الزامات طراحی سایت خرید اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی مجموعه ای از وب سایت های تجاری در اینترنت هستند که در حال حاضر هزاران مورد از این وب سایت ها موجودند. این فروشگاه ها بهترین جایگاه برای فروش آنلاین محصولات است .

با توجه به مشغله های کاری و کمبود فرصت برای خرید حضوری ، تمایل مردم به خرید اینترنتی و آنلاین که راحت تراست  بیشتر شده و روز به روز هم افزایش پیدا می کند .

 

الزامات طراحی سایت خرید اینترنتی

وب سایت فروشگاه اینترنتی برای چه کسانی مناسب است؟

 

این نوع سایت ها برای هر فردی با کسب و کار کوچک تا تجارت های بزرگ مناسب است .

ظاهر این سایت ها بی شباهت به ویترین یک فروشگاه لوکس نیست ، به این صورت که در صفحه اصلی باید توضیحی کامل و جامع از محصولات و خدمات و گلچینی از بهترین اجناس در اختیار کاربر قرار بگیرد. نحوه مدیریت این سایت ها هم باید راحت باشد که بتوانیم انواع تغییرات را اعمال کنیم مثل قیمت ها و موجودی انواع کالاها و اجناس جدید و …

نکاتی که باید در نظر بگیریم :

۱- ساده و در عین حال زیبا باشه

وب سایت ها برای کاربران طراحی می شود پس مهم است که از فضای ظاهری سایت خسته کننده نباشد  و درعین حال  در کمترین زمان بیشترین میزان از محصولات روببینند.

شکل وب سایت شما باید دقیقا شبیه یک فروشگاه واقعی باشد

۲- امکان خرید و فروش راحت

مشتریان سایت به صورت آنلاین خرید می کنند تا زمان کمتری را از دست دهند  ،  پس برای راحتی کاربران باید این امکان خرید و فروش ساده و سریع در وب سایت شما وجود داشته باشد.

 

۳- سازگاری با انواع تبلت و تلفن های همراه (responsive)

۷۰٪ اینترنت گردی ها با اسمارت فون ها و تبلت ها انجام می شود که دلیلش هم مشخصاست  ؛ سهولت حمل و استفاده. پس وب سایتی که با این وسایل هوشمند سازگار باشد این مزیت را برای شما  دارد که هر شخصی در هر زمان و هر نقطه ای از جهان بتواند به سایت  دسترسی داشته باشد. این سازگاری به رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو هم کمک می کند.

 

۴- استفاده از نماد اعتماد الکترونیک

با توجه به کلاهبرداری های فروشگاه های اینترنتی برای جلب اعتماد کاربران و مشتریان استفاده از این نماد مهم و ضروری است

، نماد اعتماد الکترونیک یک نشان دیجیتالی ست و از طرف وزارت صنعت و معدن به فروشگاه های اینترنتی ای که اصول مشخص شده در این وزارتخانه  را رعایت کرده باشد تعلق می گیرد.

 

۵- توضیح کامل برای هر محصول

در اینجا فروشنده ای وجود نداره که پاسخگوی سوال های مشتری درباره محصولات گوناگون باشد به همین دلیل حتماً تمام توضیحات مربوط به هر محصول رو به طور کامل در وب  گذاشته مشود .

۶- امکان مقایسه و جستجو محصولات

امکاناتی نظیر جستجوی محصول مورد نظر ، مقایسه کالاهای مشابه با هم، نقد و بررسی و نظرهای خریداران در مورد کالاها ، فروش های ویژه روزانه و تخفیف های فصلی میتواند برای کاربر جالب باشد

 

۷- مجوز

بیشتر از ۹۰٪ از وب سایت های فروشگاهی موجود که در حال حاضر به فروش نجومی هم رسیدن هنوز مجوز ندارند ، شما هم برای شروع نیاز به مجوز ندارید و  نماد اعتماد الکترونیک (گواهی نامه SSL) کافیست

۸- از تصدیق نامه های مشتریان استفاده کنید

در سایت می توانید قسمتی ایجاد کنید که مشتریان متن های تشکر و تمجید از محصولات یا خدمات شما را قرار دهند ، نظرات مثبت خریدار ها روی افراد جدید  بیشتر از هر تبلیغی تاثیر دارد.

الزامات طراحی سایت خرید اینترنتی

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید