بک لینک چیست

سایت‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که به شما بک لینک رایگان می‌دهند اما توصیه ما به شما این است که از این سایت‌ها استفاده نکنید. زیرا:

  • نه تنها این بک لینک‌ها رتبه سایت شما را بالا نمی‌برند بلکه احتمال پنالتی شدن یا پایین آوردن رتبه شما نیز وجود دارد.
  • معمولا این سایت‌ها فقط پیج رنک بالایی در گذشته داشته‌اند و بازدید یا ارزش چندانی ندارند. (با توجه به منسوخ شدن معیار پیج رنک)
  • هرچه تعداد لینک‌های خارجی یک صفحه یا سایت بالا برود، ارزش آن سایت یا صفحه کم‌تر و کم‌تر می‌شود. با مراجعه به یکی از این سایت‌ها متوجه خواهید شد تنها فردی نیستید که قصد گرفتن بک لینک از این سایت‌ها را دارید و صدها یا هزاران لینک به‌وسیله افراد دیگر ایجاد شده است.

برای گرفتن لینک از سایت‌ها زیاد عجله به خرج ندهید. این کار نیازمند صبر و زمان است. در صورت رعایت نکردن زمان مورد نیاز، احتمال پنالتی شدن شما زیاد خواهد شد (از نتایج گوگل حذف خواهید شد.). روزانه یک تا پنج backlink با کیفیت کافی است (در ماه چیزی حدود صد و پنجاه تا و سالی ۲ هزارتا). بزرگ‌ترین وبسایت‌های ایرانی در طول چند سال فعالیت خود، اکثرا کمتر از ۵ هزار بک لینک دارند. تعادل را برقرار کنید و به همین مقدار راضی باشید. بیش‌تر وقت خود را صرف تولید محتوا کنید.

بک لینک چیست

  1. بک لینک وبلاگی
  2. بک لینک اجتماعی (شبکه اجتماعی)، شبکه‌های ویدئویی ، شبکه‌های متنی ، شبکه‌های تصویری و عکسی
  3. بک لینک مسنجری (در پیام‌رسان)
  4. بک لینک آفلاین
  5. بک لینک اپلیکیشنی
  6. بک لینک انجمنی
  7. بک لینک کامنتی
  8. بک لینک فروشگاهی
  9. بک لینک کتابی
  10. بک لینک گرافیکی
  11. بک لینک صوتی
  12. بک لینک ویدئویی
  13. بک لینک ایمیلی
  14. بک لینک رقابتی (مهم)
  15. بک لینک دانشنامه‌ای (دایره‌المعارف)
  16. بک لینک خبری (ریپورتاژی)
  17. بک لینک آپلودی
  18. بک لینک پاپ‌آپی
  19. بک لینک پستی
  20. بک لینک هوایزی
  21. بک لینک مارکتی (گوگل‌پلی)
  22. بک لینک علمی و آموزشی
  23. بک لینک باکسی (link box)

اگر دقت کرده باشید از عبارت و اصطلاح بک لینک خریدنی یاد نشد. تمامی موارد بالا می‌توانند رایگان یا پولی باشند. تمام بک لینک‌ها را جدا از ارزش مادی به دو دسته می‌توان تقسیم کرد:

  • No follow
  • Do Follow

نکته: هرچند بک لینک‌های No follow به اندازه دسته دوم ارزش ندارند اما بی‌تاثیر هم نیستند.

بک لینک وبلاگی:

همان‌طور که از نامش پیداست به لینک شما در وبلاگ‌ها گفته می‌شود که به نوعی sub domain برای دامنه‌های اصلی یعنی همان سرویس‌های وبلاگ‌دهی هستند.

 

معیارهای سنجش کیفیت این نوع وبلاگ‌ها:

  • با وجود منسوخ شدن این نوع معیار سنجش، هنوز وبسایت‌هایی هستند که پیج رنک قدیمی وبلاگ‌ها را به شما معرفی کنند. سایت www.seomastering.com/fake-pagerank-checker.php با وارد کردن آدرس وبلاگ، واقعی بودن پیج رنک یا تقلبی بودن آن را با کلمات valid یا fake نشان خواهد.

 

 

 

تعداد بازدید: خوشبختانه در ایران وبلاگ‌های خوبی از نظر تعداد بازدید داریم. شاید تا به حال متوجه این موضوع نشده‌اید زیرا بسیاری از این وبلاگ‌ها از دامنه‌های جدیدی استفاده می‌کنند و از sub domain بودن، بیرون آمده‌اند. مانند: Cooldownload.ir

 

 

 

پر بازدیدترین و بزرگ‌ترین وبلاگ‌های ایران

توجه: اعتمادی به آمارگیرهای داخلی وبلاگ‌ها نکنید زیرا قابل دستکاری هستند. معیارتان آمارگیرهای معتبر و مرسوم زیر باشد.

 

 

 

 

محتوای وبلاگ‌ها: یکی از مهم‌ترین معیار‌های سنجش است. وبلاگی که محتوای اختصاصی و با ارزش تولید می‌کند بیش‌تر می‌تواند به شما بازدید هدفمند بدهد. واضح است که وبلاگ‌های دانلود فیلم، آهنگ و غیره، جزو دسته‌های باکیفیت نیستند زیرا به دلیل نبود امکان آپلود فایل در وبلاگ‌ها، بیش‌تر لینک‌های آن‌ها خارجی، دزدی و مطالبشان کپی شده است.

 

 

  • عمر وبلاگ: هرچه وبلاگ قدیمی‌تر باشد ارزش بیشتری دارد. عمر یک وبلاگ را با مراجعه به بخش آرشیو وبلاگ می‌توانید مشاهده کنید. (اولین پست آن در چه تاریخی ارسال شده است؟)
  • وجود وبلاگ موردنظر در سرچ کلمات کلیدی موردنظر شما: در این نوع بک لینک‌گیری اهمیتی ندارد که وبلاگ مورد نظر چه مقدار بازدید یا بک لینک دارد. مهم این است که وقتی کلمه کلیدی و مربوط به سایت خود را جست‌وجو می‌کنید، وبلاگ در صفحه نتایج موجود باشد.

به طور مثال زمانی‌که کلمه کلیدی آموزش طراحی سایت را جست‌وجو می‌کنیم وبلاگ Php6.persianblog.ir در صفحه اول به نمایش گذاشته می‌شود. اگر به رتبه و بازدید این وبلاگ نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که اصلا رتبه و بازدید خوبی ندارد (روزی حدود دویست بازدید کننده). اما این وبلاگ در سرچ کلمه کلیدی مربوط به سایت ما موجود است و در نتیجه اهمیت بالایی در بک لینک‌گیری دارد.

 

 

 

روش گرفتن بک لینک از وبلاگ‌ها:

برخی از افراد تصور می‌کنند که اگر تبادلی انجام دهند، موجب کاهش ارزش سایت خودشان می‌شود. این موضوع را در نظر بگیرید که تبادل کردن بهتر از نداشتن آن بک لینک است. هم‌چنین وبلاگی برای تبادل پیدا کنید که رتبه‌اش با سایت شما برابری کند.
– تبادل یا خرید از مدیر وبلاگ: معمولا در وبلاگ‌های پربازدید یک بخش با عنوان تبلیغات ایجاد شده است.
– شرکت در انجمن‌های وبلاگ (مخصوص رزبلاگ)
– شرکت در بحث‌ها و گفتگوها (مخصوص بلاگ دات آی آر)
– خرید بک لینک از شرکت‌های ارائه دهنده ابزار و قالب‌های وبلاگ. برخی از بزرگ‌ترین این شرکت‌ها:

Avazak.ir
Pichak.net
۱abzar.com
Sinak.ir

social backlinks:

بک لینک اجتماعی به لینک شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف گفته می‌شود. معمولا تصور از شبکه‌های اجتماعی تنها فیس‌بوک و تویئتر است اما اینطور نیست. سایت‌هایی که تخصصی‌تر به امر شبکه‌سازی پرداخته‌اند را نیز می‌توان جزو شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد.

 

 

 

بک لینک مسنجری:

در گذشته که مسنجری مانند یاهو مسنجر وجود داشت، از این نوع بک لینک بسیار استفاده می‌شد. در حال حاضر با ورود گوشی‌های هوشمند، دیگر دوره آن رسیده است که کسب و کار خود را با این مسنجرها ادغام کنید. مسنجرهایی که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید:

دلایل نامناسب بودن مسنجرهای ایرانی:

با حمایت‌هایی که دولت به تازگی از مسنجرهای ایرانی کرده است، تعداد این نوع به شدت افزایش داشته است. مدیران این نوع مسنجرها با هر شیوه و ترفندی اعم از پاپ‌آپ، نصب اجباری و تحمیل این نوع مسنجرها به کاربران ایرانی، قصد در بالابردن کاربران داشته‌اند. اما شایعات و لطیفه‌هایی با موضوع شنود اطلاعات آن‌ها که سریع فراگیر شد و این‌که با استفاده از این نوع مسنجرها دولت یا هر ارگان وابسته‌ای می‌تواند به اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کند، دلیلی شد تا این نوع مسنجرها نتوانند به موفقیت چشمگیری برسند. پر هزینه بودن این نوع تبلیغات، نامعتبر بودن آمار تعداد کاربران و هم‌چنین استفاده کم ایرانیان از مسنجرهای ملی و ایرانی از دلایل نامناسب بودن آن‌ها برای بک لینک هستند.

بک لینک تلگرام:

تلگرام محبوب‌ترین مسنجر در بین ایرانیان است. امکاناتی که می‌توان از آن‌ها برای بک لینک گرفتن استفاده کرد:

  • کانال‌ها (شخصی و عمومی)
  • سوپر گروه‌ها
  • ارسال پیام و لینک خود به شکل تک به تک به افراد حاضر در دفترچه تلفن شما
  • ساخت ربات تلگرام (در پست‌های بعدی این آموزش به صورت تخصصی و کامل قرار خواهد گرفت.)

 

 

بک لینک واتس‌اپ:

لینک‌های کلیک‌خور در واتس‌اپ را بک لینک واتس‌اپ می‌گویند.

بک لینک آفلاین:

به لینک‌های شما در محیط سیستم عامل‌ها، بروشور یا کارت‌های ویزیت بک لینک آفلاین گفته می‌شود. حتی اگر فرد آفلاین باشد، زمانی‌که آنلاین شد از لینک شما استفاده خواهد کرد که باعث معرفی سایت یا برند شما به دیگران می‌شود.

 

بک لینک اپلیکیشنی:

به لینک شما در اپلیکیشن‌های موبایل بک لینک اپلیکیشنی گفته می‌شود. این بک لینک‌ها به فروشگاه‌های اپلیکیشن داده شده است و کاربران باید به اپلیکیشن محبوب خود در این سایت‌ها نظر یا امتیاز دهند.

 

بک لینک انجمنی:

به لینک شما در انجمن‌های گفت‌وگو بک لینک انجمنی گفته می‌شود که در تمامی موارد هم رایگان است. حتی برخی سایت‌های پر بازدید، با قیمتی پایین و مناسب در انجمن‌هایشان برایتان بک لینک می‌زنند

 

بک لینک کامنتی:

 

یکی از مرسوم‌ترین و ساده‌ترین بک لینک‌ها است که در اکثر مواقع رایگان است. می‌توان آن را از تمام وبسایت‌ها گرفت و گاهی اوقات حتی نیازی به ثبت نام در وبسایت نیست. در ایران این نوع بک لینک‌ها هنوز جا نیفتاده است. در بیش‌تر سایت‌ها و وبلاگ‌ها نیاز است که نظر شما را مدیر سایت تایید کند ولی مدیران سایت‌ها این نوع بک لینک را اسپم به حساب می‌آورند.

 

 

 

بک لینک فروشگاهی:

در سال‌های اخیر شاهد رشد فروشگاه‌های اینترنتی و جا افتادن فرهنگ این نوع خریدها در ایران بوده‌ایم. در میان هر ۱۰ سایت برتر کشور یک فروشگاه به چشم می‌خورد.

 

 

شاید برای شما جالب باشد که چگونه می‌توان از یک سایت فروشگاهی بک لینک گرفت! راه اصلی این نوع بک لینک، ارائه یک محصول حتی گاهی به شکل ظاهری فقط در جهت گرفتن بک لینک و ایجاد یک پست در سایت می‌باشد. راه‌های دیگری مانند گذاشتن کامنت نیز وجود دارد که در بخش  قبل آموزش داده شد.

 

 

تذکر: تمام سایت‌های (آگهی) امکان گرفتن بک لینک را دارند. (نیازمند به ابتکار و ترفند)

بک لینک کتابی:

به بک لینک شما در سایت‌های کتابخانه و pdfهای تحت وب گفته می‌شود. این نوع سایت‌ها اکثرا به شما امکان ارسال پست و اشتراک کتاب را می‌دهند. دید خود را فقط به سایت‌های ایرانی محدود نکنید و تمامی سایت‌های جهان را در نظر بگیرید.

 

 

روش گرفتن بک لینک: به یک کتاب یا مقاله اختصاصی نوشته شده به‌وسیله خودتان یا یک کتاب از سطح نت نیاز دارید. در هر صورت باید یک کتاب الکترونیکی با موضوع و محتوای مربوط به وبسایت خود ایجاد کنید. حال فقط کافیست به یکی از کتابخانه‌های الکترونیکی مراجعه کنید و با اشتراک‌گذاری کتاب الکترونیکی خود، یک بک لینک از آن سایت بگیرید.
حتما نیاز نیست در پستی که ارسال می‌کنید لینک سایت خود را بیاورید. با آپلود کتاب شما به شکل pdf، یک صفحه به سایت مورد نظر اضافه خواهد شد که به شکل آنلاین است. چنانچه در کتاب مورد نظر لینک سایت خود را ذکر کرده باشید، در سایت قرار می‌گیرد.

بک لینک گرافیکی:

به لینک‌های شما که به شکل تصویری و گرافیکی طراحی شده‌اند بک لینک گرافیکی گفته می‌شود. این نوع بک لینک برای به اشتراک‌گذاری در سایت‌های مختلف و تبلیغ برند شما بسیار مفید است. به طور مثال به لینک تصویر زیر دقت فرمایید:

 

بک لینک صوتی:

به آدرس سایت شما در فایل‌های صوتی بک لینک صوتی گفته می‌شود که در وبسایت‌های موزیک به شدت مشاهده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر محتوایی با فرمت صوتی منتشر می‌کنید، حتما آدرس سایت خود را در ابتدا و یا انتهای فایل صوتی به شکل گفتاری تکرار کنید.

بک لینک ویدئویی:

به لینک‌های شما در فایل های ویدئویی بک لینک ویدئویی گفته می‌شود. بدیهی است که باید به تولید محتوا از نوع ویدئو بپردازید و یا ویدئوهای خارجی را ترجمه کنید.

 

برای گذاشتن آدرس خود در ویدئو می‌توانید از اپلیکیشن Kine Master استفاده کنید.

بک لینک ایمیلی:

به لینک‌های ارسال شده به ایمیل افراد بک لینک ایمیلی می‌گویند. چنانچه لینک‌ها از Gmail یا yahoo کلیک بخورند و باز شوند، تاثیر و سرعت بیشتری خواهد داشت.

 

برای گرفتن این نوع بک لینک به یک بانک ایمیل و پنل ارسال ایمیل نیاز دارید.

 

بک لینک رقابتی (مهم):

یکی از مهم‌ترین نوع‌های بک لینک، داشتن بک لینک از سایت‌های رقیب خود است که ارزش هزینه کردن را نیز دارد. به طور مثال محتوای سایت آکادمی آی تی طراحی سایت و برنامه نویسی است. اگر این کلمات را در گوگل سرچ کنید متوجه می‌شوید که چقدر رقابت شدید است. آیا این سایت‌ها راضی می‌شوند به ما بک لینک بفروشند؟ بله برخی از این سایت بک لینک را به شما می‌فروشند و برخی دیگر هم با گرفتن مبلغی بیش‌تر این کار را انجام می‌دهند.

 

بک لینک دانشنامه‌ای (دایره المعارف):

یکی دیگر از روش‌های بک لینک گیری، لینک از دانشنامه‌ها است. معمولا این سرویس‌ها متن باز هستند و شما می‌توانید در آن‌ها مطلب منتشر و یا ویرایش کنید. معروف‌ترین و بزرگ‌ترین این سرویس‌ها ویکی پدیا است اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سعی کنید دانشنامه‌های مرتبط با حرفه و محتوای سایت خود را برای این کار پیدا کنید.

 

بک لینک خبری (ریپورتاژی):

معمولا بیش‌تر سایت‌های با ارزش ایرانی، بخشی را در تعرفه تبلیغاتی خود دارند به نام ریپورتاژ.

 

 

ریپورتاژ آگهی(advertorial): به شکلی از تبلیغات می‌گویند که در قالب یک گزارش منتشر می‌شود. مخاطبان و کاربران سایت یا رسانه مورد نظر تصور می‌کنند پست انتشار یافته در واقع تلاشی سازمان یافته در جهت تقویت جنبه‌های ذهنی، محصولات یا خدمات در نظر آن‌ها است.

بک لینک آپلودی:

به بک لینک در آپلود سنترها بک لینک آپلودی می‌گوییم.

 

 

بدیهی است وقتی کاربری عکس یا فایلی را در سایتی آپلود میکند، باید آدرس آن فایل را در سایت خودش لینک کند. این امر موجب شده است آپلود سنترها بک لینک‌های نسبتا زیادی در بین بقیه سایت‌ها به‌دست بیاورند. خرید بک لینک از این سایت‌ها را به شما نیز توصیه می‌کنیم اما راهی رایگان نیز برای بک لینک گرفتن وجود دارد.
ابتدا یک فایل (ترجیحا فایل زیپ شده ) را آماده کنید و نام فایل را به آدرس سایت خود تغییر دهید:

 

 

سپس به سایت آپلودی مورد نظر خود مراجعه کنید و این فایل را در آن آپلود نمایید. حال به لینک داده شده برای دانلود فایل مراجعه کنید. همان‌طور که پس باز کردن لینک داده شده مشاهده می‌کنید، لینک سایت شما در این صفحه سایت قرار گرفته است.

 

بک لینک پاپ‌آپی:

در بین سایت‌های ایرانی، سایت‌های زیادی با سرویس خرید و فروش پاپ‌آپ وجود دارد که بازدید بالا و رتبه الکسا مناسبی دارند. این سایت‌ها مانند شرکتی هستند که نمی‌توانید در آن‌ها تغییری بدهید یا کامنتی بگذارید که موجب ثبت لینک سایت شما بشود. توجه کنید که این نوع سایت‌ها بک لینک نیز می‌فروشند و قیمت‌های مناسبی نسبت به رتبه‌شان دارند. توصیه ما به شما این است که اگر زمانی قصد خرید بک لینک داشتید از این نوع سایت‌ها خرید کنید.

 

دلایل خرید از سایت‌های پاپ‌آپ: حتما در سایت‌های رقیبتان پاپ‌آپ‌هایی مشاهده کرده‌اید که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند. چنانچه سایتی از یک سایت دیگر بک لینک داشته باشد و شما لینک از سایتی که بک لینک گرفته است بگیرید؛ ارزشی معادل نصف بک لینک اولی نصیب شما می‌شود.

هم‌چنین سایتی که می‌خواهد از این سرویس‌ها (به عنوان نمایش‌دهنده) استفاده کند لازم است کدی را در سایت خود قرار دهد که این کد طبیعتا شامل لینکی از سایت خرید و فروش پاپ‌آپ است، پس یعنی سایت پاپ‌آپی در تمامی سایت‌های نمایش دهنده لینک شده است.

بک لینک پستی:

اگر سایتی مطالب شما را کپی کند و مخصوصا اگر رقیب شما باشد، گوگل امتیاز ویژه‌ای برای شما و امتیاز منفی برای سایت کپی‌کننده قائل خواهد شد. در نتیجه رتبه شما در گوگل بهبود خواهد یافت. حال چه کاری باید کرد تا پست‌های شما در سایت‌های دیگر کپی و لینک شوند؟ هیچ کار!

 

 

 

فقط لازم است با تولید محتوای با ارزش و کاربردی، مدیران دیگر را تشویق به انتشار مطالب خود در سایتشان کنید؛ یا از تبلیغات ریپورتاژی استفاده کنید که در بالا به آن اشاره شد. اگر می‌خواهید رایگان این امتیاز را بدست بیاورید، مطالب خود را در انجمن‌ها، شبکه‌های اجتماعی و جاهایی که امکان انتشار مطلب دارند به همراه آدرس سایتتان کپی نمایید.

بک لینک هوایزی:

در اینترنت سایت‌های زیادی وجود دارند که اطلاعات دقیق و کاملی از سایتتان را به شما می‌دهند. مانند مشخصات دامنه، رتبه، بازدید سایت شما و هم‌چنین نقد و بررسی بخش‌های مختلف. علاوه بر این، سایت شما را در سایت خود ایندکس(ذخیره) می‌کنند و این عمل موجب می‌شود که شما خیلی ساده و سریع از این سایت‌ها بک لینک بگیرید.

 

 

خوشبختانه تعداد این سایت‌ها زیاد است و با صرف چند ساعت می‌توانید حدود ۱۰۰ بک لینک با ارزش از این سایت‌ها بگیرید.

 

بک لینک مارکتی (گوگل‌پلی):

همان‌طور که می‌دانید با شروع ساخت اپلیکیشن‌ها، مارکت‌های زیادی پا به عرصه تولید و فروش این اپلیکیشن‌ها گذاشته‌اند، به‌گونه‌ای‌که کاربران قادر به تولید، توسعه اپلیکیشن‌ها و قرار دادن آن به صورت رایگان در این نوع سرویس‌ها هستند. شما نیز می‌توانید با قرار دادن اپلیکیشن سایت خود از این سایت‌ها بک لینک بگیرید. در تمام این مارکت‌ها از شما آدرس سایتتان را می‌خواهند و آن را به نمایش می‌گذارند.

 

بک لینک علمی و آموزشی:

بک لینک در سایت‌های علمی و آموزشی از ارزش بالایی برخوردار است. گوگل به عنوان مقالات و مطالب علمی از لینک شما یاد خواهد کرد. نحوه شناسایی این نوع سایت‌ها از روی پسوند آن‌ها است. پسوند .AC مخفف آکادمی به معنی آموزشکده یا آموزشگاه و مخصوص سایت‌های علمی و آموزشی می‌باشد.

 

 

 

سعی کنید با به اشتراک‌گذاری مطلبی تخصصی در مورد شغل و حرفه خود، به‌وسیله تهیه محتوای علمی و آموزشی (فیلم، متن، صدا، تصویر، اینفوگرافیکی و غیره) بک لینک جذب کنید.

 

بک لینک باکسی (link box):

برخی از سایت‌ها سرویس تبادل رایگان بک لینک ارائه می‌دهند. با ثبت نام و ارسال آدرس سایت خود برای آن‌ها، لینک شما را ثبت خواهند کرد.

بک لینک چیست

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید