تکنیک‌های مدرن برای انواع طراحی لوگو

طراحی تخت، نوعی تکنیک در طراحی لوگو است که استفاده از الگو، بافت، سایه و منحنی‌های بسیار حذف شده و جای خود را به خط‌ها و رنگ‌های ساده‌تر می‌دهند. طراحی تخت دارای ویژگی‌ها و مزیت‌هایی است که موجب شده است استفاده زیادی از این تکنیک در طراحی لوگو بشود که برخی از این ویژگی‌ها و مزایا شامل: داشتن ظاهری تمیز، نمایش بهتر در فضای آنلاین و بر روی پرینت به دلیل داشتن فرمت SVG و سرعت بالا در بارگذاری می‌باشند.

تکنیک‌های مدرن برای انواع  طراحی لوگو

و اما طراحی دست‌ساز نیز تکنیکی دیگر در زمینه طراحی لوگو می‌باشد که به برقراری ارتباط صمیمانه و خودمانی بین شما و مشتریانتان کمک چشم‌گیری می‌کند چراکه با یک طراحی دستی و کاملا ساده طراحی شده است. از این‌رو هم می‌تواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و هم می‌تواند به یک نماد ماندگار در ذهن آن‌ها تبدیل شود.

و درنهایت طراحی متحرک، سومین تکنیکی بود که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم. درواقع شما با استفاده از طراحی متحرک لوگو می‌توانید پیشرفت‌ها و موفقیت‌های هر روز خود را در لوگو برند خود به نمایش بگذارید و مخاطب را از اهداف و یا موفقیت‌هایی که کسب کرده‌اید مطلع کنید، مانند Google Doodle که تقریبا طراحی لوگو خود را به صورت روزانه تغییر می‌دهد و به‌گونه‌ای لوگوی خود را طراحی می‌کند که هر باری که مشتریان و یا مخاطبان آن لوگو را می‌بینند متوجه روند رو به رشد این مجموعه بشوند.

با اشاره‌ای کوچک به تمامی تکنیک‌های مدرن جهت طراحی لوگو که در مقالات قبلی آن‌ها را مورد بررسی قرار داده بودیم، قصد داریم در ادامه این مقاله سه تکنیک دیگر در این زمینه شامل: طراحی با استفاده از فضای منفی، طراحی با استفاده از حروف و طراحی تک خطی را به طور کامل بررسی کنیم.

  • طراحی با استفاده از فضای منفی

اکثر لوگوهای برندهای ایرانی و به‌ویژه لوگوهای مطرح یا از یک لوگوی خارجی کپی شده است و یا به‌ گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای ازدحام زیادی در خود می‌باشند.

چراکه اکثر کاربران و صاحبین کسب‌و‌کار اعتقاد دارند که برای طراحی یک لوگو هیچ فضایی از تصویر را نباید خالی گذاشت و تمام تصویر و پس زمینه طراحی لوگو را باید پر کرد درصورتی که اگر برعکس عمل کنند بیشتر توسط کاربران و مخاطبان خود جذب شده و به را‌حتی می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند به‌گونه‌ای که به‌جای نمایش یک لوگوی شلوغ به مشتریان تنها کافی است لوگوی خود را به‌گونه‌ای طراحی کنند که در عین سادگی و خلوت‌بودن طرح بتوانند توجه کاربران و یا مخاطبان را بر روی یک نقطه متمرکز سازند. اما چطور می‌توان این کار را انجام داد؟ برای انجام چنین کاری تنها کافی است از تکنیک کاملا مدرن طراحی با استفاده از فضای منفی بهره ببرید. مطمعنا برایتان سوالی پیش آمده است که منظور از فضای منفی چیست؟ منظور از فضای منفی در طراحی این است که شما طرحی را ایجاد کنید که به‌نظر یک پس‌زمینه خالی بیاید و درنهایت از داخل آن پس‌زمینه یک طرح و یا تصویر خاصی را که بتواند تمامی تمرکز کاربر و یا مخاطب را در همان نقطه جمع کند بیرون بکشید. طراحان و گرافیست‌ها با استفاده از این تکنیک یک و یا چند تصویر را از دل یک تصویر درمی‌آورند و یا به معنای بهتر ابتدا تصویری را طراحی می‌کنند که معنای خاصی را به کاربر القا نمی‌کند و سپس در داخل آن یک طرح معنادار را ایجاد می‌کنند. از آن‌جایی که این نوع طراحی لوگو منجر به متمرکزشدن کاربران بر روی لوگو می‌شود، می‌تواند کاربران و مخاطبان بیشتری را به سمت برند مدنظر جذب کند.

 

  • طراحی با استفاده از حروف

همانطور که از نام این تکنیک طراحی لوگو مشخص است، طراحان و یا گرافیست‌ها تنها با استفاده از حروف به طراحی لوگو می‌پردازند. جالب است بدانید این تکنیک در گذشته نیز مورد استفاده قرار می‌گرفته است یعنی از گذشته تاکنون همچنان از این تکنیک برای طراحی لوگو استقبال می‌شود، شاید بخواهید دلیل اینکه هنوز این تکنیک منسوخ نشده است به‌گونه‌ای که همچنان از آن استفاده می‌شود را بدانید، درواقع هرچیزی که کاربر و یا مخاطب را به چالش بکشد و ذهن او را درگیر خود کند هم می‌تواند کاربر را به سمت خود جذب کند و هم‌اینکه موجب شود تا کاربر بیشترین تمرکز خود را بر روی آن طرح بگذارد. درواقع تکنیک طراحی با استفاده از حروف نیز همین کاربرد را دارد.

 

  • طراحی تک‌خطی

درواقع می‌توان گفت که این نوع تکنیک در طراحی لوگو، تکنیکی تازه است که استقبال خوبی از آن شده است چراکه ظاهری ساده و جدید را به لوگو می‌دهد. منظور از طراحی تک‌خطی استفاده از خطوطی با ضخامت یکسان و بدون منحنی برای طراحی لوگو است. شاید با خود فکر کنید که این تکنیک موجب پیچیدگی زیادی در لوگو می‌شود اما باید بگوییم برخلاف اینکه لوگویی با خطوط زیاد را به کاربران و مخاطبان ارائه می‌دهد به دلیل سادگی که دارد موجب جلب توجه مخاطبان به خود می‌شود.

 

 تکنیک‌های مدرن برای انواع طراحی لوگو

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید