمادهای موجود باشد. بعضی اوقات به مطالعه آرم های رقبا کمک می کند. یک طراح می تواند آرم های رقبا را آنالیز کند و با شروع انتقاد از آرم شرکتهای رقیب سرنخ خوبی برای یک آرم جدید پیدا کند. مرحله بعدی طراحی و مفهوم سازی است. این آرم باید از نظر طراح و البته مانند مشتریان به کمال تبدیل شود. واکنش مشتریان را به آرم با دقت دنبال کنید ، نظرات آنها را یادداشت کنید. یک مکان مهم ارائه لوگو است که کار ارزشمندی نیز دارد.

خوب ، موفق باشید با آرم خود را! و برای کار موفق ارزشمند است که از آن الهام بگیرید. در اینجا لیست کاملی از گالری های آرم وجود دارد که در آن می توانید ایده های جالبی کسب کنید.

اغلب اتفاق می افتد که بعضی چیزها با نام های مناسب آنها خوانده نمی شوند. یک عکس تمام عیار به عنوان “تصویر” خوانده می شود و این ترکیب به راحتی به “چشم انداز” تغییر نام می یابد. من وقتی مفاهیمی مانند کنتراست ، اشباع ، روشنایی و … با هم مخلوط شوند ، آن را در نظر نمی گیرم.

خوب ، خداوند آنها را با ترکیب و روشنایی ، به آنها برکت می دهد. اعتراف می کنم که برای افرادی که درگیر طراحی و گرافیک نیستند ، به طور کلی این امر نه ضروری است و نه جالب. اما مشکل اینجاست که این دسته از “ناآگاهان” شامل مشتریان عزیز ما و حتی بدتر از آن به اصطلاح “همکاران” می شوند.

به طور کلی ، برای مشتری ، جهل بهانه ای است. اما واقعاً – چرا مشتری باید بداند “شبکه مدولار” چیست و ماوس شما باید از چه راهی برای فرش تشریح کند تا در نهایت طراحی جذاب و جالبی ایجاد کند. مشتری همچنین نسبت به نحوه فراخوانی چیزی که برای او ترسیم می کنید بی تفاوت است – طرح اصلی یا چیز دیگری. او لازم نیست که بداند. او به شما پول می پردازد. و او بخشی از پول را دقیقاً برای این واقعیت می پردازد که می دانید این یا آن چیزی که به درستی خوانده می شود چیست.

با افراد عادی (خواندن ، مشتریان) همه چیز واضح است. اما این است که چه کارهایی با کسانی انجام می شود که به دلیل حرفه یا وظایف خود ، به سادگی موظف هستند “چه کسی را بشناسند” و همه چیز را با نام های مناسب خود فراخوانی می کنند.

متأسفانه ، در بین ما (طراحان) افرادی هستند که بدون دانستن مفاهیم ابتدایی و جایگزین کردن مفاهیم اصلی با گمانه زنی های خود سعی در طراحی دارند. بله ، روشن است – مبتدیان ، واضح است – آنها تازه شروع به یادگیری اصول هنر و صنعت کردند. اما ، قبل از نشستن در Photoshop و Illustrator – هنوز لازم است که ابتدا در کتاب های هوشمند بنشینید. بنابراین می خواهم فریاد بزنم:
آقایان “طراحان” ، درخواست فوری – حصیر را یاد بگیرید. بخشی!

در ادامه ، بیایید با هم ، سعی کنیم “هو هو هو” را بفهمیم و تعاریف دقیقی را برای مفاهیم زیر بدست آوریم ، که در اغلب موارد و به طور نادرست در هویت استفاده می شوند. امروز خواهیم مرتب کرد:
آرم
ثبت نام (نام تجاری)
نماد
مارک تجاری (مارک تجاری ، مارک تجاری)
بلوک مارک

همانطور که معلوم شد ، کار آنقدر ساده نیست که ممکن است در نگاه اول به نظر برسد. در ابتدا ، من به منابع رسمی روی آوردم (به طوری كه بعداً متهم به جایگزین كردن مفاهیم اصلی با گمانه زنی های خودم نشوم) و شروع به تفسیر به قانون كردم. و بلافاصله اولین شکست – در قوانین ثبت اختراع حداقل دو کشور (روسیه و اوکراین) ، برای برخی از مفاهیم کاملاً تعریفی وجود ندارد. قدم بعدی من خرد کردن دانشنامه ها و جستجو برای تعریف دقیق این مفاهیم در آنها بود. و به نظر می رسد که رویکرد دوم به این سؤال موفقیت آمیزتر بوده است ، اما در هنگام جستجو ، یک ظرافت ظهور کرد که به اعتبار و «وزن» داده های به دست آمده از این دانشنامه های بسیار شک شک کرد. یعنی: در دانشنامه ها ، مفاهیم “نام تجاری” ، “مارک تجاری” و “علائم تجاری” به سادگی تحت همین تعریف نوشته می شوند. و اگر برای مفاهیم “مارک تجاری” و “مارک تجاری” چنین هویتی بسیار محتمل باشد ، مفهوم “مارک تجاری” تا حدودی از این مجموعه خارج می شود.

پس از تجزیه و تحلیل جزئیات هر یک از مفاهیم فوق و بدست آوردن رمزگشایی آنها ، مشخص می شود که “نام تجاری” و “علائم تجاری” با هم تفاوت دارند و چرا اصولاً نمی توان این دو مفهوم را جایگزین یکدیگر کرد.

بنابراین ، بیایید از همان ابتدا شروع کنیم.

آرم

قبلاً بدون گرفتن آرم همه را به آرم صدا می زدیم. به محض استفاده از یک عنصر گرافیکی در نمادهای اصلی شرکت (سازمان ، ساختار ، صندوق ، انجمن – از این پس به عنوان “شرکت”) ، همه چیز یک آرم است. اگرچه این خیلی دور از واقعیت است.

کلمه “آرم”  (Logotype انگلیسی) از زبان یونانی آمده است: آرم (کلمه) و اصطلاح (چاپ). گزینه های دیگر وجود ندارد. و بر این اساس ، هیچ تغییری در رمزگشایی وجود ندارد:
“آرم طراحی گرافیکی اصلی نام است.”

این همه است! علامت نام ، نمادها ، نمادها ، نمادها وجود ندارد. و این که آیا تایپوگرافی کلاسیک ، یا کامل ، کلاسیک یا خوشنویسی نفیس ، همه تفاوت های ظریف است.
همه فرمول های دیگر از یک شر است.

ثبت نام (نام تجاری)

اغلب ، برای شناسایی گرافیکی اصلی شرکت ، یک آرم همیشه کافی نیست. موافقت کنید که فقط تعیین گرافیکی نام (البته در نسخه اصلی) همیشه نمی تواند اطلاعات لازم در مورد شرکت را به مصرف کننده نهایی منتقل کند. برای این اهداف است که از علامت استفاده می شود.

به عبارت دیگر ، علامت تجاری یک شناسه گرافیکی اضافی این شرکت است که به منظور ارتقاء تأثیر آرم یا انتقال اطلاعات اضافی در مورد شرکت طراحی شده است که در نهایت باید از لحاظ نوع اثر ، اثر شناسایی این شرکت را بهبود بخشد.

بنابراین ، معلوم می شود: نام تجاری – یک عنصر گرافیکی منحصر به فرد که برای شناسایی شرکت استفاده می شود و اطلاعات اضافی رمزگذاری شده در مورد شرکت (مزایا ، حوزه های فعالیت و غیره) را در اختیار دارد.

بنابراین ما این عبارت را برای مفهوم “نام تجاری” گرفتیم. تنها نکته این است که کاملاً طولانی و غیر قابل هضم بیرون آمد و بنابراین ، بیایید سعی کنیم آن را متحد کنیم و کمی آن را کاهش دهیم:
“نام تجاری – عنصر گرافیکی شناسایی منحصر به فرد” ..

به عنوان یک قاعده ، یک علامت تجاری به همراه یک آرم استفاده می شود ، اما این یک جزم نیست و در برخی موارد ، وقتی مناسب و توجیه پذیر باشد می توان از آن به عنوان یک عنصر جداگانه شناسایی استفاده کرد.

موارد اختصاری نیز قابل ذکر است. غالباً هر دو آرم و یک علامت می توانند از یک اختصار تشکیل شده یا دارای یک اختصار باشند. اما در عین حال ، این مخفف یک عنصر مستقل از شناسایی گرافیکی نیست.

و چند تفاوت ظریف دیگر که جزم نیستند ، اما باید درمورد آرم و نام تجاری بدانید:
در ترکیب “آرم + نام تجاری” – آرم ، به عنوان یک قاعده ، اصلی است. این آرم بدون نام تجاری قابل استفاده است. از نام تجاری نیز ممکن است جداگانه از آرم استفاده شود. اما ، در اکثر موارد ، یک آرم و علامت جزئی از یک کل هستند.
لوگو و نام تجاری – عناصر جداگانه و مستقل. بعضی اوقات گزینه هایی برای نمادگرایی وجود دارد که علامت “به آرم دوخته می شود” ، اما ، به طور معمول ، این بهترین نمونه های آرم و ساختار علائم نیستند. چنین “علائم آرم” اغلب برای صاحبان آنها کاملاً کار نمی کند.
یک ویژگی متمایز از هر دو آرم و نام تجاری اصالت است. آنها باید تا حد امکان متفاوت از نمادهای سایر شرکتها باشند (حداقل از نمادهای رقبا مستقیم).
همچنین ، در اکثر موارد ، مترادف “سادگی” در مورد آرم و علامت اعمال می شود. یک آرم (علامت) خوب یک نماد گرافیکی ساده است که باید به راحتی بخوانید ، به یاد بیاورید و تکثیر شود.
سادگی در طرح های رنگی نیز مطلوب است. هرچه رنگ های کمتری داشته باشند ، بهتر هستند. حداقل تعداد رنگ در نماد ، تکثیر آن را ساده می کند و باعث می شود حافظه بیشتر شود. در صورت عدم توجیه ایدئولوژیکی ، منطقی یا مفهومی ، هیچ دلیلی برای ایجاد نمادگرایی چند رنگ یا تمام رنگ وجود ندارد.

نماد

کلمه “Emblem” (Eng Emble) از زبان یونانی آمده است: emblema (تزئین برجسته). تعریف به شرح زیر است:
“یک نماد یک تصویر مشروط یا نمادین از یک مفهوم ، ایده است.”

به نظر می رسد همه چیز روشن است ، اما هیچ چیز کاملاً مشخص نیست. تعریف آن چنان مبهم و عمومی است که نمی توان نتیجه گیری روشنی را در مورد آنچه باید برجسته باشد ، غیرممکن کرد. بیایید سعی کنیم این را با هم تشخیص دهیم.

اولین نتیجه گیری که می توانیم از رمزگشایی خود مفهوم نتیجه بگیریم: نماد یک تزئینات تسکین دهنده است.

نکته دوم – در تعریف محدودیت روشنی در شکل گرافیکی آرم وجود ندارد. از این نتیجه می گیریم که آرم می تواند انواع عناصر گرافیکی شناسایی را در خود جای دهد. بعضی اوقات ، حتی بسیار پیچیده و پر جزئیات.

و نکته سوم – از همان تعریف ، نتیجه می گیریم که از نماد در نماد “مفاهیم” جهانی یا “ایده” استفاده می شود ، و نه برای “کتیبه گرافیکی یک نام” (مانند مورد آرم) ، و نه به عنوان “عنصر گرافیکی منحصر به فرد” “(همانطور که در مورد نام تجاری وجود دارد).

الزامات این مفهوم را برآورده می کند ، و در سمت راست یک نماد داریم که با این وجود از این قرار نیست که به عنوان اصلی آرم باشد.

هر سه مفهوم به معنای یک چیز هستند ، بنابراین برای راحتی ما فقط با یکی از آنها ، مارک تجاری کار خواهیم کرد.

همه چیز در اینجا ساده است – در قانون ثبت اختراع مشخصاً از مارک تجاری مشخص شده است:
« علامت تجاری – یک نام تجاری که قادر است به ترتیب کالاها و خدمات یک شخص حقوقی یا حقیقی را از کالاها و خدمات مشابه اشخاص حقوقی یا حقیقی متمایز کند. ”

“قانون در مورد علائم تجاری ، علائم خدمات و عناوین مبدا” (فدراسیون روسیه). همین تعریف ، کمی متفاوت ، در قوانین اوکراین موجود است.

در واقع ، Trademark هیچ محدودیتی در مورد سبک گرافیکی ، تایپوگرافی ، غنای عناصر گرافیکی ، رنگ آمیزی و غیره ندارد.

به عنوان یک علائم تجاری ، ممکن است از یک نماد (آرم ، علائم تجاری) و سایر نمادهای گرافیکی که در تعاریف عناصر شناسایی فوق قرار نمی گیرند استفاده شود.

برای ارائه نمونه هایی از علائم تجاری ، معنی ندارد – به هر سوپر مارکت بروید ، و می توانید آنها را در قفسه ها ، در مقادیر بسیار زیاد مشاهده کنید.
بلوک مارک

ما در حال حاضر عناصر اصلی شناسایی را بررسی کرده ایم ، فقط برای تکمیل تصویر باقی مانده است. بنابراین – بلوک شرکت. همه چیز در اینجا ساده است:
“بلوک مارک – محل اصلی آرم و نام تجاری ، نسبت به یکدیگر.”

چیز دیگری برای گفتن در اینجا نیست. شکل ۱۸ و ۱۹ نمونه هایی از ترتیب افقی و عمودی عناصر در یک واحد شرکتی را نشان می دهد. به طور طبیعی ، گزینه های بیشماری برای مکان وجود دارد – در اینجا دو مورد از آنها رایج ترین است.

آتلیه – قرار دادن افقی عناصر بلوک شرکت ، نسبت به یکدیگر. صفحه باریک – قرار دادن عمودی عناصر.

بنابراین ما عناصر اصلی هویت را فهمیدیم. البته ، این مقاله را نمی توان بی عیب و نقص و کامل دانست ، اما من سعی نکردم به همه تفاوت های ظریف بپردازم ، سعی کردم فقط اصول اساسی شکل گیری عناصر هویتی را استخراج کنم.

همچنین ، در پشت میدان دید ما عناصر مهم ، همان اندازه مهم شناسایی بصری نیز وجود داشته اند ، اما در مورد دیگری صحبت خواهد شد …

آرم چیست؟

لوگو (از یونانی آرم  – کلمه و تیپوس  – اثر ، شکل ، الگوی) علامت (نماد) است، متشکل از متن و / یا گرافیک ، که برای یک شرکت ، شرکت ، سازمان و غیره متمایز است. در حالت ایده آل ، ابزار گرافیکی آرم باید جهت اصلی شرکت را بیان کند.

در زندگی روزمره ، ما دائماً با هزاران آرم روبرو هستیم. آنها تقریباً در هر محصول (مواد غذایی ، صنعتی ، – از ماشین تا کاغذ) یافت می شوند. روی هر بسته بندی می توانید آرم سازنده را پیدا کنید. اکثر رسانه های چاپی (مجله ها ، روزنامه ها) دارای لوگوی منحصر به فرد خود هستند که به لطف آن این انتشارات از سایرین قابل تشخیص است.

یک طراح که می خواهد یک آرم خوب و به یاد ماندنی ایجاد کند ، باید با انواع آرم های موجود آشنا شود ، نقاط قوت و ضعف هر یک را تجزیه و تحلیل کند تا با توجه به نیاز مشتری مناسب ترین گزینه را انتخاب کند.

طبقه بندی آرم

همه آرم ها ، صرف نظر از وابستگی موضوعی آنها ، می توانند به یکدیگر تقسیم شوند

 

آرم متن

آرم این گروه با نوشتن نام شرکت (محصول ، مارک تجاری) با تایپ انتخابی ساخته می شود. بسته به نوع هدست مورد استفاده ، این گروه را می توان به دو زیر گروه تقسیم کرد: کلاسیک و تزئینی. قلم های کلاسیک شامل قلم های سریفی (Times New Roman ، پیک) و خرد شده (Arial ، Pragmatica) است. هدست ها قلم هایی به سبک آزاد هستند.

آرم های متن کلاسیک

آرم های متن کلاسیک با استفاده از انواع مختلفی از قالب های کلاسیک ساخته می شوند:

قلمهای سریف (عتیقه).   سریف ها یا سری ها عناصر افقی در انتهای سکته های اصلی (گاهی اوقات اتصال دهنده) هستند که دارای متنوع ترین شکل ها هستند: مستطیل ، منحنی ، منقار ، یک طرفه و غیره.

گروتسک یا خرد شده.   اینها فونت های بدون سری هستند ، دارای کنتراست کم یا بدون کنتراست.

آرم های این نوع بسیار ساده و معمولاً خسته کننده هستند. بسیاری از شرکتهای مشهور آرم های متنی را انتخاب کردند. با این وجود برای ایجاد یک آرم اصلی و با کیفیت بالا باید تلاش زیادی کنید. لازم است همه ظرافت ها و جزئیات را بکار بگیرید: سایه ، سایه و غیره.

آرم هایی که در درک بصری متنی هستند یا به خصوص قابل توجه نیستند ، معمولاً با تبلیغات مکرر و / یا محصولات با کیفیت بالا (سونی ، پاناسونیک) متمایز می شوند. برای چنین شرکت هایی ، کیفیت و قابلیت اطمینان برای آرم کار می کند ، و برعکس.

آرم های متن تزئینی

 

قلم های سبک رایگان.   اینها شامل فونت های تزئینی ، دستنویس ، ویژه ، تبلیغاتی و سایر مواردی است که نمی توان به دو گروه اول نسبت داد.

 

به طور جداگانه ، می توانید هدست های فونت ایجاد شده را بطور خاص برای یک آرم خاص انتخاب کنید.

آرم های امضا شده

آرم های این گروه با ساخت نماد اصلی (علامت) به دست می آیند. به طور معمول ، این آرم ها به رنگی نقاشی می شوند. اغلب این آرم ها با استفاده از قلم های تزئینی اصلی به دست می آیند. تنها تفاوت این است که عناصر گرافیکی اغلب به آرمهای نمادین اضافه می شوند.

آرم های ترکیبی

چنین لوگوهایی با ترکیب متن و علامت به دست می آیند. این رایج ترین نوع آرم است ، زیرا استفاده از یک عنصر گرافیکی در آرم ، آن را به یاد ماندنی تر می کند و به شما امکان می دهد یک نام بلند شرکت را از لحاظ بصری جذاب تر و متمایز تر کنید. علاوه بر این ، بخش نمادین آرم به عنوان یک “مارک” روی کالاها (محصولات) شرکت فوق العاده است.

 

 

چه چیزی را انتخاب کنید؟

قبل از شروع تولید آرم ، حتما از مشتری در مورد شرکت خود سؤال کنید: در کدام منطقه کار می کند ، چه محصولاتی را تولید می کند ، جایی که قصد چاپ آرم و غیره را دارد. خواسته های خود مشتری را دریابید: آنچه که او به طور خاص می خواهد در آرم ببیند ، کدام یک از آرم های مشهور را که دوست دارد … چنین اطلاعاتی به شما کمک می کند تا به درستی ایده را برای مفهوم آرم تولید کنید.

و به یاد داشته باشید: یک رویکرد منحصر به فرد باید برای هر آرم اعمال شود. توصیه های خاص بی فایده است.

آرم  تصویر گرافیکی از یک مارک ، شرکت ، سایت موضوعی ، سازمان است. این نماینده مینیاتوری از علایق در همه زمینه های نفوذ شماست. این یک مارک با کیفیت کوچک است که باعث می شود شما و محصول شما قابل تشخیص باشد.

بعضی اوقات بی فایده ترین چیز فقط به دلیل اینکه آرم قابل تشخیص یک شرکت معتبر روی سطح آن اعمال می شود قابل فروش است. با گذشت زمان ، این تصویر به طور مستقیم با یک نام تجاری یا تولید کننده در ارتباط خواهد بود و در بعضی مواقع باعث افزایش وفاداری ، اعتماد به اطلاعات ، محصولات و خدمات می شود.

چرا برای یک سایت به یک آرم احتیاج دارم ، وظیفه آن چیست؟

نام اول است. ده ها یا حتی صدها هزار سایت در هر موضوع در شبکه ایجاد شده است. آنها متفاوت ، موفق ، متفاوت برای بازدید کنندگان جالب هستند و اعتماد به نفس دیگری را به وجود می آورند.

سایتی که آرم موفقیت آمیز داشته باشد (به شرط آنکه حضور آن تنها مزیت آن نباشد) همیشه توجه را به خود جلب می کند ، بهتر به خاطر می آید. حتی در نتایج جستجو ، سایتی با یک آرم نمایش داده شده در فاویکون از متن بی نام و نام خانوادگی یک همسایه لیست معتبرتر است.

ثانیا ، تجلی فردیت است. این سایت باید از انبوه دیگران متمایز باشد ، زیرا این متن فروش کافی نیست. بازدید کننده قبل از هر چیز ، تصویری تصویری از صفحه ای را که او بدست آورده جذب می کند و این صفحه باید کاملاً طراحی شود. وجود آرم یکی از شرایط طراحی فردی است.

سوم ، این تجلی هویت شرکت است. با گذشت زمان ، وجود آرم شما در هر ماده ای با منابع شخص ثالث ، در یک خروجی آفلاین ، در تالار گفتگوی موضوعی یا صفحه پیام فقط باعث افزایش وزن به اطلاعات یا فروشگاه می شود. خبرنامه این سایت ، مجهز به یک آرم قابل تشخیص ، پاسخ خوانندگان را افزایش می دهد.

چهارم ، این یک شاخص ثبات است. راه اندازی یک پروژه جدید با یک آرم قابل تشخیص یا راه اندازی یک نام تجاری ناشناخته بسیار موفق تر است.

یک آرم موفق چه ویژگی هایی دارد؟

می دانیم که امروزه بسیاری از نشان های بی چهره ایجاد شده است ، که با افتخار آرم هایی به نام خوانده می شوند که هیچ کس نمی داند ، آنها به یاد نمی آورند ، آنها هدف خود را انجام نمی دهند. چرا این اتفاق می افتد؟ فقط این است که سازندگان ، همانطور که باید ، متخصص در امر توسعه نیستند ، ذوق نمی کنند ، ذوق هنری ندارند. یا فقط تصویری است که بر روی یک سرویس آنلاین رایگان ایجاد شده و به ده ها هزار نفر از اینگونه صنایع دستی بی صورت به صفوف باریک پیوسته است. بنابراین باید آرم مناسب کدام باشد؟

  • این آرم حداکثر جهت فعالیت ، سوژه ها و مشخصات را منعکس می کند. این یک تصویر ارتباطی از شرکت و منابع اینترنتی را تشکیل می دهد.
  • یادآوری آن آسان است. فرقی نمی کند که چگونه و با استفاده از کدام فناوری ها آرم ایجاد می شود. این می تواند یک راه حل حداقلی یا یک نقطه از رنگ روشن باشد. اگر آن را به شدت در ذهن افراد وارد کنید ، با یک شرکت یا مارک خاص ارتباط برقرار کنید – مشکل با موفقیت حل شده است.
  • آرم باید تا حد امکان ساده باشد. بله ، می تواند عناصر گرافیکی را با متن ترکیب کند ، اما یک نگاه به آن باید باعث شود که جوهر کاملاً آشکار شود.
  • باید برای چشم جذاب باشد. این شامل رنگ ، سبکی ، جلب توجه و اصالت است.

عدم رعایت این شرایط ممکن است باعث شود که آرم شما وظیفه خود را انجام ندهد یا آن را به صورت ناکارآمد انجام دهد. و این قابل قبول نیست ، زیرا بیهوده نیست که شرکت های پیشرو جهان فقط برای ساختن یک آرم شرکت صرف هزاران (گاهی دهها هزار) دلار هزینه می کنند – این بدان معنی است که در مورد آنها آرم با حداکثر کارآیی کار می کند.

آیا در هنگام ایجاد نام های تجاری قوانینی وجود دارد؟

البته ، قوانین خاصی وجود دارد که به توسعه دهندگان راهنمایی می کند. شما می توانید به طور خلاصه قوانین اساسی ترکیبی و ساختاری را تشریح کنید:

  1. حداقل رنگ و قلم. در حالت ایده آل ، بیش از دو مورد ، از آنجا که پیچیدگی درک را پیچیده می کند.
  2. استفاده از فرم های ساده و فونت های قابل خواندن.
  3. امتناع از شیب ، تفاوت سایه ها و تکه های نور.
  4. مدل سازی کاربرد آرم روی سطوح مختلف و بدون افت کیفیت.
  5. امکان نمایش در قالب سیاه و سفید بدون از بین رفتن شناخت.

طراحی لوگو آرم چیست

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید