نکاتی در مورد نکات مهم پیش از طراحی وب سایت

 طراحی وب سایت مناسب می تواند موجب رونق کسب و کار شود و حتی در بعضی مواقع سرنوشت کاری را تغییر بدهد. پس باید به نکات مفید و مورد نیاز در طراحی سایت توجه کنیم تا بتوانیم کسب و کار هایمان را بهبود بدهیم. در ادامه نکات مهم پیش از طراحی وب سایت را مطرح می کنیم که با کمک آن ها می توانید یک سایت مناسب برای کسب و کارتان طراحی کنید.

طراحی سایت
چند نکته پیش از طراحی سایت
۱٫ مخاطبان
در اولین گام به این نکته فکر کنید که چه کسانی قرار است مخاطب شما باشند؟ و این که چه نقشی در طراحی وب سایت شما دارند؟ با طرح این سوال از خودتان می توانید در مورد رنگ زمینه ها و سایر قسمت ها ، قالب وب سایت و محتوای سایت بهتر تصمیم گیری کنید.
۲٫ هدف محتوا
وب سایتی که در طراحی می کنید اگر هدف کسب و کاری نداشته باشد علاوه بر این که برای خودتان مفید نیست برای دیگران نیز مفید نخواهد بود. پس در قدم دوم هدفتان از طراحی وب سایت را مشخص کنید. هدفتان از محتوای داخل سایت و امکاناتی که نیاز دارید را مشخص کنید.
۳٫ مشخص کردن مقدار هزینه برای سرمایه گذاری
در قدم سوم مقدار هزینه ای که می خواهید انجام دهید را مشخص کنید. بودجه ی شما با امکانات اضافه ای که نیاز دارید رابطه ی مستقیم دارد. ما به شما توصیه می کنیم اگر هنوز ایده ی خاصی برای وب سایتتان ندارید ، هزینه ی زیادی را انجام ندهید.
۴٫ مشخص کردن نیاز های خود
در این مرحله شما می بایست لیستی از نیاز هایتان و هر چیزی که توقع دارید وب سایتتان دارا باشد را تهیه کنید. این لیست را به طراح وب سایتتان بدهید تا بتواند به عنوان الگو در طراحی وب سایت شما از آن ها استفاده کند.
۵٫ تعادل در محتوا
تهیه ی مقالات و محتوای وب سایت بر عهده ی خودتان است. پس برای ارائه ی آن ها برنامه ریزی کنید. سعی کنید تعادل را در مطالبتان رعایت کنید. یعنی مقالاتتان طوری نوشته شده باشد که اطلاعاتش بیش از اندازه نباشی و خیلی هم کم نباشد از همه مهتر پس از نوشتن ، یکبار آن را نگاه کنید تا حاوی اشتباهات نگارشی یا سهوی نباشد. همچنین در مورد تصاویر و ویژگی های گرافیکی هم باید تعادل را رعایت کنید زیرا استفاده ی بیش از اندازه از آن ها علاوه بر شلوغ کردن ظاهر سایت سرعت لود را نیز کند می کند.
۶٫ اطمینان از امنیت وب سایت
اگر قصد فروش محصولاتتان را وب سایتتان دارید بهتر است از امنیت آن اطمینان پیدا کنید. برای این کار می توانید با کارشناس مربوطه یا طراح وب سایتتان صحبت کنید و مشورت بخواهید.
۷٫ در آخرین مرحله یعنی زمانی که طراحی وب سایتتان کامل شده از چند نفر بخواهید آن را ببینند و نظر بدهند. این افراد بهتر است با اهداف کاری وب سایت شما همخوانی داشته باشند. اگر نظرشان جلب شد و به این نتیجه رسیدند استفاده از وب سایت شما آسان است ، می توانید بگویید طراحی وب سایت شما صحیح بوده و نکات اصلی در طراحی سایت در آن رعایت شده است.

 

نکاتی در مورد نکات مهم پیش از طراحی وب سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید