چطور سایت طراحی کنیم؟

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چطور سایت طراحی کنیم یا چطور سایتی طراحی کنیم که مشتریان بیشتری را جذب کسب و کار ما کند؟ ما در زیر مراحل طراحی یک سایت خوب را به شما آموزش میدهیم. بارها در تماسهای تلفنی از من سوال شده است که چطور سایت طراحی کنیم ، به همین خاطر تصمیم گرفتیم که این مطلب را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم، اگر مطلب زیرا را با دقت بخوانید به راحتی متوانید سایت مورد نظرتان را طراحی کنید.

چطور سایت طراحی کنیم

چطور سایت طراحی کنیم؟

  • نام مناسبی برای وب سایت خود انتخاب کنید.
  • موضوع کاری وب سایت را به خوبی مشخص کنید و از اضافه گویی بپرهیزید.
  • رنگهای مورد نظر خود را به کمک یگ گرافیست سایت انتخاب کنید.
  • طراحی گرافیکی سایت را انجام دهید و سعی کنید سایت منحصر به فرد داشته باشید.
  • سایت را اجرا و برنامه نویسی کرده.
  • مطالب خود را روی سایتتان بگذارید.
  • به بهینه سازی سایت و ایجاد سئو بهتر برای آن بپردازید.

در زیر به توضیح هر کدام از موارد بالا میپردازیم تا بفهمیم که چطور سایت طراحی کنیم:

اول: انتخاب نام مناسب وب سایت

اسم برند تجاری در وهله نخست کسب و کار را دور یک فرد معین به ذهن می آورد. شخصیت و نحوه درک اشخاص از شما خیلی فرق دارد. فوکوس اصلی برند شرکت شخصی این است که شما را همانطور که می پسندید به مخاطبان معرفی کند، منظور پایان دادن به حدس زنی و ارائه تصویری روشن از شما به همراه کسب و کارتان می باشد.

مجموعه تصاویر ها نقش مهمی در ارتباط دیجیتالی ایفا می نمایند، به این علت که در تجارت الکترونیک ، طراحی سایت فروشگاهی، نمونه کارها یا یک وبلاگ کاربران با عکسها ارتباط زیادی برقرار می کنند. تصاویر طبیعی و ساده که بر جذابیت این مجموعه اضافه می کند. خیلی از سایت با به کارگیری تصاویری از Unsplash سایت خود را تزیین می کنند.

دوم: انتخاب رنگها و طراحی گرافیکی سایت

تصاویر بزرگ به منزله سرتیترها به کار می روند که تصاویر طبیعی و واقعی اثر ویژه ای را دارا هستند، و بدیل خوبی برای تصاویری هستند که با اضافه کاری بسیاری همراه می باشند. به ویژه به کارگیری تصویر گروهی ( در دسته های کاری و شرکت هایی با اندازه متوسط) رایج می باشد. مخاطبان در هنگام خرید و گزینش خدمات بر مبنای حواس شان عمل می نمایند. با استفاده از تصاویر با کیفیت زیاد در فروشگاه ساز کالای هایتان را که مسلما بر حس اعتماد بیشتر مشتری خواهد افزود بهره ببرید و اشتیاق به خرید کالا را در مشتری افزایش بدهید.

کلا بازگویی یک داستان مفصل قادر است اثرگذار باشد. عکس های متحرک ایده ها و حس های درونی را راحت تر به کاربر انتقال می دهند. پیش تر هم به کارگیری از ویدیو در جهت شناساندن کسب و کار اجرایی در سایت بود. در سالهای اخیر این روش گسترش یافته و با ابزارهای گرافیک سه بعدی و فیلم ها با کیفیت اچ دی رشد زیادی کرده است.

سوم: روشهای طراحی و اجرای سایت (بخش برنامه نویسی)

  • روش ماژولار در طراحی سایت

طراحی سایت براساس ماژولار که به آن طراحی شبکه ای هم گفته می شود، همینطور به منزله شیوه طراحی کارت / کاشی مشهور می باشد، در عرصه طراحی سایت خیلی هم تازه نمی باشد. ولی با توجه به المان های آن و مطرح شدن توانایی واکنشگرایی خیلی از قبل مهم شده است . در این روش طراحی طوری می باشد که در مونیتور بزرگ چندین کاشی یا سلول در عرض به همراه هم قرار می گیرند و با کوچک تر گشتن مونیتور کاشی ها یا همان سلول های به حالت قطاری دنباله دار نشان داده می شوند.(چطور سایت طراحی کنیم)

  • روش طراحی سایت تک صفحه ای

در این مدل از سایت ها، قسمت های گوناگون فقط با اسکرول نمودن، پیمایش به بالا و پایین یا دو طرف و بدون احتیاج به کلیک کردن قابل دستیابی می باشد. در این سایت ها لینک به سایر صفحه ها خیلی کم صورت می گیرد و یا اصلا انجام نمی شود و همه داده های سایت تان برروی یک صفحه قرار می گیرد. برای خیلی از سایت هایی که محتوای بیشتری ندارند این روش خوب می باشد. در اینگونه طراحی سایت ها فقط مهم ترین مطالب در پیش چشم مخاطبان قرار می گیرد و بقیه موارد اضافی حذف می شوند.(چطور سایت طراحی کنیم)

  • روش طراحی سایت تخت یا فلت

در طراحی سایت فلت هیچ گونه فاکتور سه بعدی به کار نمی رود و همه تصاویر ،آیکون های , مطالب, افکت ها و غیره به حالت دو بعدی می باشند یکی از مهمترین علت های جذابیت و محبوب شدن طراحی سایت تخت , سبک بودن آن است.

چهارم: گذاشتن مطلب در سایت

مطالب یکی از مهمترین بخشهای سایت است زیرا کاربران بیشتر برای خواندن مطالب وارد سایت شما میشود و دیدن تصاویر انها را برای چند ثانیه جذب می کند اما مهمترین بخش مطالب درست و مرتبطی است که در سایت قرار میگیرد که ما این کار ار تنها با هزینه ۱۰۰ تومان در ماه برای وب سایت تان انجام میدهیم. (برای اطلاعات بیشتر روی همین لینک کلیک کنید.)

پنچم: بهینه سازی سایت

همیشه به موتورهای جستجو اهمیت دهید هر چه سایت مطالب بهتری داشته باشد و قواعد سئو در آن رعایت شده باشد کاربران بیشتری وارد سایت میشوند و کسب و کار شما رونق بیشتری خواهد گرفت. که روشهای بهینه سازی را نیز در همین سایت به تفصیل توضیح داده ایم.(چطور سایت طراحی کنیم)

چطور سایت طراحی کنیم

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید