اهمیت لوگوی حرفه ای برای کسب و کار

لوگوی حرفه ای و یا صرفا داشتن لوگو نشان دهنده برند کسب و کار از طریق استفاده از شکل ، فونت ، رنگ و یا تصاویر است . یک لوگو برای جلب اعتماد  و  شناخت و تحسین یک شرکت یا محصول، کارایی دارد. از این رو اهمیت لوگوی حرفه ای برای کسب و کار بسیار زیاد است.

اهمیت لوگوی حرفه ای برای کسب و کار

اولین برداشت از لوگو

همین اصول در مورد اولین برداشتی که مشتریان بالقوه، تامین کنندگان و شرکای تجاری در مورد کسب و کار شما دارند، صادق است. آنها قضاوت سریعی درباره اینکه آیا با شما کار کنند یا نه خواهند داشت. که تا حدودی به میزان حرفه ای به نظر رسیدن شما ( یعنی داشتن لوگوی حرفه ای ) در نگاه اول ، بستگی دارد. همانطور که صاحب کسب و کار از مصاحبه با متقاضی دارای رزومه ی بد شکل صرف نظر می کند، مشتریان نیز در صورت عدم اعتماد در نگاه اول همان کار را درباره ی شما خواهند کرد. و فارغ از آنکه چقدر واجد شرایط همکاری هستید، با فرد یا کسب و کار دیگری داد و ستد خواهند داشت.

اهمیت لوگوی حرفه ای و خوب ، خیلی بیشتر از تاثیرگذرای مثبت در نگاه اول است.و می تواند تأثیر پایداری بر روی شرکت شما داشته باشد.

اهمیت لوگوی حرفه ای و  خوب

  1. شکل دهی اعتماد اولیه

در صورت داشتن لوگوی حرفه ای، احتمال بیشتری دارد که بتوانید مشتریان را در مورد حرفه ای بودن کسب و کار خود متقاعد کنید.

  1. جذب مشتریان جدید

یک لوگوی موثر و به یاد ماندنی می تواند مشتریان را به داد و ستد با شما تشویق کند. و یا در زمان مناسب موجب زنده شدن یاد شما در خاطر مشتری شود. مطمئن شوید که کسب و کار شما بهترین چهره ی خود را به نمایش می گذارد.

  1. پیشی گرفتن از رقبا

اگر دفاتر خود را بررسی کنید تعداد زیادی از شرکت های فراموش شده را خواهید دید. متمایز کردن خودتان از رقبا با یک لوگوی خوب برای به دست آوردن مشتریان بالقوه ضروری است.

پس از بررسی حوزه ی رقابت، مطمئن شوید که طراحی لوگوی شما به گونه ای است که کمک می کند تا در رقابت پیشتاز باشید.

برای مطالعه بیشتر:

  1. داشتن مشتریان دائمی و وفادار

اجازه ندهید که رقبا بهترین مشتریان شما را از چنگ تان در آورند. اگر برند و لوگوی شما قابل اطمینان باشد، کمتر احتمال دارد که مشتریان به دنبال کسب و کاری باشند که یک تصویر جذاب دارد.

  1. ایجاد اعتماد بر مبنای تخصص

یک لوگوی حرفه ای به مشتریان نشان می دهد که کارتان را خوب انجام می دهید. اما یک لوگوی در هم و بر هم، خسته کننده یا ضعیف، کمبود توانایی و دانش را نشان می دهد. و باعث از بین رفتن اعتبار و کم شدن اعتماد مشتریان به محصولات و خدمات می گردد.

اهمیت لوگوی  زمانی مشخص می گردد که شما به خوبی در خاطر مشتریان نقش بسته باشید.

 

اهمیت لوگوی حرفه ای برای کسب و کار

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید