اصول اولیه سئو قبال از طراحی سایت

اصول اولیه سئو قبال از طراحی سایت

وقتی قصد دارید یک وب سایت را طراحی کنید جنبه اصلی سایت را که همان سئو است از یاد نبرید ، اگر قبل از طراحی وب سایت اصول اولیه سئو را رعایت نکنید بعد از طراحی سایت هرچه قدر هم سایت شما زیبا و جذاب و کاربر پسند باشد در موتورهای جستجو هرگز نمی توانید سایتتان را پیدا کنید. برای اینکه بیشتر با بحث سئو در طراحی سایت آشنا شوید به موارد زیر که نکات اصلی در رابطه با رعایت سئوی سایت قبل از طراحی است دقت کنید.

نکات اولیه در رعایت سئوی سایت

در URL صفحات از کلمات کلیدی استفاده کنید

بعد از اینکه نیازمندی های خود را از سایت تعیین کردین و لینکها و محتویات سایت را مشخص نمودید هر یک از صفحات می بایستی دارای URl با ساختار و با کلمات کلیدی کلیدی انتخاب شده باشند دقت کنید کلمات باید با خط تیره از هم جدا شوند.با این کار کمک زیادی به موتورهای جستجو گر و همچنین به جستجوگران می کنید تا با مشاهده ی URL در نتایج جستجو به محتوای آن پی ببرند.

رعایت متا تگ های عنوان ، متا تگ توضیحات و همچنین سر تیتر های h1 تا h2

باید توجه داشته باشید که هر یک از صفحات دارای وب سایت دارای محتوای خاص خود هستند بنابراین متا تگ عنوان صفحات نیز باید تکراری نباشد و همچنین دارای کامات کلیدی باشد چراکه گوگل برای رتبه بندی سایت ها به عنوان صفحات خیلی حساس است . تعداد کاراکتری که می توانید در توضیحات متا تگ ارائه دهید نباید بیش از ۱۵۰ کاراکتر باشد و برای این موارد بهتر است از جملات تبلیغی استفاده کنید تا بتوانید محصولات خود را بهتر به مشتریان معرفی کنید.

استفاده از تگ های H1 تا H6 موجب می شود تا گوگل مطالبتون را به سرعت ایندکس کند توجه داشته باشید که اولویت از تگ H1 تا H6 می باشد همچنین دقت داشته باشید که برای هر صفحه فق یک H1 در نظر بگیرید در مورد H2 نیز می توانید سر تیترهای مطالب را با این مشخص کنید.

از تگ Alt برای محتویات فلش استفاده کنید

اگر وب سایت از فلش استفاده می کند برا اینکه وب سایت را به موتو های جستجو معرفی کنید از تگ Alt باید استفاده کنید البته سایت هایی که با فلش طراحی می شوند دیگر توسط موتورهای جستجو ایندکس نمی شوند. و توصیه ما این است که دیگر از سایت های فلش برای فعالیت کاری در اینترنت استفاده نکنید.

گوگل آنالیتیک را حتما نصب کنید

با نصب گوگل آنالیتیک در طراحی سایت شما می توانید ورود کاربران به سایت و صفحاتی که بازدید می کنند را رد یابی کنید.

 

استفاده از نقشه سایت Xml

استفاده از نقشه سایت XML به شما کمک می کند تا صفحات وب سایت را به گوگل معرفی کنید .برای ایجاد نقشه ی سایت به صورت XmL می توانید از ابزار مفید XML Sitemap Generator استفاده کنیددر ضمن حتما نقشه سایت را در Google Webmaster Tools ثبت نمایید.

 

برای جلوگیری از دسترسی اشتباه به سایت دو راه وجود دارد

تمام کاربران و موتورهای جستجو باید به تمام صفحات سایت شما دسترسی داشته باشند برای اینکه از خطاهای دسترسی جلوگیری کنیم دو راهخ وجود دارد:

  1. وقتی سایت را بروز رسانی می کنید صفحات قدیمی را با استفاده از redirects 301 به صفحات جدید ریدایرکت کنید.
  2. وقتی کاتربر در سایت با خطایی مواجه می شود خطای ۴۰۴ برای به نمایش در می آید نمایش این صفحه را طوری تغییر دهید تا صفحات سایت های دیگر در دسترس قرار گیرد. برای این کار می توانید صفحه ای با که دارای لوگو و لینکهای مهم سایت است را طراحی کنید و در صورتی که کاربر با ۴۰۴ مواجه می شود بتواند به راحتی و سریع تر به صفحه مورد نظر خود را بیابد.

 

 

اجازه دسترسی به تمام روبات ها

بعد از طراحی سایت و قبل از اینکه وب سایت فعال شود با استفاده از فایل robot.txt به روبات های موتورهای جستجو اجازه دسترسی بدهید در صورتی که این کار را لنجام ندهید موتور های جستجو نمی توانند سایت شما را ایندکس کنند.

در شبکه های اجتماعی شروع به برند سازی نمایید

وقتی در حال سئو ی سایت خود هستید بهتر است در جهت سرعت بخشیدن در افزایش رتبه سایت اقداماتی را نیز انجام دهید.با عضویت در شبکه های اجتماعی مانند Google+ ، Facebook ،توییتر و… به افزایش رتبه و رنک سایت در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد ، همچنین ارتباط شما با بازدیدکنندگان سایت افزایش می یابد. این در صورتی است که در این شبکه ها باید حظوری فعال داشته باشید.

اصول اولیه سئو قبال از طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید