اصول طراحی سایت شخصی

امروزه داشتن یک سایت برای معرفی خدمات، به یک باید تبدیل شده است. اگر شما در حال حاضر می خواهید یک سایت شخصی راه اندازی کنید، ابتدا اصول طراحی سایت شخصی را مطالعه نمایید.

اصول طراحی سایت شخصی

انتخاب اهداف ما از پیاده سازی یک سایت شخصی

قبل از هر چیز، قبل از فکر کردن به اینکه سایت شما چه شکلی باشد، چه قدر برای آن هزینه کنید و یا هر چیز دیگر، باید ابتدا نقشه و هدفی برای سایت خود تعیین کنید.

آیا به نقاشی کشیدن و نوشتن علاقه دارید؟! نترسید، تمامی خواسته ها و اهداف خود را با شکل و نوشته بروی کاغذ بیاورید. اگر اهداف شما نامشخص است، می توانید با جستجویی ساده در دنیای مجازی و مشاهده دیگر سایتهای شخصی که نزدیک به ایده ی شما هستند، اهداف و رقیبان خود را بشناسید.

پس در مرحله ی اول باید اهداف خود را از پیاده سازی سایت بیان کنید. البته شایان ذکر است، اگر می خواهید از سایت شخصی خود درآمدی کسب کنید، باید طرح تجاری (business plan)آن را هم بکشید! در مقاله ی دیگری در خصوص طرح تجاری (business plan) صحبت خواهیم کرد.

ظاهر سایت شخصی اهمیت ویژه ای دارد

اگر می خواهید وارد بازار رقابت شوید، باید همواره متمایز، بهتر و سریعتر از دیگر رقبا پیش بروید، اگر هم تازه می خواهید شروع کنید، باید چند برابر زمان و انرژی صرف کنید تا به رقبای خود نزدیک شوید.

برای متمایز بودن، برای جلب اعتماد کاربران و برای کسب درآمد بیشتر، شما به یک ظاهر متمایز و عالی احتیاج دارید. همیشه توجه داشته باشید که مشتریان و کاربران یک سایت با ظاهر آن ارتباط برقرار می کنند.

در این میان روانشناسی رنگ ها، اصول طراحی سایت با توجه به نوع سایت و کارایی قالب سایت می تواند از مهمترین نکات یک طراحی سایت شخصی باشد.

میزان هزینه ی طراحی سایت شخصی رابطه مستقیم با درآمد شما دارد

قبل از هر چیز بگویم که منظور از هزینه در اینجا یعنی صرف زمان!! هیچ چیز با ارزش تر از زمان در دنیای امروزی وجود ندارد. یکی از تنها چیزهایی که نمی توان آن را با میلیاردها تومان خرید زمان گذشته است.

شما باید برای سایت شخصی خود هزینه کنید(زمان صرف کنید). اگر وقت این کار ندارید باید زمان را با پول خریداری کنید!

اهمیت سئو در طراحی سایت و بازخورد از سایت

توجه داشته باشید وقتی سایتی را بالا می آورید، در ابتدا مثل این است که در جنوبی ترین بخش شهرتان، در یکی از کوچه های کم رفت و آمد یک مغازه زده باشید.

شما اگر بهترین خدمات را در آن ارائه دهید به دلیل جایگاه خود موفقیت کمی را بدست خواهید آورد.

داشتن یک سایت در صفحات اول گوگل مثل داشتن یک مغازه در بهترین نقطه ی شهر است. شما همانطور که باید برای داشتن مغازه در بهترین نقطه ی شهر هزینه ی بالایی پرداخت کنید، برای داشتن یک سایت در صفحات اول گوگل و بیشتر دیده شدن، باید هزینه های زیادی صرف کنید.

این هزینه ها هم منوط به زمان و هم منوط به هزینه های نقدی خواهند بود. اما مهمترین آنها زمان است.

اگر می خواهید از سایت خود درآمد کسب کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید سایتی که با ۱۰۰ هزار تومان راه اندازی شود به اندازه ی ۱۰ هزار تومان هم برای شما درآمد کسب نمی کند.

شما باید زمان و هزینه ی بیشتری برای درآمد بیشتر صرف کنید. طراحی یک سایت برای درآمدزایی همانند سرمایه گذاری در یک پروژه است، شما به میزان سرمایه گذاری ای که می کنید سهام از آن پروژه می گیرید و به میزان سهام خود از پروژه سود دریافت می کنید. آیا مشتاق سرمایه گذاری در سایت خود هستید؟

چه عواملی شما را در طراحی یک سایت شخصی مناسب کمک می کند؟

قبل از انجام هر کاری سعی کنید راجع به آن اطلاعاتی بدست آورید، این اطلاعات نباید فقط از یک شخص یا یک سایت باشد. در خصوص طراحی سایت هم همینطور است. در دنیای مجازی اگر به دنبال طراحی یک سایت شخصی بروید، قیمت های متفاوتی از ۵۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان دریافت خواهید کرد. بله تعجب نکنید! هر شرکت و هر سایت، متناسب با برند خود، و کارآمدی کار خود قیمت به شما خواهد داد. مطمئنا طراحی سایت با قیمت های پایین بدون تضمین، بدون پشتیبانی و بدون امنیت است.

قیمت طراحی سایت شخصی

البته قیمت های بالا نیز باید معقولانه انتخاب شوند. برای اینکه یک قیمت متعادل در بیاورید، میزان زمانی که پروژه ی شما کار می برد را ملاک قرار دهید.

الگوریتمی برای تعیین قیمت طراحی سایت

فرض کنید بروی پروژه ی شما یک گرافیست، یک طراح سایت، و یک برنامه نویس کار می کنند. اگر پروژه ی شما یک ماه زمان ببرد، یعنی تمامی این افراد بروی پروژه ی شما در این زمان کار کرده اند. شما برای یک ماه کار تخصصی چقدر حقوق می خواهید؟ این میزان حقوق را در سه ضرب کنید(زیرا که سه نفر بروی پروژه ی شما کار می کنند). مجموع حقوق ها را بعلاوه ی ۲۵% سود کار کنید. این هزینه کاملا معقول به نظر می رسد.

اصول طراحی سایت شخصی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید