نکاتی پیرامون بهینه سازی قالب سایت

بهینه سازی قالب سایت

وقتی در یک موتور جستجو به دنبال موضوعی خاص می گردید حتما به این نکته توجه کرده اید که برخی از وب سایت ها دارای رتبه های بالاتری نسبت به بقیه می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جست وجو جالب هستند. بهینه سازی قالب همان چیزی است که برخی وب سایت های متخصص بهینه سازی سایت برای شما به نام سئو انجام می دهند در حقیقت شما باید در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید.

برخی از اشتباهات رایج طراحان سایت

بزرگترین اشتباه طراحان سایت این است که قالب سایت را طوری طراحی می­کنند که صفحات مختلف آن برای گوگل قابل دسترسی نمی­باشد طراحی سایت باید به گونه­ای باشد که یک معماری مناسب از لینک های داخل سایت داشته باشد و طراحی صفحات به گونه­ای که لینک­های داخی مناسب بین آنها ایجاد شود از نظر بهینه­ سازی قالب سایت اهمیت زیادی دارد.

برای اینکه بتوان در بازار تجارت رقابت کرد باید صفحات وب را برای موتورهای جست­وجو بهینه ­سازی کرد. اگر شرکتی قصد دارد وب سایت خود را به روز رسانی کند یا در نظر دارد که وب سایت جدید بسازد باید برای پیشرفت و رقابت به طراحی سایت و بهینه­ سازی قالب سایت توجه ویژه­ای داشته باشد و آن را در اولیت کار خود قرار دهد. در نظر داشته باشید که سئو شما را با خود به یک مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازارهای جهانی معرفی می کند.

سه بخش کلی سئو سایت

سئو سایت شامل سه بخش کلی است: سئو تکنیکال، سئو محتوایی و سئو خارجی.

  • سئو تکنیکال: مربوط به معماری سایت و نحوه برنامه ­نویسی آن است.
  • سئو محتوایی: محتوا و نحوه وارد کردن مطالب است.
  • سئو خارجی: در مورد اعتبار سایت و سرعت لود شدن و پیشینه وب سایت و… است.

هدف یک وب سایت جلب نظر کاربران اینترنتیاست سایت­هایی با حجم بالا وسرعت لود پایین بسیاری از بازدیدکنندگان خود را از دست می دهند چون هر بازدید کننده به دنبال مطالبی با سرعت لود بالا و مفید و با کیفیت است.

بنابراین با بهینه سازی قالب سایت می توان به شاخص هایی مانند: افزایش سرعت لود و کاهش حجم صفحات و اصلاح کردن ساختار قالب و سازگاری با همه ی مرورگرها و سیستم ها و… دست پیدا کرد که دستیابی به این ویژگی ها فقط با بهینه سازی قالب وب سایت امکان­پذیر است.

 

برخی از اشتباهات طراحان سایت

بهینه سازی قالب سایتهرچند که گوگل این مشکلات را تا حدی در نظر نمی_گیرد و مشکل را حل می­کند اما بهتر است از چنین کدهایی در داخل سایت استفاده نشود، چرا که این خطا ها بر سرعت لود شدن صفحه نیز تاثیرات منفی می­گذارند.استفاده نادرست از جاوا اسکریپت می­تواند آسیب جدی به سایت شما وارد کند، مثلا قراردادن لینکهای سایت در منوهای آبشاری جاوا اسکریپت باعث می­شود که موتورهای جستجو نتوانند صفحات سایت شما را شناسایی کنند.

نکاتی مهم در مورد عناوین

عنوان صفحه های سایت از قسمت های مهم در موتورهای جستجو است مخصوصا تیتر صفحه اصلی سایت! وقتی که عنوانی را سرچ می کنید و سایت خود شما هم در نتایج جست و جو نمایش داده می­شود عنوان صفحه سایت هم در خط اول پایین آدرس سایت شما نشان داده می­ شود. این امر نمایان­گر این مساله است که این تیتر از نظر گوگل اهمیت ویژه ای دارد و در سئو وب سایت  شما بسیار تاثیرگذار است.

پس در انتخاب عنوان ها بسیار دقت کنید و از گذاشتن عنوان های نامربوط خودداری کنید. برای هر صفحه نام مخصوص به خود تعریف کنید در این صورت گوگل هر صفحه سایت را با نام مخصوصش فرا می­خواند. در میان همه این عنوان ها، عنوان اصلی و یا همان عنوان صفحه اول از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. عنوان صفحه اول شما به نوعی نقش یک متاتگ را ایفا می کند یا به عبارت دیگر اینگونه به گوگل معرفی می­شود. تیتر صفحه اصلی باید کوتاه و مفید باشد.

بهینه سازی قالب سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید