حجم صفحات سایت

 حجم صفحات سایت

معمولا طراحی سایتی فوق العاده جذاب، نیازمند بسیاری از المانهای گرافیکی است که منجر به افزایش کلی حجم صفحات سایت می شود که به نوبه خود سبب می شود تا صفحات به کندی در مرورگرها بارگذاری شوند.

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش پهنای باندی که کامپیوترها مجاز به استفاده آن شده اند، وبمسترها بیشتر و بیشتر این اجازه را بخود دادند تا سایت های پیچیده تری را با استفاده از المانهای گرافیکی سنگین، بوجود آورند. در بدترین حالت شما می توانید سایت هایی را بیابید که صفحات آنها چندین دقیقه برای بارگذاری در مرورگرها زمان نیاز دارند. البته بازدید کنندگان هرگز وقت طولانی را برای بارگذاری صفحات صرف نمی کنند و به سایت بعدی در نتایج حاصل از جستجو خواهند رفت.

شاید تعداد کمی از طراحان بدانند که مربعی با گوشه های مدور می تواند تنها با استفاده از CSS و بدون نیاز به هیچ تصویری بدست آید. پیش از آنکه متخصصین CSS و آنهاییکه آشنایی زیادی با آن دارند، مرا مورد حمله قرار دهند که چنین مربعی در همه مرورگرها بدرستی نشان داده نخواهد شد و نسبتا سطح برنامه نویسی بالایی برای انجام چنین کاری مورد نیاز است، من می گویم که نکته مطلب من چیز دیگری است.

هرگز طراحان سایت را با قرار دادن محدودیتی که باعث تاثیر در خروجی نهایی کارشان خواهد شد در مگنه قرار ندهید. امکان دارد که شما ادعا کنید که آنچه که طراحی سایت می تواند با نرم افزارهای گرافیکی انجام دهد برای پیاده سازی با کد غیر ممکن است. من مخالف این موضوع هسنم. وقتی طراحی کارش را تمام می کند و آماده می شود تا آن را به تکه هایی از تصاویر برای استفاده در کدهای HTML تقسیم کند، مرحله آزمایشی طرح به اتمام رسیده است. هر کاری که در این مرحله توسط طراح انجام می شود، بر روی سایز نهایی و حجم صفحات تاثیر گذار خواهد بود. چنانچه طرح شما شامل حجم هایی با گوشه هایی مدور باشد که بر روی یکدیگر قرار می گیرند یا مناطقی باشد که از رنگ های گرادیانت استفاده می کنند، در این صورت طراح می بایست با دقت زیادی آنها را به تکه هایی تقسیم کند بطوریکه حجم و سایز نهایی صفحات کوچک بماند.

اجازه دهید نگاهی بر برش موثر و بهینه تصاویر داشته باشیم تا بدانیم اینکار به چه معنایی می باشد:

  • ۱٫ تکه ها را بقدری بزرگ انتخاب نکنید که رنگ های مختلف زیادی را شامل شود. از تعداد کمی برش استفاده کنید بطوریکه تعداد رنگ های استفاده شده محدود شوند.
  • ۲٫ تکه ها را بقدری بزرگ انتخاب نکنید که شامل ساختار گرافیکی مشابهی باشند. تکه ای کوچک را برش بزنید و از آن در جاهای مختلف در کدهایتان استفاده کنید. این اشتباه مرسومی است که طراحان و برنامه نویسان در رنگهای گرادیانت پیش زمینه ها مرتکب آن می شوند.
  • ۳٫ از فرمتهای غیر از JPEG نیز استفاده کنید. در برخی حالات، فرمت GIF حجم کمتری را اشغال می کند. بعنوان یک قانون سر انگشتی، تکه ای از تصویر با تعدادی رنگ در فرمت JPEG حجم کمتری را نسبت به GIF خواهد گرفت و برعکس. هر کدام را بطور جداگانه آزمایش کنید. هر کیلوبایتی که از تصاویر کم می کنید در نهایت منجر به کاهش چشمگیری در سایز صفحات خواهد شد.
  • ۴٫ چنانچه متنی را در پیش زمینه ای با رنگی ساده دارید، هرگز آن را تکه نکنید. از کدهای html برای رنگ پیش زمینه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نمی توان همزمان هم نوع فوننت و هم رنگ پیش زمینه را با استفاده از CSS تعریف کرد.

بازگشت به آینده

کامپیوترهای جیبی، PDAها، تلفنهای همراه و لپ تاپ های کوچک، با استفاده از اتصال اینترنتی وایرلس به اینترنت متصل می شوند. داشتن صفحاتی با بارگذاری سریع، نه تنها برای کسانی که مشکلاتی در پهنای اتصال به اینترنت دارند مطلوب است بلکه این کار سبب کاربر پسندی بیشتری برای سایت تان خواهد شد.

برای آنهایی که اصرار دارند بهینه سازی صفحات سایت کاری ضروری نمی باشد و دلیل آن را آن می دانند که امروزه دیگر همه به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند، تا حدودی با آنها موافق هستم. شرکتهای نرم افزاری، برنامه هایی را تولید می کنند که پهنای باند بالایی را نیاز دارند چراکه می دانند دسترسی به اینگونه اتصالات اینترنتی برای همگان امروزه در دسترس است. ولی در هر صورت سعی کنید تا صفحات سایت تان را بهینه سازی کنید. دلیل این موضوع آن است که اصراف در استفاده از منابع و پهنای باند اتصال به اینترنت را می توان با بهینه سازی برطرف کرد. صفحات بهینه نشده، در مجموع، در حرفه ای جلوه دادن آنها از دید برنامه نویسان و طراحان، تاثیر منفی خواهد داشت. همواره سعی کنید تا کارتان را بصورت کامل و حرفه ای به اتمام برسانید حتی اگر مشتریانتان جیبی دارند که انتها ندارد و می توانند بسادگی اتصال به اینترنت با پهنای باند فوق العاده بالا را تهیه کنند.

 

 حجم صفحات سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید