طراحی قالب گرافیک سایت خلاقانه

قالب سایت یک چیدمان مشخص از عکس و متن است ولی این موضوع مانع خلاقیت هنرمندان فعال در عرصه طراحی گرافیک سایت نشده است. اما محور خلاقیت در گرافیک سایت میتواند پا را از محدوده گرافیک ساده فراتر گذارد و به طراحی افکت های حرکتی، گرافیکی، نیز قدم گذارد.

یک گرافیست وب باید بتواند از ابزار های و سایلی که در اختیار او قرار دارد، یک قالب سایت خلاقانه ایجاد کند.

معمولا یک گرافیست برای رسیدن به ایده مشترک با مشتری طراحی سایت در یک جلسه علایق و سلایق مشتری را دریافته و رنگ های سازمانی سایت را مشخص می کند و ترکیب رنگ های سازمانی با رنگ های دیگر برای ایجاد یک هارمونی رنگ در سایت را مشخص می کند.

طراحی قالب گرافیک سایت خلاقانه

گام های طراحی سایت خلاقانه

طراحی بنر و یا اسلایدر برای سایت:

بعنوان یک گرافیست باید بدانید که مشتری شما ترجیح میدهد از یک عکس ایستا و یا یک عکس متحرک برای بنر سایت میخواهد استفاده کند. در صورتی که بنر سایت ساده است برای چیدمان رنگ و عناصر در بنر مانند یک بنر واقعی عمل کنید، هارمونی رنگ ها و اندازه فونت را رعایت کنید. مشتریانی که از گوشی های کوچک این تصویر را خواهند دید را در نظر بگیرید. مقاله خلاقیت در طراحی بنر سایت بصورت کامل توضیحات لازم برای طراحی یک بنر ایستای خلاقانه را ارائه داده است. اگر هم میخواهید از استلایدر استفاده کنید. مطمئن شوید که مقالات طراحی سایت با گوگل وب دیزاینر را مطالعه کرده اید در این مقالات ما نرم افزار تولید اسلایدر را آموزش داده ایم، برای تعیین حرکت ها میتوانید از این آموزش استفاده کنید. با مطالعه این آموزش ها شما میتوانید انواع حرکت های یک اسلایدر را بصورت گرافیکی طراحی کنید و آنرا بصورت کد خروجی بگیرید.

طراحی نحوه چیدمان سایت :

عناصر سایت بر اساس الگوهای خاصی در کنارهم قرار میگیرند یک برنامه نویس اندازه هر عنصری را که گرافیست در فتوشاپ طراحی کرده به صورت درصد در وب وارد می کند. بنابراین مطمئن شوید که با اصول کلی نحوه طراحی چیدمان صفحه آشنا هستنید. در آموزش چگونه یک طراح وب شویم اصول کلی قوانین شبکه بندی را توضیح داده ایم و در آموزش شبکه بندی Bootstrap آموزش کاملی از نحوه شبکه بندی در بوت استرپ را توضیح داده ایم . اگر با پلتفرم بوت استرپ آشنا نیستید آموزش های Bootstrap را میتوانید مطالعه فرمائید. یک گرافیست باید از اصول کار برنامه نویسی سایت آگاه باشد. بعنوان مثال اگر طراح سایت قصد استفاده از کتابخانه های جاوا مانند masonry.js را دارد. برای طراحی قالب بندی سایت باید این موضوع مد نظر قرار گیرد تا بعنوان مثال با طراحی یک ساید بار پیچیده کار برنامه نویس را سخت و غیر ممکن نکنیم.

افزونه های موجود در نوار ساید بار و یا پا صفحه:

هنگامیکه میخواهیم برای ساید بار و یا پاصفحه چیدمانی را در نظر بگیریم. باید از امکانات فعلی نرم افزار طراحی قالب سایت آگاه باشیم . اگر در برنامه سه مکان مجزا در پا صفحه برای برنامه نویسی در نظر گرفته شده است، طراحی خود را بر اساس همان سه قسمت انجام دهیم . این موضوع میتواند به سرعت اجرای طراحی سایت و خطای کمتر منجر شود.

اشکال خلاقانه در عناصر مختلف سایت :

شما بعنوان یک گرافیست میتوانید عکس لایه باز PSD را در اختیار برنامه نویس گذاشته تا عناصر و اشکالی راکه طراحی کرده اید را بصورت عکس در سایت قرار دهد. برای این منظور مطئمن شوید عناصری مانند دکمه و بکگراند بخش های مختلف و اشکالی که در سایت قرار دارند، بصورت جداگانه طراحی شده اند و براحتی میتوان آنها را از سایر قسمت ها جدا کرد. در طراحی گرافیک سایت، هرگز نوشته را با لایه پس زمینه ادغام نکنید. زیرا در وب نوشته ها بصورت اختیاری توسط مشتری وارد میشوند. و برنامه نویس وب ناچار است این امکان را برای کاربران و مشتریان سایت مهیا کند.

در آخر هم باید بگوییم که برای داشتن یک سایت خلاقانه از ایده های خود همراه با ایده های مشتری الهام بگیرید . قبل از ارسال طرح نهایی به مشتری با برنامه نویس سایت برای نحوه اجرای طرح صحبت کنید. سعی کنید که گرافیک سایت در عین خلاقانه بودن تا جای ممکن ساده اجرا شود.

قالب گرافیک سایت خلاقانه

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید