ارتباط گرافیک و بهبود پشتیبانی مشتری

کار کردن با افراد بسیار دشوار است. تلاش برای طراحی گرافیکی که بتواند به تیم پشتیبانی در برخی از مکالمات پیچیده کمک کند نیز سخت تر از هر چیز دیگری است. در طی سال ها کار با مشتریان متعدد تجربیات زیادی را در مورد این موضوع به دست آورده ایم.

پشتیبانی از مشتریان نسبت به گذشته دشوارتر شده است. این پشتیبانی نه تنها فریبنده است بلکه می تواند از لحاظ احساسی و عاطفی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. با اینکه بخش اعظمی از موفقیت در کسب مشتری و حفظ آن ها در شرکت به داشتن تیمی که بتواند مشکلات افراد را بهبود ببخشد بستگی دارد اما راضی نگه داشتن مشتریان به رویکرد مبتنی بر طراحی و فعال نیاز دارد.

ارتباط گرافیک و بهبود پشتیبانی مشتری

صفحه ارتباط با تیم مجموعه

این روزها پشتیبانی از مشتریان بیشتر از قبل خودکارسازی شده است. با اینکه چنین موضوعی می تواند اجرای فرآیندها را راحت تر سازد اما ممکن است باب میل مشتریان نباشد و حس ناخوشایندی در آن ها ایجاد کند. سریع ترین و ساده ترین روش برای برجسته کردن اینکه تیم شما انسان های فعال هستند و به نیازهای مشتریان پاسخ می دهند، استفاده کردن از آن ها و برجسته نمودنشان در سایت است.

چه به کمک یک صفحه پر زرق و برق ملاقات و ارتباط با تیم یا گرافیک تیمی معمولی می توانید توانایی های افراد را نشان دهید. در این شرایط مشتریان نیز متوجه خواهند شد که با انسان ها تعامل دارند و می توانند نیازهایشان را با آن ها در میان بگذارند. این موضوع مدیریت مشتریان را ساده تر و راحت تر می سازد.

بخش پشتیبانی:

معمولا بخش کمک و پشتیبانی جزو بخش هایی است که به هنگام طراحی نادیده گرفته می شود اما شما نباید این موضوع را دست کم بگیرید. اگرچه توصیه نمی شود صفحات این چنینی را با کاراکترهای بامزه و فلش های متعدد پر کنید اما بهتر است هوشیارانه عمل کنید و طراحی را برگزینید که حس و حال چنین صفحاتی را به خوبی نشان دهد.

 

شما باید بدانید که بخش پشتیبانی شما جایی است که افراد در آن به دنبال کمک خواهند بود. به همین خاطر اطمینان حاصل کنید که طراحی چنین صفحاتی را تقویت می کنید و این بخش را تمیز، مرتب و با ناوبری اسان و ساده طراحی می نمایید.

 

اگر می خواهید پا را از طراحی تمیز فراتر بگذارید بهتر است شخصیت برند را به این نواحی اضافه کنید و تجربه معنی دار و جذابی را برای همه افراد تدارک ببینید.

صفحات ۴۰۴ و خطاها

صفحات ۴۰۴ در اصل مکان هایی هستند که در آن به کاربران خود می گویید روی لینک نادرست یا شکسته ای کلیک کرده اند. این مقصد ممکن است باعث ناامیدی، خستگی و در اغلب موارد پشیمانی مشتریان شود. با اینکه نمی توان صفحات ۴۰۴ را به طور مستقیم به تیم پشتیبانی مرتبط دانست اما اگر چنین صفحه ای به خوبی طراحی شده باشد می تواند جلوی مشکلات متعددی را بگیرد.

در سال های اخیر، تیم ها در استفاده از این فرصت و تبدیل احساسات منفی به احساسات و تجربیات مثبت موفق تر عمل کرده اند.

اگر نتوانید طراحی خوبی برای صفحه ۴۰۴ خود انجام دهید مطمئن باشید که مشتری بعد از رسیدن به آن نا امید خواهد شد.

امضای ایمیل:

معمولا یکی از مواردی که توسط افراد نادیده گرفته می شود امضای ایمیل است. در عصر دیجیتال، ردپای دیجیتال شما بهترین مکان برای ایجاد یک حس در افراد است. سعی کنید رویکرد تیمی خود را به سمت امضای واحد سوق دهید. هدف از این کار برجسته کردن تیم جهانی، حرفه ای و متخصص شماست.

اگر شرکت بزرگی دارید کنار هم قرار دادن و یکپارچه کردن اعضای تیم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به مشتریان نشان می دهد کجای کار هستید و چه کاری انجام می دهید. 

اگر بتوانید به درستی از امضای ایمیل استفاده کنید ردپایی از شخصیت و هویت خود را در این ارتباط به جای خواهید گذاشت.

سوالات متداول و پرتکرار(FAQ):

زمانی که به دنبال بهبود مکالمات بخش پشتیبانی خود هستید، استفاده از برخی از موضوعات مهم و مورد علاقه مشتریان به عنوان سوالات پرتکرار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مطالعات انجام شده نشان می دهد ۹۰ درصد از اطلاعات انتقال یافته به مغز بصری هستند و این اطلاعات ۶۰۰۰۰ بار سریع تر از اطلاعات متنی پردازش می شوند. چرا از این اعداد و ارقام به نفع خود استفاده نمی کنید؟ اگر موضوعی را پیدا کردید که باب میل بیشتر مشتریان است و می تواند بازدید زیادی برایتان داشته باشد از این اطلاعات استفاده کنید و برخی از آن ها را به تصاویر آموزنده تبدیل نمایید و از این طریق به آن ها جان ببخشید. این موضوع هضم موضوع را برای مشتریان ساده تر و راحت تر می سازد و باعث می شود حجم کار تیم پشتیبانی هم کم شود.

 

استفاده از گرافیک های زیبا برای صفحات خسته کننده:

استفاده از گرافیک های زیبا برای جذب مخاطب می تواند یک فرمول برد برد برایتان باشد به خصوص زمانی که محتوای آموزنده دارید و می خواهید جان تازه ای به آن ببخشید. نه تنها این موضوع باعث دیده شدن صفحات شما می شود بلکه به مخاطبان کمک می کند چیزی که بیان می کنید را به راحتی درک کنند و به کمک شیوه جذاب از آن استفاده نمایند.

توانمند کردن مشتری به کمک اطلاعات ضروری و مهم( ویژگی های محصولات، بیان سوالات پرتکرار یا بررسی قیمت ها) به تیم پشتیبانی تان کمک خواهد کرد کار خود را به بهترین شکل انجام دهند. به دست آوردن مشتری در دنیای امروز بسیار مهم است و تیم شما باید بتواند خود را برای چنین هدفی آماده سازد.

ارتباط گرافیک و بهبود پشتیبانی مشتری

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید