تشخیص طراح سایت

راه های تشخیص طراح سایت خوب چیست؟ چطور یک طراح سایت خوب پیدا کنید؟ اینها سوالاتی است که معمولا کاربران قبل از طراحی سایت از خود میپرسند ما به شما کمک میکنیم که بتوانید یک طراح سایت خوب و حرفه ای پیدا کنید تا هم وقت و هزینه خود را هدر ندهید.

راه های تشخیص طراح سایت

طراحی سایت

طراحی سایت امروزه یکی از پر رونق ترین فعالیت ها شده است زیرا تمام افراد به نوعی دلشان میخواهد در دنیای مجازی باشند. قالب یک سایت در واقع رابط کاربری آن است. شما وقتی سایتی را باز میکنید در واقع در حال مشاهده رابط کاربری آن هستید. این تصویر متشکل از مقدار زیادی کد های HTML، CSS و یا زبان هایی مانند PHP، ASP و … است به همراه تعدادی عکس.

انواع سایتها

اول از همه کمی درباره انواع سایت ها صحبت کنیم. سایت ها به دو دسته ایستا و پویا تقسیم میشوند:

سایت های ایستا و یا ثابت:

همان طور که از نامش معلوم است سایت هایی با محتوای ثابت است. این دسته از سایت ها بیشتر برای معرفی شخص یا یک محصول کاربرد دارد. در واقع این سایت ها شامل یک یا چند صفحه ثابت هستند که محتوای آنها در ابتدا در آنها نوشته میشود و در طول روز ها و هفته تغییری نمیکنند که در حال حاضر دیگر کسی از این سایتها استفاده نمیکند.

سایت های پویا یا متحرک :

سایت هایی هستند که بر پایه محتوا هایی که به صورت روزانه به آنها اضافه میشود شکل میگیرند. این سایت ها در ابتدا مطلب خاصی در خود ندارند و به اصطلاح مدیر آن باید پست قرار دهد تا سایت به آرامی شکل گیرد. این گونه سایت ها از نظر طراحی تفاوت بسیار زیادی با سایت های ایستا دارند. در واقع برای ساخت اینگونه سایت ها باید از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده کنیم.

بگذارید کمی درباره این برنامه ها صحبت کنید! اگر بخواهیم سایت های پویا را به روز رسانی کنیم باید یک سری کد و متن را در بالای کد ها کپی کنیم تا مطلب ما در صفحه اصلی به نمایش درآید. حال باید یک فایل جدید بسازیم و در واقع پستمون رو به صورت کامل در آن قرار داده و به صفحه اصلی لینک کنیم. کار بسیار سختی است نه؟!

سیستم های مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوا تمام این کار ها را برای ما انجام میدهند. اما چگونه؟ در اصل ما یک قالب برای صفحات میسازیم و این برنامه ها خودشان مطلب ما را در آن قرار داده و در آدرس مربوط نمایش میدهند. برای صفحه اصلی نیز ما یک قالب مینویسیم و بخش پست را در حلقه ای قرار میدهیم که این حلقه برای هر پست یکبار کپی شده و محتوایی که ما در پنل میدیریت به آن پست داده ایم را درون آن قرار میدهد.  استفاده از این سیستم ها (CMS) کار برای ما بسیار آسان میکند. همچنین امکاناتی نیز برای این CMS ها نوشته میشود که ما میتوانیم به سادگی از آن ها کنیم.

وردپرس یکی از بهترین و کاملترین CMS های رایگان موجود است که به زبان فارسی نیز ترجمه و ارائه شده است.

خوب حالا تفاوت قالب نویسی برای هر کدام را بهتر درک میکنید. قالب نوشتن برای یک سایت با باکس ها و قسمت های محدود و با محتوایی ثابت بسیار ساده تر از یک سایت پویا است. سایت های پویا پیچیدگی و های خاص خود را دارند علاوه بر آن بخش های بیشتری مانند سایدبار ها، نظرات و … را دارا میباشند.

به زبان ساده بخواهم بگویم طراحی قیمتی ندارد! بسته به سبک کار، حجم کار و کیفیت باید قیمتی را قرار داد. برخی از طراحان فقط و فقط به خاطر شهرت از طریق تبلیغات زیاد طرح های ضعیفی را به قیمت های گضاف میفروشند و برخی نیز به همان دلیل قبلی (عدم تبلیغ و یا نبود توانایی درج تبلیغ) کار های حرفه ای خود را باید با تعرفه های پایین به فروش برسانند.

راه های تشخیص طراح سایت:

  • سعی کنید در مرحله اول در مورد هرکاری خودتان کمی تحقیق کنید
  • طراح سایتی را انتخاب کنید که با برنامه های گرافیکی همچون فتوشاپ اشنای و یا تسلط کافی را داشته باشد
  • طراح باید به زبانهای برنامه نویسی تسلط داشته باشد یا اگر با یک CMS کار میکند تسلط کافی را به ان داشته باشد
  • حتما نمونه کارهای طراح سایت را مشاهده کنید چرا که کارهای هر فرد در حدود همان نمونه کارهایش خواهد بود
  • و مهمتری عامل در تشخیص طراح سایت این است که سعی کنید شخصی صبور خوش خلق را برای همکاری انتخاب کنید
× هر سوالی دارید ازمون بپرسید