سمپلینگ چیست؟

سمپلینگ و پروموشن روشی از تبلیغات جهت معرفی و شناخت دقیق محصولی جدید یا قدیمی از یک برند است که مصرف کننده را به انتخاب سریع و بدون شک آن برند تشویق میکند.

ورود روز افزون برندهای مختلف در چرخه رقابت و گسترش بازار میان تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات مختلف و نیز با توجه به تغییر سلیقه مصرف کنندگان و اینترنتی شدن مردم ، همواره بحث رقابت ، معرفی محصول و اثبات کیفیت و لیاقت برند در میان مصرف کنندگان بحث اصلی و مهمترین بحث بین تولیدکنندگان بوده است.

روشهای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد ازجمله طراحی کاتالوگ، بروشور، اوراق اداری و طراحی بنرهای شهری اما در صنایع غذایی یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی استفاده از سمپلینگ در ارائه محصولات به مشتری است آن هم به صورت حضوری و کاملا کاربردی.

سمپلینگ
ظاهری آراسته در سمپلینگ

در سمپلینگ معمولا یک فرد (کشورهای اروپایی معمولا خانمهای زیبا) با ظاهری آراسته و با تسلط کامل به محصول مورد نظر افراد را به تست نمونه محصول دعوت می کنند و با لحنی زیبا و جذاب سعی می کنند عابر را به یک مشتری تبدیل کنند حتما شما هم با فروشندگاه عطر داخل مترو حداقل یکبار برخورد داشته اید. اما محصولاتی هم هستند که امکان تست آنها نیست مانند لوازم خانگی که در این موارد سمپلر با نمایش کاتالوک و بروشوری از محصول مشتریان را به خرید ترغیب می کند به این کار پروموشن گفته میشود چرا که مشتری نمیتواند در محل کالا را تست نماید.

مزایای سمپلینگ چیست؟

  • مکالمه حضوری با مشتری و جوابدهی به سوالات ایشان
  • فروش در لحظه
  • تقویت تصویر کالا یا برند مورد نظر در ذهن مشتری
  • معرفی محصولات جدید
  • جذب مشتریان قدیمی با تبلغات جدید
  • عدم نیاز به هزینه برای مصرف کنند (برای تست اولیه)
  • جذب مشتریان نا آشنا با برند مورد نظر
  • جواب دهی به مشتریان ناراضی و رفع مشکل آنها به صورت حضوری

سمپلینگ | سمپلینگ چیست؟

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید