ترفند ها و متد روز طراحی وب سایت

ترفند های طراحی سایت

دنیای وب هر روزه شاهد متد های نوین و به روز شده ای است که عدم اطلاع از این پیشرفت ها میتواند آسیب بزرگی به اشخاصی که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت میکنند، برساند. در طراحی سایت نیز هر ساله متد ها و روش هایی ارائه میشود که لازم است هر طراح سایتی نسبت به آنها آگاه باشد و در صورت لزوم این متد ها را در طراحی های خود به کار گیرد. در این مقاله قصد دارم تا شما را با ترفند هایی که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه طراحان قرار گرفته است ، آشنا کنیم.

طراحی سایت به صورت صفحه ای یکپارچه

یکپارچه بودن صفحه ی وب سایت محبوبیت ویژه ای را نزد کابران به دست آورده است.  با این طراحی نیازی نیست که کاربران برای یافتن اطلاعات مورد نظر صفحات مختلف را جستجو کنند ؛ فقط کافیست صفحه اصلی را بالا و پایین کنند. این یکپارچگی در وب سایت مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

 

کیفیت در محتوای تصویری

تصاویر نقش تعیین کننده ای را در مورد توجه قرار گرفتن یک وب سایت دارند. به هر اندازه ای که وب سایت دارای تصاویر با کیفیت و منحصر به فرد باشد به همان میزان مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت. برای منحصر به فرد بودن نسبت به دیگر وب سایت ها باید از دیگر رقبا پیشی گرفت. طراحی های با کیفیت دستی در وب سایت یکی از راه های ایجاد تمایز بین وب سایت شما با دیگر وب سایت های رقیب است.

ترکیب اصولی گرافیک سه بعدی در بافت وب سایت

در سال‌های اخیر، گرافیک سه‌بعدی (۳D) بخش بسیار مهمی از تجربه وب چند رسانه‌ای در طراحی سایت و هم چنین استفاده کاربردی آن محسوب می‌شود. استفاده از افکت های سه بعدی و گرافیکی در طراحی وب سایت یکی از ترند های مطرح و مورد استفاده بیشتر طراحان حرفه ای وب سایت میباشد که نقش ویژه ای را در جذب مخاطب دارد.

استفاده از رنگ های گرادینت

رنگ های بی روح و مرده در طراحی وب سایت جایی ندارند. در سال ۲۰۱۸ طراحی ها به صورتی شکل میگیرند که رنگ ها چارچوب اصلی طراحی را تشکیل میدهند و در جذب مخاطب بسیار اهمیت دارند. رنگ های گرادینت در طراحی وب سایت های جدید بسیار مورد استفاده طراحی وب سایت قرار میگیرند.

قابلیت چت در وب سایت را بهبود بخشید

تمامی فعالان در حوزه ی وب ، چت را به صورت جدی را زمینه ی فعالیتی خود ارتقا میبخشند. چت در سال های اخیر به جزء جدایی ناپذیر تمامی خوزه های وب تبدیل شده است. از طریق سیستم چت میتوانید به طور مسقیم با مخاطبان خود در ارتباط باشید و هر آنچه را که تقاضا دارند را در وب سایت مورد پوشش قرار دهید.

واکنش گرایی

واکنش گرایی جزء جدایی ناپذیر تمامی اصول حرفه ای طراحی سایت است چرا که ظهور گوشی های هوشمند به صورت گسترده تمامی طراحان را برآن داشته است که واکنش گرایی که جدی تر از قبل در طراحی های  خود اعمال کنند.

محتوای ویدئویی

محتوای ویدئویی در بین مخاطب عام طرفداران زیادی دارد و به هیچ عنوان نباید از آن چشم پوشی کنید و آن را نادیده بگیرید.  بلکه برای موفقیت در شناساندن برند خودتان و همین طور ماندگاری در ذهن مخاطبی که از صبح خروس خوان تا نیمه های شب با انواع محتوا بمباران میشود لازم است حتما به فکر تولید محتوای ویدئویی باشید. در این راه برای به هیجان آمدن و ماندگاری در ذهن مخاطب محتوای ویدئوی تولیدی باید حتما حرف جدید برای گفتن داشته باشد و در تولید آن حتما خلاقیت خودتان را به کار بگیرید وگرنه همین روزها هم کم نیستند محتواهای ویدئویی بدون بازدید یا با تعداد محدودی بازدید که بدون هیچ تاثیری در رشد سایت و کسب و کار ما راهی سطل آشغال محتوا می شوند.

ترفند ها و متد روز طراحی وب سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید