استانداردهای طراحی سایت

استانداردهای طراحی سایت

کاربرپسند بودن ، مهم ترین عاملی است که در طراحی سایت مورد توجه قرار می گیرد. بازدید کننده ها مهم ترین رکن در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی هستند

استانداردهای طراحی سایت و قانون فیت

منوها از بخش های کلیدی برای کاربران هستند و می بایست طراحی منوها با دقت بیشتری انجام شود. قانون فیت با در نظر گرفتن این موضوع ، جذابیت بیشتر منوها را هدف قرار داده است. قانون فیت از استانداردهای طراحی سایت است و بر اندازه منوها تاکید اشاره دارد. به این ترتیب که اگر اندازه منوها اندکی از حالت معمول بزرگتر باشد، می تواند جذابیت بیشتری برای کاربران به همراه داشته باشد. قانون فیت حرکت بازدید کننده ها در سایت بر اساس منو را بررسی کرده و قواعد مشخصی دارد. بدیهی است انتخاب اندازه منوها باید طبق اصول مشخصی باشد. منوهای بسیار بزرگتر از اندازه استاندارد، تجربه خوشایندی را برای بازدید کننده ها به همراه ندارند. بنابر این افراط در این زمینه نتیجه عکس داشته و موجب نارضایتی کاربران می شود.

قانون هیک در استانداردهای طراحی سایت

مدیریت قواعد دسته بندی در طراحی سایت با قانون هیک مشخص می شود. این قانون با چیدمان محتوای سایت در ارتباط است. نحوه چیدمان منوها، زیر منوها، تصاویر، موضوعات، عناوین و دیگر دسته بندی های در کاربری سایت تاثیرگذار است. بازدید کننده ها در سایت های شلوغ با چیدمان درهم نمی توانند به سادگی، مطلب مورد نظر را پیدا کنند. هدف از استاندارهای طراحی سایت، جذب کاربران و ماندن در سایت است. قانون هیک، زمان جستجوی مطالب را به حداقل می رساند و این مورد پسند کاربران قرار خواهد گرفت.

استانداردهای طراحی سایت با قانون یک سوم

قانون یک سوم از قدیمی ترین قوانین در هنر عکاسی است و همه هنرمندان به خوبی با آن آشنایی دارند. شواهد نشان دهنده آن است که حتی نقاشان در دوره رنسانس نیز از این قانون طلایی در آثار هنری استفاده می کردند. به طور کلی قانون یک سوم را می توان در ارائه هر تصویری به کار گرفت. اگر صفحه نمایش را یک قاب تصویری در نظر بگیریم، قانون یک سوم از استانداردهای طراحی سایت نیز می تواند تلقی شود. بر طبق این قانون یک تصویر کامل، با ۳ خط عمودی فرضی و ۳ خط افقی فرضی تقسیم بندی می شود. به این ترتیب هر تصویر به ۹ بخش مساوی تقسیم می شود و طراحی بر اساس نقاط تلاقی خطوط انجام می شود. تصاویر و اسلاید شوها در طراحی سایت بر اساس قانون یک سوم، برای کاربران جذاب تر هستند.

استاندار د های طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید