نظر کار فرما پیرامون طراحی لو گو

طراحی لوگو برای صاحبان برندهایی که به فکر موفقیت و دست یافتن به بهترین ها هستند اهمیت زیادی دارد اما واقعیت این است که دانش این افراد در زمینه ی طراحی لوگو در سطح مطلوبی نیست و نمیتوان تمام نظرات آنها را در طراحی دخیل کرد.

نظر کار فرما پیرامون طراحی لو گو

شناخت انوع مشتری در طراحی لوگو

هنگامی که برای طراحی لوگو دست به کار می شوید و از نظرات کارفرما در طراحی استفاده می کنید، به مرور متوجه خواهید شد که بخش زیادی از زمان و انرژی خود را برای انجام دادن کارهای بیهوده به هدر داده اید و نظرات مشتری نه تنها کمک خوبی نبوده اند بلکه اثر منفی در فرآیند طراحی داشته است. به همین خاطر قبل از شروع طراحی لازم است تا انواع مشتریان را بشناسید. برخی از مشتریان علاوه بر نداشتن دانش در زمینه ی طراحی لوگو، بسیار سخت گیر بوده و به نظرات خود اعتماد دارند و واقعیت این است که کار با این دسته از افراد بسیار سخت می باشد. برای مواجه شدن با این دسته از افراد باید با صبر و کاملا هوشمندانه در مقابل نظراتشان بایستید و آنها را قانع کنید.

همکاری بهترین رویکرد در طراحی لوگو است

وقتی گفته میشود که از نظرات کارفرما نباید در طراحی لوگو استفاده شود، منظور قطع ارتباط با مشتری نیست بلکه بهترین کار همکاری با هم می باشد. شما به عنوان یک طراح لوگو باید در مورد برند، قشر و افرادی که مشتری اصلی برند می باشند و تمام جوانب کاری برند سوال بپرسید و با توجه به این موارد در نهایت بهترین طراحی را انجام دهید. این شیوه از کار باعث میشود تا کارفرما خود را بخشی از کار طرحی بداند و راحت تر می توانید با طراحی لوگو حرفه ای و با کیفیت نظر آنها را جلب کنید. برقراری جلسات در ابتدای شروع طراحی لوگو میتواند نقطه ی شروع خوبی برای همکاری با کارفرما باشد.

در مورد زیبایی شناسی صحبت کنید

در طی جلساتی که برای طراحی لوگو با کارفرما برگزار میکنید، سعی کنید مباحث زیبایی شناسی را در لابه لای صحبت هایتان قرار دهید و به کارفرما نشان دهید که زیبایی و کاربرپسند بودن طرح به چه معناست. بسیاری از مشتریان بخاطر عدم اطلاع از مباحث کاربرپسند بودن ممکن است طراحی لوگوی حرفه ای را تایید نکنند و این شما هستید که باید بتوانید با دلایل کاملا علمی نظر وی را تغییر دهید.

یک mood boarding ایجاد کنید

استفاده از تکنیک mood boarding برای پی بردن به آنچه در ذهن کارفرما وجود دارد بسیار مهم می باشد و در این زمینه می توانید از ابزارهایی مانند Kuler، Design Meltdown و گوگل ایمیج استفاده کنید تا به ترجیحات مشتری از نظر رنگ، فونت و نوع لوگو پی ببرید.

دلایل قانع کننده ارائه دهید

طراحی لوگو کاملا تخصصی می باشد اما مشتری و مخاطب افراد عادی هستند و نمی توانند درک کنند که آیا اصول مهم در طراحی لوگو در آن رعایت شده است یا خیر. یک طراح گرافیک باید بتواند برای تمام جوانب کار و تمام انتخاب هایش از قبیل رنگ، فونت و نوع طرح دلایل کاملا قانع کننده ارائه دهد.

نمونه کار طراحی لوگو ارائه دهید

برای اینکه بتوانید مشتری را کاملا قانع کنید و از نظرات غیرعلمی و سلیقه ای آنها در طراحی لوگو جلوگیری کنید، بهترین کار نشان دادن نمونه کارهای طراحی لوگو می باشد. شک نکنید که کارفرما با دیدن نمونه های برتر لوگو تغییر زیادی در نظر خود ایجاد خواهد کرد.

نظر کار فرما پیرامون طراحی لو گو

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید