عوامل موفقیت در طراحی سایت

عوامل موفقیت در طراحی سایت

 

هر وب سایتی که شروع به کار می کند هدفی جز رسیدن به موفقیت ندارد. کاربران بعد از بازدید هر وب سایتی نظری مثبت یا منفی نسبت به آن خواهند داشت. طراحی سایت امروزه نقش اساسی  در زندگی روزمره افراد مختلف دارد.خیلی از افراد برای کسب و کار خود یک سایت طراحی می کنند اما نمی دانند چه اصولی را باید رعایت کنند.به برخی از این نکات در زیر اشاره خواهیم کرد.

بهینه سازی به روش های اصولی در طراحی سایت :

بهتر است در این موارد سایت خود را به یک سئو کار حرفه ای بسپارید. همچنین ترکیب رنگ در سایت شما بسیار حائز اهمیت می باشد، اگر چه بیشتر سایت ها از قالب های اماده استفاده می کنند اما بهتر است شما این راه را انتخاب نکنید و از سلیقه ی طراح سایت در این کار استفاده کنید. از موارد دیگر طراحی سایت و بهینه سازی سرعت وبسایت میباشد. یکی از عللی که عدم استفاده از قالب های آماده را توجیه می کند سرعت سایت شما می باشد.استفاده از قالب های اماده موجب کندی صفحه شما در موتور جستجوی گوگل خواهد شد.

طراحی سایت و امکان پشتیبانی مطالب چند رسانه ای :

منظور از مطالب چند رسانه ای ، این می باشد که بازدیدکنندگان قادر به مشاهده انواع مطالب نظیر محتوای متنی ، تصویری ، ویدئویی و صوتی در طراحی وب سایت تان باشند و بتوانند این مطالب را در صورت نیاز در شبکه های اجتماعی گوناگون منتشر کنند .

 

 

 

شناخت نقاط ضعف و قدرت طراحی سایت :

یک طراح سایت هر چقدر هم که در کار خود به صورت حرفه ای عمل نماید موظف است پس از اتمام پروژه طراحی سایت ، عملکرد آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. انجام این امر باعث می شود نقاط قوت و ضعف وب سایت تان را شناسایی کنید و برای برطرف نمودن آن ها برنامه ریزی کنید .

محتوای سایت :

سعی کنید در سایتتان به مشتریان خود اطلاعاتی را که نیاز دارند ارائه بدهید .

صفحه اصلی وب سایت شما باید شامل یک سری از این موارد باشد.مثلا درباره شرکت شما ، توضیح درباره کار و تجارت شما ، معرفی محصولات و سرویس هایی که ارائه می دهید و مهم تر از همه نمایش آن چه که شما را از سایر رقبا متمایز میکند.

دسترسی آسان به محتوای سایت :

برای موفقیت یک سایت باید دسترسی به قسمت های مختلف اسان باشد.سعی کنید هر بازدیدکننده ای حداکثر با ۳ کلیک به مطلب مورد نظرش دسترسی پیدا کند.
هر قدر هم که خدمات و محصولات شما تنوع داشته باشد باید سعی کنید حداقل مسیر ممکن را برای اطلاعات به بازدیدکننده سایت انتخاب کنید.

 

 

 

بروز رسانی سایت :

بروز رسانی و آپدیت مرتب سایت از دیگر عوامل موفقیت یک سایت است . سعی کنید سایت خود را بروز نگه دارید. بروز نبودن سایت شما حتی در مدت یک ساعت هم موجب می شود بازدیدکنندگان از بازدید مجدد سایت شما خودداری کنند.

 

اهمیت اجتماعات مجازی :

برای معرفی برند خود از اجتماعات مجازی غافل نشوید. ایجاد یک صفحه در اینستا یا انشار آخرین مطالب و مقالات سایتتان در توییتر و گوگل پلاس و … می تواند کمک شایانی به برندینگ شما نماید.

 

تفکر برخی کاربران در رابطه با وب سایت ها :

۱٫اغلب کاربران به دنبال سایت با کیفیت بهتر هستند.

۲٫توجه اکثر کاربران در مرحله اول به تصاویر و ایکن های استفاده شده می باشد.

۳٫بیشتر مراجعه کنندگان صبور نیستند و به دنبال سایت هایی هستند که سرعت بالاتری دارند.

۴٫کاربران اکثرا می خواهند کنترل مرورگرشان را در دست داشته باشند.

عوامل موفقیت در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید