تفاوت UI و UX در چیست؟

(UI)مخفف User Interface به معنای رابط کاربری می باشد یعنی طراحی بخشی که شما به عنوان یک کاربر اینترنت آن را در صفحه مانیتور خود می بینید.
(UX)مخفف User Experience به معنای تجربه کاربری می باشد یعنی فضایی که در پشت پرده قرار دارد  که باعث میشود طرح یک وب سایت قابل نمایش و تغییر باشد.

تفاوت UI و UX

UI به معنی رابط کاربری می باشد UI بر خلاف UX که بر احساس کلی کاربر متمرکز است ، به چگونگی صفحه بندی محصول توجه دارد گرافیست سایتی که بر اساس UI طراحی سایت می کند باید با استفاده از ابزارها، مسیری که طراح UX ارائه نموده است را پیاده سازی نماید. و در برخی از موارد نیز خود بر اساس تجربه ی کاریش تصمیم می گیرد مثلا موضوع مهم را در بالای صفحه قرار دهد یا اینکه آن را در نوا کناری صفحه و …

برای مثال حیاط خانه ای را در نظر بگیرید که بسیار زیبا گل کاری شده است و مسیری با سنگ های رنگی برای عبور عابران تا سر در خانه طراحی شده است اما بیشتر مهمانها برای ورود به خانه از داخل باغچه رد میشوند!!! زیرا باغچه هم زیبا تر است و هم مسیر کوتاه تری دارد و هم مثل سنگها پستی و بلندی ندارد.

مثال بالا تعریف خوبی برای UI است چرا که یکی دیگر از وظایف طراح UI این است که یکپارچگی سبک طراحی در کل روند طراحی سایت را بر عهده دارند. به صورتی که باید دقت داشته باشد که نوع چینش و محتوای صفحات با یکدیگر هم خوانی داشته باشد و هم چنین در کل روند(صفحات محصول) پروژه باید زبان طراحی سازگاری خودش را حفظ نماید که برای نمایش المان ها ، خطاها و سبک طراحی ضروری می باشد.

تفاوت UI و UX

پس بنابراین نتیجه میگیریم که تفاوت UI و UX در ظاهر کار مربوط به UI است و در زمینه و پشت کار مربوط به UX و نکته مهم داشتن یکپارچگی بین این دوست تا نتیجه کار وب سایتی زیبا و کاربردی گردد.

تفاوت UI و UX

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید