نکاتی پیرامون ساده سازی طراحی سایت

ساده سازی در سایت

درطراحی وب سایت رعایت کردن اصولی ساده می تواند برای دیده شدن شما بسیار موثر باشد،قوانین ساده این باعث می شود وب سایت ها به نظر برسند، سردرگمی ناخوشایند را کاهش دهد و به اهداف و نتایج مورد نظر کمک کند (یعنی ثبت نام بیشتر، مشترکین و فروش). اما اغلب به نظر  می رسد که طراحی وب سایت شما ساده است. مهم نیست طراحی سایت شما مانند مشابه سایت هایی همچون اپل و ای بی و .. شود،  پس طراح وب سایت واقعا چه کاری باید انجام دهد؟

 

۵ نقطه شروع برای ساده سازی طراحی وب سایت شما وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم امیدواریم مورد استفاده شما همراهان گرامی قرار بگیرد.

یک طراحی وب سایت ساده نباید مخاطب را دچار دلهره و استرس کند ، شما میتوانید با طراحی نکات کوچک، طراحی خود را ساده تر کنید. وظایف ساده مانند قرار دادن تمرکز تنها بر عناصر ضروری وب سایت شما، خلاص شدن از شر متن های اضافی، کاهش تعداد صفحات سایت شما، گرفتن محتوای بیشتر در بالای صفحه و محدود کردن تعداد رنگهایی که استفاده می کنید. شما همیشه می توانید یک وب سایت بهینه طراحی کنید اما مهم است که چگونه شروع می کنید.

آماده شروع ساده ساختن طراحی وب سایت خود هستید؟ بسیار عالی، همراه ما باشید و به این ۵ نکته توجه کنید:

۱-تمرکز روی عناصر ضروری برای ساده سازی وب سایت:

 

این اولین گام است که در واقع سردر وب سایت و فعالیت شما است که بسیار مشهود و آشکار است. در ذهن خود حتما مطالبی را برای ارائه دارید که می خواهید آن را از طریق وب سایت خود به نمایش بگذارید لازم است که آن ها را نوشته و الویت بندی کنید یعنی اینکه کدام عوامل مهم تر از باقی موارد است. اگر می خواهید طراحی وب سایت خود را ساده تر کنید، مشخص کنید که چه چیزی باید تمرکز کنید ، درست مثل هر طرح بصری خوب  و این بدان معنی است که تمرکز تنها بر عناصر ضروری باشد.

از قانون ۸۰-۲۰ استفاده کنید:

اگر کل صفحه را ۱۰۰ درصد در نظر بگیریم ، ۲۰ درصد از آنچه در یک صفحه است، ۸۰ درصد از ارزش و محتوا که مردم برای آن می آیند، به دست می آورند؟ این می تواند   یک فرم ثبت نام یا دکمه تماس  برای مثال باشد. این ۲۰٪ درست در آنجا است. در وب سایت خود، و همچنین در هر صفحه فردی، تمرکز بر نمایش تنها ۲۰٪ از عناصر سایت است که ۸۰٪ از آن سودمندی را ارائه می دهند.

این یک گام فنی نیست، بلکه یک اصل است که می توانید به عنوان راهنمای خود به طور مداوم برای ساده کردن طراحی وب سایت خود استفاده کنید. قانون ۸۰-۲۰ به ساده سازی طراحی وب سایت شما کمک می کند تا شما را مجبور کند تا عناصر سایت خود را به موارد ضروری ترغیب کنید. واقعا جالب است که قاعده ۸۰-۲۰ نیز می تواند نتایج مورد نظر شما را افزایش دهد که شما در وب سایت خود امیدوار باشید.
همانطور که همه ما می دانیم، ما همیشه به دنبال بهانه ای برای خرید چیزی در مرحله نهایی نیستیم و هر دلیلی برای حرکت به سمت آن خوب است. آن دلایل و گزینه های کلیک کردن را با قانون ۸۰-۲۰ کاهش دهید.

۲-خود را از عناصر غیر ضروری خلاص کنید :

 

ما در اینجا با قانون ۸۰-۲۰ ادامه می دهیم.حالا که شما ۲۰ درصد از عناصر وب را شناسایی کرده اید که ۸۰ درصد از نتایج مورد نظر شما را دریافت می کنند، وقت آن است که از تمام عناصر غیر ضروری خلاص شوید . به عبارت دیگر، ۸۰٪ از عناصر وب سایت که تنها ۲۰٪ از نتایج شما را دریافت می کنند. این می تواند  اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی، عناصر نوار کناری، متا جزئیات جزئیات وبلاگ (تاریخ، زمان، نویسنده، تعداد نظرات و غیره)، و یا لینک ها در پایین صفحه باشد،هر چیزی را که احساس می کنید ضروری نیست لطفا با آن تعارف نکنید و بلافاصله حذف کنید.

۳- تعداد صفحات را کاهش دهید:

 

بخش بزرگی از ساده سازی طراحی وب سایت شما این است که به سادگی مکانهای کمتری برای کشف و کلیک بر روی آن داشته باشید. شما می توانید با کاهش تعداد صفحات این کار را انجام دهید .. منظورم این است که شما واقعا نمی خواهید صفحات “درباره سایت” و “درباره من” جداگانه داشته باشید.

هنگامی که تعدادی از صفحات را در وب سایت خود کاهش می دهید، نه تنها برای بازدیدکنندگان ارتباط با وب سایت  آسان تر است بلکه مخاطب توجه ویژه ایی به محنوای ارزشمند شما دارد، زیرا مکان های کمتری برای کلیک روی آن وجود دارد، همچنین منوی ناوبری شما نیز ساده تر است.

همه ما در وبسایت هایی با موارد بیشماری از آیتم های منحصر به فرد هستیم. ما نمی دانیم کجا شروع به حرکت می کنیم، زیرا ما با انتخاب ها سر و کار داریم. و هنگامی که ما با انتخاب های بسیار زیادی ارائه می کنیم دچار دگرگونی می شویم،  با داشتن چندین آیتم منوی نوری که ممکن است، وب سایت خود را نه تنها ساده تر، بلکه بیشتر جذاب کنید و بازدیدکنندگان زیادی جلب شوند.

۴- محتوای با ارزش را در بالای صفحه قرار دهید:

 

اکثریت مردم وقت خود را در بالای صفحات وب صرف می کنند بنابراین برای افزایش  کارآیی وب سایت  ، محتوای اصلی و عناصر تماس به عمل را در بالای صفحه قرار دهید.

اگر یک آرم و یک منوی ناحیه در بالای وب سایت خود دارید، می توانید چیزی را به سادگی به عنوان کوتاه کردن ارتفاع هدر انجام دهید.

۵- محدود کردن طرح و رنگ:

 

به منظور ساده سازی طراحی وب سایت به صورت بصری، شما باید طرح رنگ خود را محدود کنید. وقتی شک دارید، از رنگ های کمتری استفاده کنید. البته بر اساس طرح شما متفاوت است، اما برای شروع کردن، بیش از ۲ یا ۳ رنگ باقی نگذارید. اگر برای طراحی بصری نیاز به ظرافت و بافت بیشتری دارید، از سایه های همان رنگ برای آیتم های هدر و منو استفاده کنید.
حتی در مورد روانشناسی رنگ ها برای نوع کاربری وب سایتتان تحقیق کنید. عناصر بصری بسیار در ذهن مشتری تاثیر می گذارد.

برای خلاصه، در اینجا ۵ نقطه شروع برای ساده سازی طراحی وب سایت شما را بیان می کنیم:

  •     تمرکز را فقط بر عناصر ضروری قرار دهید.
  •     از تمام عناصر غیر ضروری خلاص شوید.
  •     تعداد صفحات را کاهش دهید.
  •     محتوای بیشتری را از بالای صفحه دریافت کنید.
  •     پالت رنگ خود را محدود کنید.

 ساده سازی طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید