اندازه و ابعاد لوگو برای وب سایت ها

زمانی که  درباره ی اندازه و ابعاد لوگوها صحبت می کنیم،هدف الزاما فقط اندازه ی فیزیکی  و شکل ظاهری نیست و جهت لوگو را هم مد نظر داشته باشیم

این موارد می تواندباتوجه  به متن، به همراه محتوای لوگو ( نماد، شعار و اسم شرکت) تغییر کنند

اندازه و ابعاد لوگو برای وب سایت ها

مبانی اندازه و بُعد لوگو

وقتی در وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، کالا، تبلغات چاپی و موارد دیگر مورد استفاده قرارمی گیرند اغلب باید تغییر و سایز و جهت صورت گیرد .

لوگوهای ممتاز، یکپارچگی خودرادر  هر زمینه ای حفظ کرده و بدون از بین رفتن وضوح، قابلیت تبدیل به هر سایزی را دارند.

تطبیق پذیری، مقیاس پذیری، تعادل و نسبت، چند مورد از اصول طراحی لوگوهتند  که مستقیماً بر اندازه ی لوگو اعمال می شوند.

زمان شکل گیری و جهت یابی لوگو  برای زمینه های مختلف سایزبندی، این موارد می توانند راهنمای شما باشند. اندازه گیری، مانند هر جنبه ی دیگر طراحی، دانش دقیقی نیست و بستگی به نوع لوگویشما میباشد

 

لوگوهاباید درهر اندازه ای خوانا باشد:

هدف باید بدون توجه به منظور از طراحی لوگو، حفظ تناسب های موجود باشد.

سایزبندی باید با رسانه های مختلف سازگاری داشته باشد:

انتخاب سایزبندی  باید با رسانه-های مختلف سازگاری داشته باشد و منعکس کننده ی صدای برند باشد.

افقی، عمودی و چهارگوش:

لوگوباید صرف نظر از نحوه ی جهت گیری و نمایش، مؤثر باشد.

انواع فایل ها را مرور کنید :

فایل های برداری مانند PDF یا EPS برای مقیاس پذیری مؤثر طراحی شدند. اینکه لوگوتون رابه شکل برداری داشته باشید و به عنوان  نقطه ی شروع برای سایزبندی مجدد یا تغییر شکل استفاده کنید.

• برای هر سناریو یک شکل فایل تصویری وجود دارد.

در نهایت این که، سایز لوگو باید به روشی انتخاب شود که خوانا باشد، بر عناصر مناسب تأکید شود ، و احساس بی ثباتی در آن وجود نداشته باشد.

 

 

اندازه های لوگو برای رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی برای کسب و کار این امکان را به وجود می آورد که خود رابه مشتریاش معرفی کرده و تعامل داشته باشد.

به همین دلیل که لوگوی شما در رسانه های اجتماعی، تخصصی و جذاب به نظربیاید،

 

نمادهای لوگو می توانند به تنهایی در  فضای نمادین قرارگیرنددر حالی که تصویر روی جلد می تواند حامل وزن تمامی لوگوباشد.

اگر تصویر روی جلد به نوعی با تصویر نمادین  تعامل داشته باشد،طراح خلاقی خواهید بود

 سایزبندی لوگوها برای رسانه های اجتماعی اشاره شده:

• از قبل برنامه ریزی کنید. نماد رسانه های اجتماعی شرکت شما باید بخشی از مجموعه یباشد

• برای فضاهای نمادین کوچک، تنها از نماد لوگو استفاده کنید.

• اگر پلات فرم های رسانه های اجتماعی فایل هایی با اندازه های کوچک تر را قبول کنند، مطمان شوید مطمان شویدوضوح کیفیت، به اندازه ی کافی بزرگ باشد.

 

ابعاد لوگوها در پلات فرم های مختلف رسانه های اجتماعی متفاوت هستند

• عکس های پروفایل (برای صفحات شخصی و تجاری): ۱۸۰*۱۸۰ پیکسل
• عکس روی جلد: ۳۱۲*۸۲۰ پیکسل
• عکس لینک به اشتراک گذاشته شده: ۶۲۸*۱۲۰۰ پیکسل

اندازه های لوگو برای اینستاگرام

• تصویر پروفایل: ۱۱۰*۱۱۰ پیکسل
• ریزعکس ها : ۱۶۱*۱۶۱ پیکسل
• پست تصویر چهارگوش: ۱۰۸۰*۱۰۸۰ پیکسل
• پست تصویر منظره: ۵۶۶*۱۰۸۰ پیکسل
• پست تصویر از عکس صورت: ۱۳۵۰*۱۰۸۰ پیکسل
• استوری ها : ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل

اندازه های لوگو برای توئیتر

• تصویر پروفایل: ۴۰۰*۴۰۰ پیکسل
• تصویر روی جلد: ۵۰۰*۱۵۰۰ پیکسل
• تصاویر توئیت شده: حداقل ۲۲۰*۴۴۰ پیکسل، حداکثر ۵۱۲*۱۰۲۴ پیکسل

اندازه های لوگو برای یوتیوب

• تصویر پروفایل: ۸۰۰*۸۰۰ پیکسل
• تصویر روی جلد کانال یوتیوب: ۱۴۴۰*۲۵۶۰ پیکسل

اندازه های لوگو برای Linkedin

• تصویر پروفایل: ۴۰۰*۴۰۰ پیکسل
• تصویر پس زمینه: ۳۹۶*۱۵۸۴ پیکسل

 

 

 

 

 

اندازه های لوگو برای وب سایت ها و برنامه های کاربردی

 

طراحی لوگو باید به  باشد که گونه ای به راحتی  با یه مقیاس کوچیک تر یک مرورگر  وب سایت متناسب باشد .

 

وب سایتها نه تنها باید خوبباشد، بلکه باید تمامی اطلاعات لازم درباره ی محصولات را  به مشتری ها ارائه دهد.

این کار شامل انتقال یک تأثیر خوب به برند است و لوگوی شما که بالای صفحه قرارمیگیرد

نوار پیمایش (یا سرصفحه) و فاویکون (نمادی که نزدیک عنوان صفحه، و نزدیک آدرس اینترنتی شما در نوار جستجو وجو فهرست موارد مورد علاقه/ بوک-مارک های شما قرار گرفته است) هستند.  لوگوی شما به احتمال زیاد باید فشرده شود تا متناسب با ابعاد نمادیک برنامه ی کاربردی شود، که معمولاً این کار به شکل یک تصویر مینیمالیستی برای ایجاد بیشتر فضا صورت می گیرد.

 

 

اندازه های استاندارد فاویکون

• ۱۶*۱۶ پیکسل
• ۳۲*۳۲ پیکسل
• ۴۸*۴۸ پیکسل

 

بنر کامل:

۶۰*۴۶۸ پیکسل

طرح افقی:

۱۵۰*۲۵۰ پیکسل
۷۵*۳۵۰ پیکسل
۱۰۰*۴۰۰ پیکسل

طرح عمودی:

۱۶۰*۱۶۰ پیکسل

اندازه های نماد برنامه های کاربردی تلفن همراه

• آیفون ۶S و بالاتر: ۱۸۰*۱۸۰ پیکسل
۱۲۰*۱۲۰ پیکسل تو جستجوی Spotlight
۸۷*۸۷ تو تنظیمات
• آی پد: ۱۵۲*۱۵۲ پیکسل
• اندروید: ۱۹۲*۱۹۲ پیکسل
• ویندوز: ۶۲*۳۲ پیکسل

 

اندازه های صفحه برای بیلبوردها:

o ایالات متحده: *۲۷*۴۰ اینچ
o بریتانیا: محبوب ترین اندازه، “صفحات ۴۸” هستن که اندازشون ۶٫۰۹۶*۳٫۰۴۸ متر هست
o فرانسه: اندازه ی بزرگ ۱۲*۸ مترمربع هست

متداول ترین اندازه های پاکت به شکل زیرهستند :

o C4 در اروپا که ۲۲٫۹*۳۲٫۴ سانتی متر هست
o پاکت #۱۰ که اندازه ی اون ۴۱٫۸*۹٫۵ اینچ هست

سرنسخه ها:

o اندازه ی نامه ی A4، ۲۱۰*۲۹۷ میلی متر هست
o اندازه ی استاندارد نامه تو ایالات متحده، ۸٫۵*۱۱ اینچ هست
• اندزه ی استاندارد یه زیرلیوانی، ۴*۴ اینج هست

 

 

اندازه و ابعاد لوگو برای وب سایت ها

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید