اهمیت طراحی ریسپانسیو سایت

اهمیت طراحی ریسپانسیو سایت

وب سایت با طراحی ریسپانسیو به وب سایتی می گویند که طراحی صفحات آن به گونه ای ست که بازدید از آن وب سایت برای مخاطبانی که از تلفن هوشمند ، تبلت یا دیوایس های مختلف استفاده می کنند ، بهینه سازی شده باشد.

ریسپانسیو (واکنشگرا بودن وبسایت) به این معناست که وب‌سایت، خود را با دستگاه‌هایی که قادر به نمایش آن هستند مطابقت دهد. وبسایت‌ها رفتار متفاوتی نسبت به طراحی، دستگاه‌ها و مرورگرهایی که از آن استفاده می‌شود، دارند. همانطور که بیشتر مردم از طریق موبایل دسترسی آسان به اینترنت دارند، طراحی وب سایت واکنش‌گرا نه تنها برای یک تجربه کاربری (UX) خوب لازم است بلکه در نتیجه‌ی رنک سئو وبسایت نیز تاثیر فراوانی خواهد داشت.

طراحی وبسایت رسپانسیو باید سریع، جذاب و قابل استفاده آسان باشد. از آنجا که کاربران تلفن همراه همواره، جستجوهای خود را از طریق موبایل خود انجام می‌دهند لذا طراحی و عملکرد سایت اثر مهمی در نام تجاری و مطلبی که به نمایش گذاشته‌اید دارد. ناوبری آسان از سایت و یا حجم کم و سرعت بارگذاری بالا تنها بخشی از تجربه کاربری خوب در یک وبسایت واکنشگرا است.

برای داشتن رنک سئو بالا نیاز به یک سایت با طراحی رسپانسیو نسبت به هر دستگاهی است. زمانی که در تلفن همراه متنی جستجو می‌شود گوگل وبسایت‌هایی که طراحی رسپانسیو نسبت به دستگاه جستجو کننده را دارند در رنک بالاتری قرار می‌دهد. یک طراحی رسپانسیو، یک وبسایت و یک لینک کافیست تا شما را به رتبه بالا در رنک سئو بیاورد و در نتیجه جستجو قرار بگیرید و تمرکز خود را روی وبسایت خود قرار دهید. در اینجا به نفع سئو شماست که کافیست وقت خود را به بهبود مطالب و ایجاد لینک‌ها بگذرانید و در نتایج ظاهر شوید. تجربه کاربر (UX) یک عامل بزرگ رتبه‌بندی برای گوگل است، بنابراین شما باید آن را یک اولویت برای طراحی وبسایت خود قرار دهید. طراحی رسپانسیو بهترین راه برای سرمایه‌گذاری بر روی بازار تلفن همراه و تبلت که همیشه در حال افزایش است، می‌باشد.

یک وب سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا ، نسبت به تغییر اندازه ی صفحه نمایش دستگاه مورد استفاده کاربر واکنش نشان می دهد ، به طوری که قالب ، کادر بندی ها و ترتیب قرار گیری جملات به گونه ای جمع می شوند، گسترش می یابند یا جابه جا می شوند که در صفحه نمایشی با آن اندازه به راحتی وب سایت قابل بازدید باشد.

به طور مثال برای فهمیدن این که یک وب سایت ، ریسپانسیو هست یا نه ، می توانید صفحه مرورگرتان را کوچک کنید ، طول و عرض آن را کم و زیاد کنید یا از یک تبلت یا موبایل برای بازدید آن وب سایت استفاده کنید و تغییرات نحوه ی نمایش وب سایت را در هرکدام مشاهده کنید.

 

تاثیر ریسپانسیو بودن وب سایت در سئو

الگوریتم های گوگل

اولا گوگل به وب سایت های Responsive علاقه دارد؛ زیرا با توجه به الگوریتم های ارائه شده توسط گوگل و آپدیت های آن ، موضوعاتی مانند تجربه کاربر در استفاده از یک وب سایت ، مدت زمان سپری شده یک کاربر در آن و نیز Bounce rate آن از اهمیت روز افزونی برخوردار است ؛ و با توجه به این که حدود ۴۰ درصد از کاربران از تلفن های هوشمند و تبلت برای جست و جو در صفحات اینترنتی می پردازند ، اهمیت طراحی ریسپانسیو برای یک وب سایت مشهود است.

زمانی که یک کاربر با تلفن همراه خود عبارتی را جست و جو کند و بر روی وب سایت شما کلیک کند ، اگر وب سایت شما ریسپانسیو نباشد و به تبع آن ، بازدید از آن برای کاربر سخت باشد بلافاصله بر روی دکمه ی بک کلیک خواهد کرد و تکرار این اتفاق باعث کاهش رتبه ی شما در نتایج جستجو می باشد.

محتوای Duplicate

برخی از صاحبان وب سایت ها اقدام به طراحی وب سایت جداگانه ای برای مخاطبان موبایلی شان می کنند ، به طوری که همه ی مطالب وب سایت اصلی شان را در آن کپی می کنند.

این اقدام باعث می شود گوگل محتوای هردو وب سایت را Duplicate یا تکراری به حساب آورد.انگار که شما از مطالب کپی پیست شده استفاده کرده باشید ، و این باعث کاهش شدید رتبه ی شما در نتایج جستجو می شود.

سئو به صرفه

می توانید به جای داشتن دو وب سایت و صرف وقت و هزینه ی بسیار برای سئو کردن آن ، منطقی تر است که اقدام به ریسپانسیو کردن طراحی وب سایت خود کنید و فقط یک وب سایت را سئو کنید.

Good bye or Good buy?

زمانی که یک کاربر از وب سایت شما بازدید می کند می تواند با شما خداحافظی کند (Good bye) یا این که آن قدری که باید جذب وب سایت شما شده باشد تا از شما خرید کند (Good buy).

اهمیت طراحی ریسپانسیو سایت

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید