نقش صفحه اول در طراحی سایت

نقش صفحه اول در طراحی سایت

اهمیت صفحه اول در طراحی سایت

توصیف شرکت، کسب و کارتان و محصولات اصلی
علت کلیدی و اصلی که باعث می شود افراد به سایت شما رجوع کنند این است که دوست دارند بدانند تا شرکت شما دقیقا چه فعالیت، خدمات و محصولاتی را ارائه می دهد. در صفحه اول سایت خود توضیحی مختصر از فعالیت های کسب و کار خود بیان کنید.
نکته مهم : صفحه اصلی سایت شما محلی نیست که بخواهید در آن متنهای طولانی و یا درباره تاریخچه کسب و کار خود صحبت کنید. این موارد باید در داخل صفحه ای دیگر با نام منحصر به خود قرار بگیرد.

همچنین در صفحه اصلی سایت خود می توانید ویژگی های چندی از محصولات و خدمات کلیدی خود را نام ببرید. و یا حتی آخرین محصولات یا محبوب ترین آن ها را. در هر صورت سعی کنید تعداد این ویژگی ها را محدود کنید و ما بقی را در صفحه مربوط به آن محصول قرار دهید. طراحی سایت کار ظریفی است و نیاز به دقت دارد و البته باید متناسب با نوع مخاطبان باشد.

لازم نیست بازدید کنندگان را با اطلاعات اضافی و بیش از اندازه، گمراه کنید. فقط کافی است چندی از ویژگی های اصلی و کلیدی محصول خود را بگویید و بازدیدکننده را ترغیب به دانستن بیشتر درباره آن محصول کنید.

 

اخبار و رویداد ها :

در صفحه اصلی سایت خود، آخرین اخبار و رویدادها را قرار دهید تا بازدیدکنندگان بدانند که سایت شما به روز است. البته دقت داشته باشید که فضای زیادی را به این قسمت اختصاص ندهید. فقط یک لینک کوچک از عنوان و یا توضیح مختصری از آن خبر را قرار دهید و بازدید کنندگان را به صفحه اختصاصی اخبار و رویداد ها هدایت کنید تا متن کامل خبر را در آنجا مطالعه کنند. در این صورت بازدید کنندگان بر روی هر خبری که مایل باشند کلیک می کنند و آن را مطالعه می کنند.

تعاملات کاربران :

یکی از سریع ترین شیوه ها برای این که به سایت خود اعتبار بخشید و باعث جذب کاربران شوید، قرار دادن لوگوی مشتریان شناخته شده خود، خبرگذاری ها و شرکت های وابسته در طراحی سایت و البته صفحه اول آن است. ممکن است شما بخواهید در همان صفحه اول، کلید فراخوانی را هم جای دهید.

ویژگی های بصری صفحه اصلی

ویژگی های بصری و گرافیکی در طراحی سایت، از دیگر نکات کلیدی است که کاربران را جذب می کند. به یاد داشته باشید که اندازه فایل های داخل صفحه را به حداقل برسانید. وقتی یک عکس در صفحه اصلی، ۵ ثانیه زمان ببرد تا بارگذاری شود، حدودا نصف زمانی است که طول می کشد تا کاربر انتخاب کند که در سایت شما بماند یا آن را ترک کند و این امر مطمئناً به نفع شما نخواهد بود.

مورد دیگری که در طراحی سایت و ویژگی های بصری آن بسیار حائز اهمیت است این است که طراحی سایت شما نباید به گونه ای باشد که کاربر مجبور باشد برای دیدن اطلاعات داخل صفحه آن به چپ و راست اسکرول کند.

نکته پایانی در صفحه اصلی

داشتن سایتی با صفحه اصلی زیبا و جذاب یکی از عوامل کلیدی ترغیب کاربران به دیدن صفحات و محتوای دیگر سایت است. که در آینده مشتریان بالقوه تبدیل شوند.
بازدیدکنندگان جدید از همان چند ثانیه اول، برای الهام گرفتن از طراحی سایت شما استفاده می کنند. در زیر قوانینی را خواهیم آورد که به شما کمک می کند تا چند ثانیه را به خوبی بهینه سازی کنید.

نوار مسیریابی :

این مشتریان هستند، تصمیم می گیرند که آیا سایت شما، ارزش آن چند ثانیه را دارد یا خیر. پس بازدید الباقی صفحات سایت را هم برایشان آسان کنید. در واقع نوار مسیریابی به بازدید کنندگانتان یک دید کلی از محتویات مابقی صفحات را می دهد، پس آن را واضح و تمیز طراحی کنید.

نسبت به مخاطبان آگاه باشید :

به یاد داشته باشید شما در عین حالی که نسبت به کاربران قبلی خود وفادار هستید، باید بازدیدکنندگان جدید را به کاربران خود تبدیل کنید و آن ها را نگه دارید. پس بسیار با دقت عمل کنید.

به روز رسانی :

سایت خود را به صورت مداوم و مرتب به روز کنید و کاربران را هم به روز نگاه دارید تا با محصولات جدید و خدمات تازه شما آشنا شوند.

بررسی :

قبل از این که سایت خود را بارگذاری کنید، آن را بررسی کنید تا مطمئن باشید که عکسها همانگونه که می خواهید به نمایش درآمده اند. و همینطور صفحات آن را امتحان کنید تا از درست بودن تمامی لینک ها و عکس ها اطمینان حاصل کنید و از درست بودن طراحی سایت خود مطمئن شوید.

نقش صفحه اول در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید