طراحی سایت گرافیکی

نکاتی که برای طراحی سایت گرافیکی باید انجام بدهیم چیست؟ به عنوان یک گرافیست سایت باید بدانیم که تم های گرافیکی با تم های معمولی تفاوت بسیاری دارند و اگر بتوانیم نکات زیر را در طراحی تم سایت رعایت کنیم حتما سایت گرافیکی زیبایی در آخر خواهید داشت.

۱٫انتخاب رنگ مناسب برای طراحی قالب سایت

همیشه سعی کنید رنگهایی را متناسب با موضوع کاری وب سایت برای طراحی گرافیکی آن انتخاب کنید و حتما از رنگهای سازمانی آن شرکت در طرح خود استفاده کنید.

انتخاب رنگ
انتخاب رنگ

۲٫هدایت کاربران به جای درست

در طراحی سایت گرافیکی باید به گونه ای عمل کرد که کاربران در نهایت به جای درستی هدایت شوند یعنی اگر موضوع سایت تعمیرات ماشین است یا فروش قطعات خودرو باید طرح به گونه ای باشد که کاربران در وب سایت گیج نشوند میتوان یک دسته بندی گرافیکی برای هر قسمت ماشین درست کرد یعنی قطعات جلوبندی، قطعات موتور، قطعات برقی و … این دسته بندی گرافیکی باعث میشود که کاربران در ابتدای ورد به سایت مسیر درست را انتخاب کنند و راحت تر و با تعداد کلیک کمتری به موضوع مورد نظر خود برسند و قطعه خود را خریداری کنند.

هدایت کرابران
هدایت کاربران

۳٫انتخاب تصاویر درست و با کیفیت متناسب با موضوع سایت

تصاویر ، تصاویر ، تصاویر

در کار طراحی تصویر نقش اول در هر موضوعی و هر نوع طراحی را دارد اگر بخواید یک سایت و یا یک پوستر و یا یک بوروشور طراحی کنید تمامی این موارد باید شامل تصاویر و عکس باشند زیرا تصویر از هر چیزی در کار طراحی گویا تر است پس برای طراحی سایت گرافیکی همیشه از تصاویر مربوط به موضوع وب سایت و با کیفیت استفاده کنید سعی کنید اسلایدرهایی زیبا و با افکتهای تصویر خاص و منحصر به فرد ایجاد کنید تا کاربران در همان ابتدای کار جذب این تصاویر شوند.

تصویر سایت
تصویر سایت

۴٫برای طراحی هر سایت یک استراتژی داشته باشید

اگر همه سایتهایی که طراحی می کنید شبیه هم باشند نمیتوانید نام خود را گرافیست سایت بگذارید هر وب سایت باید طرح منحصر به خود را داشته باشد مثلا بعضی از گرافیست های سایت تمام قالبهای پزشکی که طراحی می کنند شبیه هم است فقط با رنگهای متفاوت، این کار درست نیست! باید هر سایتی شناسنامه و طرح مخصوص به خود را داشته باشد از جایی شروع به جایی ختم شود.

هدف
هدف

۵٫توجه به گرافیک سایت

بعضی از کاریران و صاحبان سایت بیشتر به موضوع کد نویسی و مسایل داخلی سایت میپردازند و توجی به گرافیک سایت ندارند اما در انتها متوجه میشوند که گرافیک سایت بسیار مهم بوده و یک سایت بود گرافیک مخاطبان زیادی نخواهد داشت بنابراین به اشتباه در انتهای کار به یاد گرافیک می افتند و بعد از زدن طرح برنامه نویسان خود را ملزم به انجام این تغییرات گرافیکی نمیداند و یا هزینه ای دوباره برای تغییرات از کاربران دریافت می کنند این روند طراحی وب سایت اشتباه است و تجربه نشان داده که در طراحی یک سایت باید ابتدا طرح گرافیکی زده شد و سپس کار برنامه نویسی و اجرا شروع شود.

گرافیک سایت
گرافیک سایت

نمونه از یک طراحی سایت گرافیکی :

طراحی سایت گرافیکی

گرافیک سایت

طراحی سایت گرافیکی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید