طراحی اختصاصی سایت

 

طراحی اختصاصی سایت

 

منظور از طراحی سایت اختصاصی یعنی این که شرکت x تمامی کدهای لازم برای برپایی این فروشگاه را نوشته و به عنوان محصول اختصاصی که هیچ شرکت دیگری این کدها را در اختیار ندارد به مشتریان خود ارائه می دهد که شاید امری منطقی نیز باشد چرا که با همون گروه نوشتن دوباره کدها تقریبا تکرار مکررات خواهد بود. اگر وب سایت درخواستی شما از جمله سایت هایی باشد که قبلا برنامه نویسی اختصاصی آن صورت گرفته، تقریبا می توان گفت تنها کاری که انجام می شود طراحی قالب برای این سیستم فروشگاهی اختصاصی می باشد. اما فرض کنید قصد طراحی سایتی  دارید که ایده آن نو بوده و تا به حال مشابه آن را هیچ شرکتی انجام نداده است، در این حالت طراحی اختصاصی یعنی این که سایت شما از ۰ تا ۱۰۰ برای شما و با توجه به ایده شما برنامه نویسی خواهد شد.

در حالت کلی  طراحی سایت به صورت اختصاصی یعنی این که کدهایی که وب سایت شما با آن راه اندازی خواهد شد مختص اون شرکت بوده و در دسترس شرکت یا گروه دیگری نیست.

در طراحی مبتنی بر سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مثل وردپرس، جوملا، دروپال و … و یا مثلا سیستم های فروشگاهی همه چیز را از صفر برنامه نویسی نمی کنند و علت به وجود امدن همچنین سیستم هایی هم همین هست که دیگر برنامه نویسان و شرکت ها بتوانند به راحتی با توجه به خواسته هایشان این سیستم ها را ارتقا داده و در نهایت سایت مورد نظر را طراحی نمایند. در ادامه مطلب به منظور راحتی از این سیستم ها با عنوان سیستم های جهانی یاد خواهم کرد. در این حالت نیز تقریبا کاری که انجام می شود این هست که قالب اختصاصی برای سیستم مورد نظر نوشته می شود.

کاربری که وارد سایت می شود (کاربر عادی) هیچ تفاوتی بین یک طراحی اختصاصی سایت و طراحی که از طریق سیستم های جهانی صورت می گیرد احساس نخواهد کرد و این اختصاصی بودن و یا غیر اختصاصی بودن تقریبا می توان گفت مربوط به Backend (باطن سایت) می باشد. تمام کارها و امکاناتی که بتوان در طراحی سایت اختصاصی لحاظ کرد در طراحی سایت مبتنی بر سیستم های نیز می توان انجام داد و برعکس.

امنیت وب سایت طراحی شده یکی از مهم ترین معیارهایی است که باید به آن توجه کرد. افراد بسیار زیادی ادعای امنیت پایین سیستم های جهانی را دارند

علت این که برخی ها با مسئله کم امن بودن این سیستم ها مواجه هستند استفاده از قالب های غیراستاندارد و نال شده ، استفاده از افزونه های غیر استاندارد و دارای حفره های امنیتی و … می باشد.

اگر در طراحی سایت شما از قالب و افزونه های استاندارد شود، اگر شرکتی که طراحی سایت شما را انجام می دهد به نکات تخصصی مورد نیاز در طراحی دقت نماید، مطمئن باشید مشکلی  در این زمینه نخواهید داشت.

یکی از مهمترین مسئله ها در زمینه امنیت وب سایت، به روز بودن می باشد. پس در طراحی سایت حتما به این امر توجه فرمایید. زبان های برنامه نویسی، فریمورک های زیر مجموعه و … هر ساله به روزرسانی می شوند، ایرادات و باگ های آن ها حل شده و قابلیت های زیادی به آن ها اضافه می گردد.

یکی از مهمترین برتری این سیستم های جهانی سهولت در به روزرسانی آن ها می باشد. مسئله ای که در طراحی سایت اختصاصی چندان به آن توجه نمی شود.

مسئله امنیت در سیستم های جهانی به این علت مورد توجه قرار گرفته اند که اکثر این سیستم ها متن باز بوده و همه می توانند در سراسر دنیا به صورت رایگان آن ها را دانلود کرده و به بررسی کدهای آن ها بپردازند. حفظ امنیت در این شرایط مسئله بسیار سختی بوده و نشان دهنده قدرت این سیستم ها می باشد.

وب سایت  چه به صورت اختصاصی طراحی گردد و چه از سیستم های جهانی استفاده شود اگر نکات تخصصی مربوطه به درستی رعایت شوند ، بدون شک وب سایتی ایده آل خواهید داشت.

طراحی اختصاصی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید