برترین برنامه های طراحی لوگو

در صورتی که تازه وارد دنیای طراحی لوگو شده‌اید، یکی از مهمترین تصمیماتی که باید بگیرید این است که از کدام نرم‌افزار برای انجام این کار استفاده کنید. در این آموزش به چند سناریوی معمول طراحی نگاهی می کنیم و می بینیم که چطور می توان مناسب‌ترین برنامه‌ی نرم‌افزاری را برای انجام پروژه بکار گرفت.

 

برترین برنامه های طراحی لوگو

برای طراحی لوگو از چه نرم‌افزاری باید استفاده کنیم؟

گرچه لوگوها ممکن است ساده به نظر برسند، اما در صورتی که بهترین نرم‌افزار را برای انجام کار انتخاب نکنید، ممکن است ایده‌های خلاقانه‌ی شما با شکست مواجه شوند.
طراحان لوگو هر کدام فرآیند طراحی مورد تمایل خودشان را اختیار می کنند. خیلی‌ها ترجیح میدهند که طراحی را به صورت دستی انجام دهند، آن را در کامپیوتر اسکن کنند و بدین ترتیب آن را تبدیل به نسخه دیجیتال کنند. برای اینکه لوگویی بسازیم که کار با آن و ویرایش آن انعطاف پذیر باشد (و همینطور به سادگی بتوان اندازه‌ی آن را تغییر داد)، با ایجاد یک لوگوی وکتوری، مشتری شما همواره راضی خواهد بود. اینها بهترین گزینه‌های نرم‌افزاری برای ایجاد طراحی وکتور هستند:

گزینه ۱: ادوبی ایلوستریتور

 

ایلوستریتور گزینه‌ی ثابتی برای هنرمندان وکتوری است و از قضای روزگار برنامه‌ی واقعا همه‌کاره و قابل درکی برای ساخت لوگو‌های مبتنی بر گرافیک است. ایلوستریتور بعنوان یک برنامه عالی هنر وکتوری و نقاشی برای ساخت طراحی لوگو است تا از صفر آن را در برنامه ایجاد کنید یا با طراحی اسکن شده کار کنید و آن را در آرت‌ برد قرار دهید و از طریق پنل Image Trace آنرا وکتوری کنید.

3.1 - بهترین نرم افزار ها برای طراحی لوگو

مزیت اصلی؟

ایلوستریتور یک برنامه پیشرفته وکتوری است که استفاده از آن بسیار آسان و قابل درک است. از طراحی تک رنگ ساده تا لوگوی پیچیده‌تر با استایل سه‌بعدی، هر دو را در ایلوستریتور با سهولتی برابر می توانید ایجاد کنید. همین طور قابلیت‌های مدیریت رنگ در این برنامه بسیار عالیست.

معایب؟

با انجام کار با کار هنری اسکن شده که توسط برنامه طرح شده، ممکن است کیفیت طراحی اصلی تا حدی از دست برود. اما این مساله میتواند منجر به ایجاد طراحی لوگو با ظاهری بهتر شود، بدین ترتیب می توان به این مورد هم به عنوان مزیت و هم عیب نگریست.

گزینه ۲: کورل دراو (CorelDRAW)

 

which software should use for logo design 3 min - بهترین نرم افزار ها برای طراحی لوگو

رقیب اصلی ایلوستریتور ، نرم‌افزار CorelDRAW است که جایگزینی عالیست. بطور کلی به نظر می رسد با این نرم‌افزار بهتر بتوان شروع کرد، خیلی از امکانات اضافی همراه با ایلوستریتور نسخه CC را ندارد و این مساله آن را انتخابی قابل اطمینان برای کسانی میکند که در طراحی لوگو یا وکتور تازه‌کار هستند.
تعداد زیادی از طراحان لوگو هنوز به کورل وفادار هستند و عاشق سهولت کار با آن و رویکرد بدون قیل و قال آن در بازار وکتوری هستند.

which software should use for logo design 4 min - بهترین نرم افزار ها برای طراحی لوگو

مزیت اصلی؟

برنامه CorelDRAW جایگزین بودجه‌پسندی نسبت به ایلوستریتور است و با آن در ساخت اکثر طراحی‌های لوگو هیچ مشکلی نخواهید داشت.

معایب؟

بعضی از طرفداران ایلوستریتور میگویند که CorelDRAW کامل نیست و فاقد امکانات پیشرفته است و اینکه درخواهید یافت که بیشتر آژانس‌های برندینگ و طراحی به محصولات ادوبی وفادار هستند.

گزینه ۳ (این انتخاب کمی غیرمنتظره به نظر میرسد): ادوبی ایندیزاین

which software should use for logo design 5 min - بهترین نرم افزار ها برای طراحی لوگو

ایندیزاین؟ برای لوگو؟

ممکن است این انتخاب متعارفی برای طراحی لوگو نباشد، اما در صورتی که لوگوی شما بیشتر مبتنی بر متن باشد تا مبتنی بر گرافیک، ایندیزاین فوق العاده برای دستکاری تایپوگرافی در سطحی پیشرفته مناسب است.

نتیجه چیست؟

در فرآیند طراحی لوگو در واقع دو بخش وجود دارد. ابتدا لازم است که خلاق باشید و طرح لوگوی خود را بکشید، و این بخش از فرآیند کاملا به سلیقه‌ی شخصی بستگی دارد. اینکه ترجیح می دهید که لوگو را دستی بکشید و آن را بصورت دیجیتال طرح کنید (ایلوستریتور برای این کار انتخاب فوق‌العاده‌ای است) ، یا اینکه لوگو تایپ خود را از صفر در برنامه طراحی کنید و در اعمال افکت‌های تایپوگرافی انعطاف پذیری داشته باشید.

برترین برنامه های طراحی لوگو

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید