اصول طراحی آرم

اصول طراحی آرم چیست و چگونه باید یک آرم یا لوگو طراحی کرد؟

در طراحی آرم ها باید ابتدا اطلاعات لازم و کافی را در مورد جا و مکانی یا شخصی که قرار است برای آن طراحی آرم انجام گیرد بدست بیاوریم گاهی برای یک رویداد نیز آرم ها و نشانه هایی طراحی می شود. مثلا گاهی برای برگزاری یک همایش یا نشستی مثلا همایش بزرگداشت مولونا و یا شهادت امام حسین آرمهایی طراحی میشود.

برای طراحی آرم همیشه حداقل یک روز ایده پردازی کنید هر چیزی که در ذهنتان است اجرا کنید نگران نباشید طرحهای بزرگ از همین ایده های اولیه شکل میگیرند.

اصول طراحی آرم

مشاهده قبل از طراحی :

قبل از شروع کار برای طراحی بهتر است آرم های مختلفی که با همان موضوع، قبلا طراحی شده است ببینید و به مفهوم آن ارم فکر کنید و سعی کنید در یک پوشه تمامی ارمهای مشابه را جمع کنید. ( اصول طراحی آرم )

 

کشیدن طرح اولیه روی کاغذ:

قلم و کاغذ خود را آماده کنید. طرح اولیه ای که به ذهن شما می آید ، بهتر است ابتدا روی کاغذ سفید ترسیم شود  بهتر است مدادی که استفاده می کنید سیاه باشد و اگر قرار است جایی از آرم پر یا تو خالی باشد با مداد سیاه به خوبی مشخص کنید. الزامی به وجود خط کش کنار دستتان نیست، زیرا قرار است تنها طرح ابتدایی و شمای کلی آن روی کاغذ ترسیم شود و شکل گرید بندی شده و منظم و قرینه سازیهای آن، توسط نرم افزارهای مخصوص همین کار ، طراحی گردد.

 

قرینه سازی :

در صورت امکان، طراحی آرم را برروی صفحه شطرنجی (چه در مانیتور، چه برروی کاغذ) انجام دهید تا قرینه سازی در آن رعایت شود و امکان پیاده سازی برروی صفحات پیکسلی ، وجود داشته باشد.

 

طراحی سیاه و سفید:

لوگو همواره سیاه و سفید طراحی می شود. لوگوهایی که در همان مرحله اول رنگی یا گرادینت طراحی می شوند، از حرفه ای گری آن کاسته شده است. باید در نظر داشته باشید ممکن است مجبور به استفاده بدون رنگ یا سیاه و سفید از آن باشیم. ممکن است مجبور باشیم آن را در ابعاد بسیار کوچک استفاده کنیم. طراحی لوگوی شما باید به نحوی باشد که به هیچ وجه از زیبایی و انتقال صریح مفهومی آن در سایزهای مختلف یا در رنگ های مختلف ، کاسته نگردد.

 

طراحی در نرم افزار:

بعد از طراحی طرح اولیه لوگو که حتما با رعایت نکات در نمادشناسی لوگو و رعایت نکات در انواع لوگو انجام داده اید، طرح را روی نرم افزار پیاده سازی طرح های برداری و وکتور که متداول ترین آنها کورل و ایلوستریتور است، پیاده نمایید.

 

ارائه چند طرح:

بهتر است چندین طرح (حداقل دوطرح مختلف) برای مشتری خود طراحی کنید تا به او این امکان را بدهید که از میان طرح های مختلف انتخابی درست داشته باشد.

 

ویرایش لوگو به خواست مشتری:

بعد از طراحی و نمایش آن به مشتری ، دست او را برای چند مورد تغییر باز گذارید تا در مرحله تکمیلی طرح ،آن را اجرا و اعمال نمایید. یادتان باشد که شما تنها، سفارش گیرنده هستید و نمی توانید سلیقه خود را به مشتری تحمیل نمایید. دیدن شما در وضعیتی که حق را به مشتری می دهید ، برای او رضایت بخش خواهد بود و او با انگیزه بیشتری به انتخاب طرح و دادن دستورات تغییری برای مرحله تکمیلی طرح می پردازد فراموش نکنید که توجه به مشتری از اصول طراحی آرم است.

 

چاپ اولیه طرح:

قبل از اینکه فایلها در تعداد زیاد به چاپ برود حتما چند نمونه برای خود به صورت آزمایشی چاپ کنید.

نکته:

یکی از مهمترین اصول طراحی آرم این است که آرم طراحی شده خود را می توانید روی اوراق اداری و یا قابهای بنری که در سطح شهر به صورت گرافیکی وجود دارد قرار دهید دراین صورت مشتری می تواند به راحتی لوگوی خود را در سایزهای مختلف و اشکال مختلف چاپی ببیند و با اعتماد و رضایتمندی بیشتری آرم طراحی شده را تاییدکند.

اصول طراحی آرم

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید