الزامات طراحی قالب گرافیکی سایت

 

الزامات طراحی قالب گرافیکی سایت

وقتی از الزامات طراحی قالب گرافیکی سایت صحبت میکنیم دو معقوله ی مهم نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند: UI , UX.ابتدا باید بدانیم که این دو به چه معنی هستند و کاربرد آن ها در طراحی قالب گرافیکی برای سایت چیست؟

 

UI (رابط کاربری):

 

UI که مخفف User Interface به معنای رابط کاربری می باشد، شامل هرچیزی است که کاربر در صفحه نمایش بتواند آن را مشاهده کند. که شامل تصاویر، متن ها، دیاگرام ها، ماژولها، جداول ، ویدئوها و همچنین رنگ و… می شود. به عبارت دیگر می توان گفت که رابط گرافیکی یک طرح کلی است که کاربر آن را مشاهده می کند. رابط گرافیکی آن تاثیرات متقابلی به حساب می آید که بین سایت و کاربر در حال تبادل است. پس زمانی که از رابط گرافیکی صحبت می کنیم منظور این است که باید روی چگونگی ارائه ی اطلاعات بصورت چندرسانه ای برای کاربر تمرکز کرد.

 

UX (تجربه کاربری):

 

UX که مخفف User  Experience به معنای تجربه ی کاربری می باشد، مفهوم وسیع تری نسبت به رابط کاربری دارد.تجربه ی کاربری همانگونه که از نام آن نیز پیداست شامل احساسات و حالت کاربر در مورد استفاده از محصولی است که به تازگی تولید شده یا کاربر برای اولین بار آن را مشاهده میکند.

 

امروزه برای طراحی یک قالب گرافیکی عامه پسند و محبوب، چگونگی کار با دو مقوله ی بالا به نوعی امر ضروری محسوب شده و کمک شایانی به پیشرفت بیشتر سایت شما خواهد کرد.

 

مطلب مهم دیگری که در بحث طراحی قالب گرافیکی برای سایت باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که قالب گرافیکی که برای سایت در نظر گرفته می شود بدون شک باید مطابق با مطالب آن و همگام با آن پیش رود و نه بر خلاف جهت آن. به عنوان مثال اگر شما قصد طراحی کردن قالب گرافیکی برای یک سایت مهم و مرجع از یک شرکت مهم را داشته باشید و بخواهید برای این سایت از رنگ های شاد و به طبع به سلیقه ی کودکان استفاده کنید مسلما فکر جالبی نیست! عکس این موضوع نیز به درستی صدق خواهد کرد. پس باید بخاطر داشت که مهم ترین دلایل سازگاری کاربر با محیط گرافیکی سایت شما، رابطه ی کاربری و تجربه کابری می باشند.

 

سخن آخر:

 

از مهم ترین عواملی که سایت شما می تواند پیشرفت چشمگیری داشته باشد و باعث شود کاربر به سمت آن رهنمود شود، طراحی قالب گرافیکی عامه پسند و گیرا برای سایت شما می باشد

الزامات طراحی قالب گرافیکی سایت

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید