تفاوت‌های طراحی گرافیک و طراحی گرافیک وب

تفاوت‌های طراحی گرافیک و طراحی گرافیک وب

طراحی گرافیک شامل ساخت گرافیک، تایپوگرافی و تصاویری است که بیان‌گر ایده‌ای هستند. در بیشتر اوقات طراحی گرافیک در صنعت چاپ دیده می‌شود، اما در پروژه‌های وب نیز از طراحی گرافیک استفاده می‌شود.

طراحان گرافیک چاپ، گرافیک را به صورت دیجیتال می‌سازند که این گرافیک دیجیتال در انتها به بروشورها، پوسترها و هرچه که در برندسازی نیاز است تبدیل می‌شود. طراحان گرافیک چاپ لزومی به یادگیری زبان‌های کدنویسی ندارند. آنها تنها مسئول ساخت گرافیکی هستند که بعدها برای کارهای چاپی منتشر شده استفاده می‌شوند.

 

طراحی گرافیک وب مانند طراحی گرافیک چاپ شامل ساخت گرافیک، تایپوگرافی و تصاویر است، اما جای چاپ، در بستر وب جهان گستر منتشر می‌شود.

یک طراح وب در طراحی خود با محدودیت‌هایی مواجه است. وبسایت‌ها باید سریع بارگذاری شوند و موثر باشند و اندازه فایل‌ها و رزولوشن صفحه باید نسبت به سرعت و عملکرد کلی در نظر گرفته شوند. به همین خاطر، طراحان وب معمولا از گرافیک‌های فشرده شده و کم حجمی استفاده می‌کنند که در آنها کیفیت قربانی سرعت شده است.

برخلاف طراحان گرافیک چاپ، طراحان وب باید بتوانند طرح خود را به یک وبسایت کارآمد تبدیل کنند. این کار ملزوم به داشتن دانش زبان‌هایی مانند HTML و بیشتر اوقات CSS است.

 

تفاوت اصلی میان طراحان گرافیک چاپ و طراحان گرافیک وب، رسانه‌ای است که خروجی کار آنها در آن منتشر می‌شود. طراحان گرافیک چاپ به طور معمول آزادی بیشتری در طراحی دارند، چراکه با قوانین زبان‌های کدنویسی، رزولوشن و یا سرعت بارگذاری محدود نشده‌اند. طراح حرفه‌ای وب باید بتواند میان طراحی خوب و سرعت و موثر بودن برای وب تعادل برقرار کند.

طراحی گرافیک وب علاوه بر موارد گفته شده، در استفاده از محتوای چندرسانه‌ای، تعاملی بودن، چیدمان عناصر، ابعاد، رزولوشن، فرمت تصاویر، رنگ‌ها و تایپوگرافی با گرافیک چاپ تفاوت دارد.

طراحان زیادی هستند که هم در حوزه گرافیک چاپ و هم در حوزه گرافیک وب مشغول به کار هستند، اما تفاوت میان این دو حوزه باعث شده است که تنها تعداد بسیار کمی از طراحان در هر دو حوزه متخصص باشند. به طور معمول نقطه قوت طراحان گرافیک، در یکی از زمینه‌های چاپ و یا وب بیشتر از دیگری است.

تفاوت‌های طراحی گرافیک و طراحی گرافیک وب

 

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید