ایجاد جذابیت در طراحی سایت آموزشی

 

ایجاد جذابیت در طراحی سایت آموزشی

برخی از نکات کلیدی در طراحی سایت آموزشی می تواند جذابیت سایت شما را درحد زیادی از نگاه کاربر بالا ببرد. تجربه نشان می دهد که در طراحی سایت آموزشی موفق ترین های این حوزه سایت هایی بوده اند که خصوصیات مشابهی را در طراحی سایت خود داشته اند.

خصوصیات چشمگیر در طراحی سایت آموزشی

کاربرانی که به سایت آموزشی مراجعه می کنند اغلب کسانی هستند که مدیریت زمان در اولویت کاری آنهاست این افراد از انتظار کشیدن برای بارگذاری یک سایت بیزارند و بنابراین اگر ببینند که بارگذاری یک سایت بیش از چند ثانیه طول می کشد بلافاصله سایت را ترک کرده و به یک سایت دیگر مراجعه می کنند. بنابراین در طراحی سایت آموزشی سرعت بارگذاری نقشی کلیدی در جذب کاربران خواهد داشت. در طراحی سایت آموزشی بهتر است از تصاویر کم حجم اما با کیفیت در زمینه آموزش استفاده کنیم وجود تصاویر با کیفیت و حرفه ای از محیط های آموزشی و یا مکان های آموزشی همچون دانشگاه ها نقش زیادی در جلب اعتماد کاربران سایت خواهد داشت. نکته دیگری که در طراحی سایت آموزشی باید رعایت کرد شفافیت محتواست. محتوای نگارش شده در سایت شما باید متناسب با اهداف سایت باشد کاربران سایت آموزشی به دنبال رسیدن به محتوای مفید و متناسب با نیاز علمی خود به سایت شما مراجعه می کنند بنابراین اگر با مطالبی رو به رو شوند که با اهداف سایت هم خوانی ندارد بلافاصله سایت را ترک خواهند کرد و شما به این طریق کاربران زیادی را از دست خواهید داد.

در طراحی سایت آموزشی حتما مطالب را دسته بندی کنید تا کاربر به راحتی بتواند مطالب مورد نظر خود را با توجه به گروه های دسته بندی شده در سایت شما پیدا کند. در طراحی سایت آموزشی استفاده از رنگ های جذاب و پویا تاثیر زیادی در جلب مخاطبان دارد. در طراحی این نوع سایت بهتر است از رنگ های روشن و پویا استفاده شود.

استفاده از پس زمینه تیره با فونت ریز و روشن اشتباه رایج اغلب طراحان این نوع سایت است. این نوع طراحی نه تنها چشم کاربران هنگام خواندن مطالب سایت را اذیت می کند بلکه باعث شده که کاربر بدون اینکه مطلب را تا انتها بخواند سایت شمارا ترک کند. بنابراین بهتر است در طراحی این بخش از سایت از پس زمینه روشن با فونت متوسط و تیزه استفاده کرد تا باعث خستگی کاربر نشود.

ایجاد جذابیت در طراحی سایت آموزشی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید