اهیت طراحی لوگو در سایت

اهیت طراحی لوگو در سایت

لوگوها نقش بسیار مهمی در شناسایی یک شرکت یا سازمان دارند، به طوری که با نگاه کردن به لوگوی برند، به سرعت ویژگی ها و خصوصیات آن برند خاص در ذهن شما تداعی می شود.

طراحی‌ لوگو

شما در بازدید از سایت های مختلف، قطعا با اشکال لوگو مختلفی برخورد می کنید، اما آن لوگویی که از میان طرح های مختلف در ذهن شما باقی مانده است، قطعا بهترین لوگو بوده و به هدف خود دست یافته است. لوگو در دنیای تجارت همچون یک کارت شناسایی عمل می کند و معرف شما به دنیای خارج می باشد. طراحی لوگو باید به گونه ای باشد که چشم را به خود خیره کند، ذهن بیننده را درگیر کند و برای همیشه طرح خاص آن در ذهن حک شود. بنابراین باید بتوانید از طرحی خلاقانه در طراحی لوگو استفاده کنید که هدف و مقصود تجارت شما را به خوبی نشان دهد.

اهمیت طراحی لوگو

طراحی لوگو به قدری در موفقیت شما تاثیرگذار است که باید پیش از طراحی آن، تمام زوایای مورد نظر کار و پیشه خود را بررسی کنید و آنها را بشناسید. برای طراحی لوگو، نیازی نیست به دنبال طرح های پیچیده و عجیب و غریب باشید، نقش یک لوگو ساده بهتر در ذهن بیننده باقی می ماند. لوگوی سایت شما باید به گونه ای باشد که به راحتی پیام شما را به بیننده القا کند و نوعی هماهنگی بین هدف شما و طرح لوگو شما باشد. مفهوم بودن، کارآمد بودن و همچنین زیبایی طرح لوگوی شما بسیار حائز اهمیت می باشد، به طوری که مخاطب بدون هیچ تعللی متوجه نام برند شما شود و به راحتی با آن ارتباط برقرار کند. لوگو همچون یک تصویر ذهنی برای شما عمل می کند و اهمیت آن در تمامی عرصه ها به اثبات رسیده است.

نحوه استفاده از لوگو در طراحی وب سایت

استفاده از لوگو در طراحی وب سایت بسیار مهم است، به طوری که شما با قرار دادن طرح لوگوی خود در جای درست می توانید توجه ها را به آن جلب کنید و باعث موفقیت خود در کار شوید. با استفاده از سایز، رنگ و طرح لوگو مناسب می توانید برای طراحی وب سایت خود اقدام کنید. دقت کنید فونت ها و رنگ هایی که برای وبسایت خود استفاده می کنید، به نوعی باشند که درخشش طرح لوگو شما را در چشم و ذهن بیننده بیشتر کنند.

چگونگی طراحی لوگو مناسب

به منظور طراحی لوگو مناسب باید مراحلی را طی کنید تا به هدف خود دست پیدا کنید. این مراحل برای طراحی لوگو عبارتند از:

۱٫     در قدم اول باید شرکت وهمچنین حیطه کاری آن را به دقت بررسی کنید.

۲٫     باید در سایت ها و شرکت های رقیب جستجو کنید و با مخاطبین بالقوه، رقیبان و بازاری که مورد هدف شما است، آشنایی پیدا کنید.

۳٫     هدف خود از طراحی لوگو را مشخص کنید.

۴٫     در این مرحله باید ایده های خلاقانه خود را ارائه دهید و پس از مشخص شدن پیامی که می خواهید با لوگو ارائه دهید، نوبت به طراحی لوگو شما به صورت دستی بر روی کاغذ می باشد. این کار به شما کمک می کند تا آنچه در ذهن دارید را روی کاغذ بیاورید.

۵٫     سپس طرح های پیشنهاد خود را در رایانه بررسی کنید و با جان بخشی به آنها با استفاده از رنگ های متناسب، طرح های نهایی را مشخص کنید.

۶٫     در آخرین مرحله باید انتخاب اصلی خود را مشخص کنید و ویرایش های لازم را بر روی آن انجام دهید. حال وقت ارائه طرح اصلی لوگو شما رسیده است.

انواع مختلف طراحی لوگو

راه های مختلفی جهت طراحی لوگو وجود دارد که شما با توجه به کار و سلیقه خود می توانید مناسب ترین سبک را برای طراحی لوگو برند خود انتخاب کنید. گاهی اوقات بعضی از شرکت ها ترجیح می دهند برای طراحی لوگو خود از یک تصویر (برای مثال شکل برند تجاری نایک) استفاده کنند. انتخاب یک تصویر خاص، بیان کننده نام شرکت، شغل و همچنین هدف برند شما خواهد بود؛ پس باید در انتخاب آن دقت لازم را به خرج دهید تا لوگو شما از دیگر لوگوها متمایز باشد. نوشتار دومین راه برای طراحی لوگو به شمار می رود. در این روش نام شرکت یا برند شما، با فونتی خاص و رنگی خاص نوشته می شود. این نوع به گونه ای طراحی می شود که شما هر چقدر اندازه لوگو را بزرگ یا کوچک کنید، به راحتی می توانید متوجه آن شوید. سومین شیوه طراحی لوگو، لوگوی ترکیبی می باشد که در آن از ترکیب نوشتار و تصویر استفاده می شود.

تکنیک های طراحی یک لوگو متمایز

لوگوی شما باید جذابیت بصری داشته باشد، شما می توانید با استفاده از تکنیک هایی نظیر تقارن، تناسب، سادگی، رنگ و غیره این جذابیت را به اوج خود برسانید. با آگاهی کامل از این تکنیک ها می توانید به لوگو خود یک نوع شخصیت بدهید. طراحی لوگو باید به گونه ای باشد که ذهن را مشغول کند، به طوری که بیننده به کنکاش درباره لوگو بپردازد و در تلاش باشد تا داستان لوگو شما را متوجه شود. بیاد داشته باشید هر لوگویی داستان خاص خود را دارد. فراموش نکنید با گذر زمان برخی تغییرات در لوگو برندها ایجاد می شود که این تغییرات باید مثبت باشند و از کلیشه ها فاصله بگیرند. گاهی اوقات این تغییرات شامل حذف شدن برخی نشان ها در طراحی لوگو می باشد. تغییراتی که در طراحی لوگو می بینید متناسب با نیاز جامعه انجام می شود و در پس آن ایده های بسیار قوی نهفته است. برای مثال شما در آپدیت های جدید اینستاگرام، شاهد برخی تغییرات جزئی در لوگو آن هستید که هر کدام علت خاصی دارد.

چیزهایی که باید در طراحی لوگو در نظر بگیرید

در صورتی که یک برند نوپا هستید، داشتن یک لوگو قوی به شما کمک می کند تا مشتریان به راحتی بتوانند شما را در میان دیگر شرکت ها شناسایی کنند. فراموش نکنید اعتماد یک بخش مهم در فرایند کار است، بنابراین سعی کنید طراحی لوگو شما به گونه ای باشد که حس اعتماد را به مخاطب القا کند. گاهی اوقات استفاده از لوگوهای پیچیده باعث عدم اعتماد در میان مشتریان می شود، به طور کلی لوگو باید بیانگر صداقت باشد و هدف شما را به راحتی القا کند. لوگو شرکت خود را در مکان ها و اندازه های مختلف استفاده کنید تا به راحتی توجه مخاطب را به خود جلب کند. استفاده از یک لوگو خوانا و واضح بسیار مهم است؛ گاهی اوقات استفاده از نام های طولانی و علامت های پیچیده باعث سردرگمی مشتریان می شود.

اهیت طراحی لوگو در سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید