تفاوت های بین طراح وب و توسعه دهنده وب

“طراح وب” یک عبارت امن ، همه جانبه و عمومی است و به طور کلی کاری که انجام میدهید را به مردم می گوید ، بدون اینکه آنها را با عنوان شغلی خاصی درگیر کند که شخص خارج از این صنعت آن را نمی فهمد. اصطلاح “طراح وب” به عنوان یک کلمه عمومی و در مواردی  مانند زمانی که با شخصی صحبت می کنید که در وب حرفه ای نیست ، بسیار مفید است. اما زمانی که شما با کسی در صنعت وب صحبت می کنید، این تعمیم ممکن است به اندازه کافی برای توضیح آنچه که شما انجام  میدهید کافی نباشد.

 تفاوت هایی بین طراح وب و توسعه دهنده وب

بسیاری از افراد از دو اصطلاح “طراحی وب” و “توسعه وب” به صورت مترادف استفاده می کنند، اما معنی این دو باهم بسیار متفاوت است. اگر شما به دنبال یک شغل جدید در صنعت طراحی وب هستید یا اگر شخصی هستید که به دنبال استخدام افراد حرفه ای  برای ساختن وب سایتی برای شرکتتان هستنید، باید تفاوت بین این دو اصطلاح و مهارت های آن ها را بدانید. پس بیایید در پایین نگاهی به تفاوت این دو کلمه بیاندازیم.

طراحی وب چیست؟

طراحی وب رایج ترین واژه برای متخصصان این صنعت است. اغلب، زمانی که کسی می گوید یک طراح وب است، به مجموعه وسیعی از مهارت ها اشاره می کنند که یکی از آنها طراحی قسمت جلویی (ظاهر و قالب یک سایت) یک وب سایت است. بخش  “طراحی” این معادله مربوط به قسمت مشتری یا بخش جلویی وب سایت می باشد. یک طراح وب با چگونگی طراحی ظاهری یک وب سایت و نحوه ی ارتباط کاربران با آن سر و کار دارد. به این طراحان گاهی اوقات “طراحان تجربه کاربری” و یا “طراحان UX” نیز گفته میشود.

 

یک طراح با تجربه ی وب می داند چگونه از اصول طراحی برای طراحی یک وب سایت استفاده کند تا آن وب سایت عالی به نظر برسد. آنها همچنین میدانند چگونه سایت هایی را طراحی کنند که کاربر پسند باشد . طرح های آنها با آن چیزی که مشتری میخواهد کاملا مطابقت دارد  و مشتری در تجربه ای که در گشت و گذار در سایت خواهد داشت لذت خواهد برد. طراحان وب کاری بیشتر از زیبا سازی یک وب سایت را انجام میدهند. آنها واقعا قابلیت استفاده از یک رابط کابری وب را دیکته می کنند.

توسعه وب چیست؟

توسعه وب به دو دسته تقسیم می شود : توسعه ی Front-end و توسعه ی back-end . برخی از مهارت های این دو یکی بوده و با هم همپوشانی دارند، اما در حرفه طراحی وب از هر کدام برای اهداف خاصی استفاده میشود. یک طراح Front-end، طراحی ظاهری یک وبسایت را که توسط طراحان بصری از قبل ایجاد شده را کدنویسی میکند.

 

آنها این کار را با استفاده از زبان های  HTML و CSS انجام میدهند. یک توسعه دهنده Front-end از HTML برای ساختار سایت، از CSS برای تعیین سبک و طرح بصری، و برای ایجاد تعاملات و رویداد ها در صفحه از جاوا اسکریپت استفاده میکند. برای برخی از سایت های کوچک، توسعه Front-end ممکن است تنها نوعی از توسعه باشد که نیاز است.در حالی که برای پروژه های بزرگتر و پیچیده تر، توسعه back-end نیز باید انجام شود. توسعه back-end با برنامه نویسی پیشرفته تر و تعاملات بیشتر در صفحات وب سر و کار دارد.

یک توسعه دهنده back-end بر چگونگی کار وب سایت تمرکز میکند. آنها مشخص میکنند که کاربران چطور با قسمت های مختلف سایت در ارتباط باشند و نحوه ارتباط به چه شکلی باشد. این موارد می تواند شامل کدنویسی برای ارتباط با یک پایگاه داده باشد و یا ایجاد ویژگی هایی مانند سبدهای خرید الکترونیکی که به درگاه های پرداخت آنلاین و … متصل می شوند.

توسعه دهندگان حرفه ای وب  میدانند چگونه CGI و اسکریپت هایی مانند PHP را برنامه نویسی کنند. آنها همچنین درباره نحوه کارکرد فرم های وب و چگونگی استفاده از بسته های نرم افزاری مختلف و API ها (رابط برنامه نویسی نرم افزار) اطلاعات و تجربه کافی دارند. آنها همچنین میدانند چگونه  از اتصال انواع نرم افزار به یکدیگر (برای ایجاد راه حل هایی که نیازهای خاص مشتری را برای حضور آنلاین برآورده می کنند)، استفاده کنند.

توسعه دهندگان back-end هم ممکن است نیاز داشته باشند قابلیت های جدیدی را از ابتدا برنامه نویسی کنند، زیرا ممکن است هیچ بسته نرم افزاری و یا کدی از قبل نوشته شده برای آن وجود نداشته باشد.

بسیاری از مردم سعی میکنند اطلاعاتی از همه این فیلد ها داشته باشند

در حالی که برخی از متخصصان وب، تنها بر روی قسمتی از شغل طراحی سایت تمرکز میکنند، بسیاری دیگر سعی میکنند اطلاعاتی در مورد همه بخش های این شغل داشته باشند. آنها ممکن است با استفاده از برنامه هایی مانند Adobe Photoshop  طراحی بصری یک وب سایت را انجام دهند و از طرفی دیگر اطلاعاتی هم در مورد HTML و CSS داشته باشند و بخشی از صفحات اصلی را کد نویسی کنند.

 

داشتن این دانش متقابل در واقع بسیار مفید است زیرا باعث می شود وابستگی شما به دیگران در برخی موارد کاهش یابد. یک طراح بصری که می داند چگونه صفحات وب ساخته می شود، بهتر میتواند در نرم افزار های مربوطه طرح مورد نظر را ایجاد کند. به طور مشابه، یک توسعه دهنده وب که  اصول اولیه طراحی و ارتباطات بصری را میداند، می تواند گزینه های هوشمندانه ای را انتخاب کند  و صفحات را کد نویسی کند.

تفاوت های بین طراح وب و توسعه دهنده وب

 

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید