راز های طراحی سایت موفق

در میان مهمترین نکات طراحی وب سایت، پنج نکته مهم عبارتند از: ظاهر سایت، قابلیت استفاده، محتوا، ویژگی کارآمدی، و انطباق استانداردها. وب سایت کارآمد باید از نظر بصری خیره کننده، دارای دسترسی آسان به اطلاعات برای کاربر، عاری از هرگونه باک و مشکل و پر از اطلاعات با ارزش باشد.

راز های طراحی سایت موفق

۱. استفاده درست از فضای سفید

برای جذب مخاطبان و بازدیدکنندگان، یک وب سایت باید جذاب و گیرا، مورد اعتماد و کاربر پسند باشد. بنابراین،به طور استراتژیک از فضای سفید در سایت خود استفاده کنید تا عناصر کلیدی هر صفحه را برجسته کنید و مطالب را به گونه ای منتشر و جاگذاری کنید که برای عموم مردم جذابیت داشته باشد.

فضای سفید که منظور همان فضاهای خالی در داخل و اطراف عناصر مختلف در صفحه وب است، احساس ظرافت را افزایش می دهد و موقعیت نام تجاری شما را افزایش می دهد

۲. دسترسی ساده

برای افزایش قابلیت استفاده از وب سایت شما، دسترسی آسان به مطالب سایت این مهم امکان پذیر می سازد. اطمینان حاصل کنید که محصولات شما به راحتی در صفحه اصلی قابل دسترسی است و نوار راهنمایی کاربر (منو)  برای استفاده در سیستم عامل های دسکتاپ و تلفن همراه قابل توجه و بصری است.

یکی از راه های آزمایش برای این که متوجه شوید آیا قابلیت استفاده از سایت شما بالا است یا خیر، این است که ببینید آیا قانون سه ثانیه وب را گذرانده یا نه؟ قوانین سه ثانیه ای که توسط طراحان وب در دهه ۱۹۹۰ گرفته شده و در حال حاضر به طور گسترده در سراسر جامعه طراحی سایت پذیرفته می شود، به این معنی است که وب سایت شما باید حدود سه ثانیه توجه بازدید کننده شما را جلب کند. اگر این مدت زمان طولانی تر شود ، شما به طور قابل توجهی بازدیکنندگان سایت خود را از دست می دهید.

برای اطمینان از اینکه وب سایت شما از این آزمون به خوبی عبور می کند یا نه، تمام متن را تا حد ممکن روشن و واضح و قابل درک کنید، و فقط از یک گرافیک ساده و با کیفیت برای نمایش صفحه استفاده کنید و همچنین سعی کنید توجه خوانندگان خود را به کمک ویژگی های بصری مختلف ، نسبت به بیشترین اطلاعات جستجو شده و مورد بازدید جلب کنید. همچنین، سعی کنید وب سایت خود را با دوستان و خانواده اجرا و آزمایش کنید تا ببینید چه مدت زمان لازم است تا با عناصر مختلف سایت ارتباط برقرار کنند و اطلاعات لازم خود از سایت را پیدا کنند.

۳. بازدیدکنندگان را با دیدگاه ها و نظرهای مشتریان دیگر و یا پیشنهادات منحصر بفرد مشارکت دهید

هیچ کس هنگام ورود به یک وب سایت دوست ندارد با انباری از اطلاعات ساده و بدون نظر و دیدگاه مواجه شود بنابراین، اطمینان حاصل کنید که قوانین ۳ ثانیه را برای محتوای سایت خود نیز اعمال کنید تا وضوح، سازماندهی و نظم و ترتیب سایت را افزایش دهید.

اگر شما یک وب سایت تجارت الکترونیک را طراحی و اجرا می کنید، عاقلانه است که چند نقل قول مثبت بررسی کیفیت توسط مشتریان و همچنین یک یا دو پیشنهاد ویژه، کد کوپن و یا … را به نمایش بگذارید. به این ترتیب، خوانندگان شما بلافاصله انگیزه ی بیشتری برای انجام مرحله بعدی و خرید محصول شما خواهند داشت.

۴. اولویت بندی سرعت و سادگی

یکی از جنبه های اغلب نادیده گرفته شده در هنگام ارزیابی قابلیت های یک وب سایت، سرعت آن است. برای وب سایت های مختلف علی الخصوص وب سایت های تجارت الکترونیک، داشتن زمان بارگذاری کم صفحه یا مسائل مربوط به عملکرد وب سایت در دستگاه های تلفن همراه می تواند منجر به  کاهش نرخ بازدید از سایت و حتی کاهش در درآمد کلی شرکت ها شود.

علاوه بر این، داشتن یک فرآیند ساده و سریع پرداخت، کلید افزایش مشتری و بازدیدکننده است. فرایند پرداخت شما هرچه ساده تر و آسان تر باشد ، مشتریان شما قادر به خرید محصول خود بدون دردسر و یا کلافگی و خستگی خواهند بود.

۵. از طراحی ریسپانسیو (responsive) یا واکنش گرا استفاده کنید

برای برآوردن انتظارات در زمینه تطبیق استانداردها، از طراحی ریسپانسیو (responsive) یا واکنش گرا استفاده کنید. طراحی ریسپانسیو (responsive) اجازه می دهد محتوا و طراحی انجام شده سایت را از هر صفحه ای از جمله دستگاه های تلفن همراه، خوانندگان الکترونیکی و رایانه ها ، مشاهده کنید.

سرمایه گذاری در طراحی ریسپانسیو (responsive) نه تنها به نحوی که کاربران با صفحات وب شما در دستگاه های مختلف ارتباط برقرار می کنند تاثیرگذار است، بلکه ممکن است ترافیک موتور جستجو را نیز افزایش دهد.

راز های طراحی سایت موفق

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید