مطالبی پیرامون نقش طراحی گرافیک در طراحی سایت

طراحی گرافیک

طراحی سایت  شامل دو بخش طراحی گرافیکی و طراحی فنی و ساختاری است. این دو بخش تنها در کنار هم می‌توانند سایتی با کیفیت را نتیجه بدهند. طراحی گرافیک خوب بدون زیرساخت فنی خوب، یا طراحی فنی خوب بدون ظاهر جذاب و با رعایت اصول تجربه‌ی کاربری در رسیدن به نتیجه با مشکل مواجه خواهد بود.

طراحی گرافیکی شامل بخش‌های علمی و بخش‌های سلیقه‌ای و بخش‌های تجربی است.

 

بهترین طرح گرافیکی طرحی است که عوامل علمی، تجربی و سلیقه‌ای را در کنار هم دارا باشد. تمرکز بیش از حد روی سلیقه سبب می‌شود نتیجه‌ی نهایی کارایی خود را از دست بدهد و به همین شکل در مورد سایر عوامل.

بنابراین برای طراحی سایتی موفق، می‌بایست اصول فنی و تجربی همه در کنار هم قرار بگیرند تا دستیابی به هدف و موفقیت امکان‌پذیر شود.

تغییرات در طراحی گرافیکی در گذر زمان

طراحی گرافیکی با گذشت زمان دستخوش تغییر می‌شود. برخی طرح‌های ایجاد شده ممکن است در زمانی خاص گزینه‌ای مناسب باشند ولی در گذشت زمان با تغییر سلایق و شیوه‌های کاربری، گزینه‌هایی مناسب نباشند.

برای مثال آخرین نوع طراحی که ممکن است تا چند سال پیش گزینه‌ای نه چندان دلنشین به حساب می‌آمد، طراحی تخت است. در این شیوه‌ی طراحی، اجسام و رنگ‌ها با شکلی ساده ترکیب می‌شوند. استفاده از طرح‌های هنری در این شیوه‌ی طراحی به حداقل می‌رسد.

طراحی واکنش‌گرا

 

طراحی سایت واکنش‌گرا یکی دیگر از عواملی است که طراحی گرافیکی سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پایبندی به اصول واکنش‌گرایی یا طراحی سایت ریسپانسیو سبب می‌شود، امکان استفاده از برخی عناصر و طرح‌ها در ایجاد قالب گرافیکی با محدودیت‌هایی مواجه شود.

طراحی گرافیکی و سئو

طراحی گرافیکی با تحت تاثیر قرار دادن حجم سایت، اثری غیرمستقیم بر سئوی سایت برجای می‌گذارد. کم بودن حجم سایت و بارگزاری سایت در کمترین زمان ممکن از عوامل مهم سئو به شمار می‌رود. بنابراین طراحی گرافیکی به گونه‌ای که سبب افزایش حجم سایت نهایی نشود در هنگامی طراحی سایت با هدف سئو می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

بهترین طرح گرافیکی کدام است؟

برای طراحی یک قالب سایت زیبا و کارآمد استفاده از تجربیات دیگران و بررسی تحولات روز دنیای گرافیک از ضروریات است. سلیقه‌ی روز در طراحی گرافیکی از عوامل مهمی است که می‌بایست پس از مشورت به ابعاد آن دست پیدا کرد.

عوامل فنی مانند سئو نیز می‌بایست در مشاوره با متخصصان فنی در طراحی گرافیکی تحت نظر باشند.

 

نقش طراحی گرافیک در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید