اصول طراحی سایت فروش اینترنتی

اصول طراحی سایت فروش اینترنتی

۱- طراحی فروشگاه اینترتی باید به گونه باشد که در شرایطی که سرعت اینترنت پایین و کند می باشد، اصطلاحا وب سایت بالا بیاید و صفحه فروشگاه اینترنتی شما لود شود و کاربران به ان دسترسی داشته باشند. یعنی اهمیت سرعت سایت شما بسیار بالاست و هم از نظر سئو سایت شما و همچنین جهت جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری فروشگاه ما حائز اهمیت می باشد. برای اینکه اهمیت سرعت فروشگاه اینترنتی برای شما ملموس باشد
۲-یکی از راه های داشتن سایت موفق که به فکر مخاطبین خودشون هستن استفاده از تصاویر کم حجم از محصولات مثل ۱۰ تا ۲۰ کیلو بایت است این کار باعث لود شدن سریع تصاویر سایت شما و همچنین خوشنودی مخاطبین سایت شما میشود چنانچه سایت فروشگاهی شما در کمترین زمان ممکن لود نه شود نتیجه کار ترک بازدید کننده ها و افت ترافیک وب سایت میشود.

۳-همیشه سعی کنید از تصاویر مناسب برای سایت خود استفاده کنید زیرا استفاده از تصاویر که بیشترین شباهت را با محتوای سایت وموضوع فعالیت ان دارا باشد باعث راحتی کاربران و ارزشمند شدن سایت شما نزد گوگل میشود.

۴-در طراحی سایت فروشگاه اینرنتی همیشه سعی کنید از رنگ های با طبع گرم و دلپذیر که حس اعتماد به کاربر القا میکند و باعث جذب کاربران می شود استفاده شود، استفاده از رنگ های تند جیغ یا زننده که باعث از دست دادن کاربران می شود هرگز استفاده نکنید.

۵-بهتر است در طراحی وب سایت فروشگاهی خود برای قسمت هدینگ سایت از فونت های مناسب استفاده کنید مانند serif و برای متن های داخل سایت از فونت sans –serif استفاده کنید زیرا این گونه فونت ها خواندن را آسان تر می کند و برای کابران شما جذاب است. در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای بهتر است از ۲ الی۳ فونت برای نوشتن محتوای داخل سایت استفاده شود که به چشم نواز بودن سایت شما می افزاید و باعث احساس راحتی بیشتر کابران شما در برقراری ارتباط با وب سایت می شود.

۶- برای استفاده از تبلیغات در سایت فروشگاهی خودتان، هوشیار باشید زیرا زیاده روی دراین کار باعث افت بازدیدکندگان سایت می شود. چرا؟ چون کاربران برای دیدن تبلیغات به سایت شما نیامدند و هدف آنها کسب اطلاعات مفید ازمحتوای وب سایت شماست پس اگر تبلیغات شما انها را آزار دهد باید انتظار ترک سایت را از انها داشت، در اینصورت شما شانس خود را هم برای جذب بازید بیشتر، وهم کسب درآمد بیشتر از دست می دهید. و یک توصیه دیگر اینکه هرگز از تبلیغات صفحات بازشونده (پاپ آپ) استفاده نکنید زیرا اینگونه تبلیغات بیشترین ضرر را به سایت فروشگاهی شما میزنند و مبلغی که بابت قرار دادن آنها در سایت خود دریافت نموده اید در مقابل ضرری که از بابت از دست دادن کاربرانتان متحمل آن شده اید ارزشی ندارد.

۷-بهترین کار برای تبلیغات در سایت فروشگاهی خود، استفاده از بنر ساده، بدون چشمک زن در اندازه های کوچک با بیشترین ارتباط به زمینه فعالیت خود می باشد زیرا تنها تبلیغات مفید هستند که دید میشوند.

۸-طراحی فروشگاه اینترنتی خود را برای همه مروگر ها طراحی کنید نه برای دو مدل از مروگر های به روز این گونه باعث ازار بازدید کنندگان خواهد شد و به شدت میزان بازدید سایت شما را پایین میکشد.
۹- صفحه فروشگاه اینترنتی خود را به گونه طراحی کنید که خود را با صفحه ی وسیله ای که کاربر از آن استفاده میکند تطبیق دهد. به این کار در برنامه نویسی وب سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) میگویند. شما با اعمال طراحی ریسپانسیو در طراحی وب سایت فروشگاهی یا طراحی فروشگاه اینترنتی خود میتوانید حتی کاربرانی که برای وبگردی از تلفن های همراه و یا تبلت ها استفاده میکنند نیز جذب کنید.گوگل در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد که بیش از ۵۱ درصد از کسانی که به طور روزانه از اینترنت استفاده میکنند به وسیله تلفن همراه و تبلت ها به اینترنت متصل شده اند و این اولین باری است که کاربران موبایل از کاربران کامپیوتر های شخصی و لپتاب ها در این امر پیشی میگیرند و این خود عامل محرکی است که به شما برای ریسپانسیو کردن سایت در طراحی سایت فروشگاه خود، انگیزه کافی را منتقل می نماید.

۱۰- محتوای سایت فروشگاهی خود را به گونه تولید کنید که دارای مخاطبین خاص باشد و برای ان ها مفید و پر محتوا بوده و قابل بهره برداری باشد.هر چه مطالب دا خل سایت مفید باشید باعث افزایش بازدید وب سایت شما می شود. مقاله آموزش تولید محتوای با کیفیت به شما کمک میکند تا بهترین محتوا را برای فروشگاه اینترنتی خود تولید نمایید.
۱۱- یکی از لازمه یک فروشگاه اینترنتی خوب این است که باید بدانید از چه نرم افزار های و چه نوع زبان برنامه نویسی استفاده کنید.

۱۲- پروپوزال مناسب انتخاب کنید یکی از بزرگ ترن مشکلات برای کارفرما ها این است که دقیقا نمیدانند به چه وب سایتی با چه نوع گرافیکی نیاز دارند که متخصصین سئو پس از برسی کسب و کار و خواسته کار فرما با دادن پروپوزال مناسب کمک و یاری می کند.پروپوزال: در لغت به معنی پیشنهاد است و در واقع می توان با آن ماکت و اسکلتی از کار اصلی را ارائه داد.‌

۱۳- مهم ترین موارد در طراحی فروشگاه اینترنتی این است که محصولات حتما دسته بندی شوند تا کاربران به راحتی بتواندد محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.

۱۴- همیشه به یاد داشته باشید در طراحی فروشگاه اینترنتی باید مشخصات کامل محصول و همچنین محصولات مشابه این محصول در توضیحات کامل محصول قرار گیرد.

۱۵- طراحی سایت فروشگاهی باید به گونه باشد که بخش پرداخت الکترونیکی داشته باشد و برای مشتریانی که خریداری کرده اند، باید فاکتور خرید صادر کرد.

۱۶- دیگر عوامل مهم در طراحی وبسایت فروشگاهی این است که نحوه ارسال محصول به مشتری باید مشخص باشد. و وب سایت شما باید دارای پشتیبانی ۲۴ساعته باشد تا در هر زمان بتواند پاسخگوی مشتریان خود باشید.
 

 

 

اصول طراحی سایت فروش اینترنتی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید