راهکارهای طراحی وب سایت تجاری

راهکارهای طراحی وب سایت تجاری

طراحی وب سایت مثل طراحی لوگو و یا طراحی یک نام تجاری و کارت ویزیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یک برند خوب نیاز به یک وب سایت خوب دارد که با طراحی حرفه ای و منحصر بفرد به اندازه ی کافی جذابیت های ظاهری داشته باشد و مشتریان و مصرف کنندگان را تشویق به خرید کند.

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر یک وب سایت تجاری باید از هر لحاظ کامل باشد یعنی با داشتن قسمت های مختلف دسترسی مشتریان را به محصولات جدید، سفارش کالاها، پشتیبانی و خدمات و… آسان کند. به همان اندازه که برای موفقیت و بهتر شدن کسب و کار خود تلاش میکنیم باید برای طراحی یک وب سایت خوب هم با برنامه ریزی عمل کنیم تا تجارت و کسب و کاری که داریم متفاوت و جدید باشد.

برای طراحی یک وب سایت تجاری خوب راهکارهای زیادی وجود دارد اما یکسری از ویژگی های کلی هم وجود دارند که بهتر شدن یک وب سایت کمک میکنند مخصوصا برای جذب مشتری بیشتر هرچقدر که وب سایت شما کامل تر باشد خرید راحت تری هم انجام میشود.

۱-انتخاب یک نام مناسب

برای وب سایت تجاری خود یک نام مناسب انتخاب کنید تا این نام در آدرس وب سایت شما هم وجود داشته باشد و دسترسی کاربران و مشتریان به وب سایت تجاری شما راحتر باشد. همه ی وب سایتها یک نام مشخص دارند خوب است که نام وب سایت خود را با نام تجاری خود یکی کنید و از نامهای کلیدی استفاده کنید تا جست و جوی وب سایت تجاری شما راحت تر باشد.
هر شرکت و هر کسب و کاری یک نام تجاری دارد بنابراین بهتر است که از همان نام تجاری برای نام گذاری وب سایت و آدرس وب سایت خود استفاده کنید. حتی در تبلیغات مختلفی که از برند خود دارید و یا در کارت ویزیت هم از یک نام استفاده کنید تا دسترسی به محصولات شما آسان تر باشد.

۲-داشتن یک صفحه خانگی یا Home page

صفحه خانگی یا Home Page مهمترین صفحه ای است که باید طراحی آن متفاوت و جذاب باشد. اولین صفحه ای که کاربران و مشتریان از وب سایت شما مشاهده میکنند صفحه ی خانگی است بنابراین طراحی این صفحه باید به گونه ای باشد که کاربران را تشویق به خرید و یا خواندن مطالب وب سایت تجاری کند. خوب است که در این صفحه از تجارت و کسب و کار خود به طور مختصر و کوتاه بنویسید. میتوانید کلمات مهمتر را برجسته کنید و یا از فونت متفاوت استفاده کنید.

۳-طراحی یک صفحه جداگانه برای نوع تجارت و کسب و کار

اغلب وب سایتها یک صفحه ای دارند که “درباره ی ما” نام دارد در این صفحه به توضیح و توصیف نوع کسب و کار و تجارت پرداخته میشود. همچنین میتوانید در این صفحه از اهداف و چشم اندازه های کاری خود نیز مطالب خوبی را یادداشت کنید.

موفقیت ها و اهدافی که دارید در کسب و کار و تجارت اهمیت زیادی دارد بنابراین میتوانید در این صفحه از موفقیت های کاری خود نیز مطالب خوبی را یادداشت کنید.
از یک نقشه ی راهنما برای دسترسی به قسمت های مختلف وب سایت تجاری خود استفاده کنید تا مشتریان به راحتی بتوانند به قسمت های مختلف مثل فروش، پشتیبانی، کالاهای جدید و… دسترسی داشته باشند.

۴-طراحی یک صفحه برای ارتباط با مشتریان

بیشتر وب سایت ها یک صفحه را برای ارتباط با مشتریان اختصاص میدهند و در آن راه های ارتباطی را در دسترس کاربران قرار میدهند. تلف تماس، ایمیل، محل کار و… از راه های ارتباط مشتریان با تجارت و کسب و کار شماست که حتما باید راه های ارتباط با مشتریان وجود داشته باشد تا آنها بتوانند سوالات یا نظرات خود را در مورد محصولات و خدمات ارائه دهند.

 

۵-در هر صفحه ای یک منو قرار دهید

خوب است که در تمامی صفحات وب سایت شما یک منو برای دسترسی به دیگر قسمت های وب سایت تجاری وجود داشته باشد تا مشتریان بتوانند با تعداد کلیک کمتر محتوی بیشتری از وب سایت شما را مطالعه کنند

 

راهکارهای طراحی وب سایت تجاری

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید