طراحی گرافیکی وب سایت

اگر طراحی سایت از گرافیک خوبی برخوردار نباشد و برای کاربر جذابیتی نداشته باشد کاربر به محض ورود به سایت از سایت خارج می گردد و این باعث می شود نرخ پرش سایت شما افزایش یابد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید سایتی که طراحی گرافیک سایت جذابی در ان به کار رفته است ولی سرعت سایت بسیار کند باشد مورد استقبال کابران اینترنتی قرار نمیگیرد، چون قبل از گرافیک سایت سرعت سایت نیز مهم است. پس در طراحی گرافیگ سایت باید از تصاویری استفاده کنیم که حجم پایین و کیفیت بالایی داشته باشد.

طراحی گرافیک سایت

منظور از نرخ پرش چیست؟

نرخ پرش درصد تعداد افرادی که تنها یک صفحه از سایت شما را میبینند و از آن خارج میشوند گفته میشود. به طور ساده تر فرض کنید سایت شما در روز ۱۰۰ بیننده دارد و ۷۰ نفر از آنها با دیدن یک صفحه از سایت شما خارج شده اند، در این صورت نرخ پرش در سایت شما ۷۰% است.

 

اصول طراحی گرافیک سایت:

 

  • در طراحی گرافیک سایت خود از تصاویر کوچک و کم حجم استفاده کنید حجمی بین ۱۰ تا ۱۲ کیلوبایت. تصاویر بزرگ سرعت بالا امدن صفحه را کم میکند و باعث می شود که نرخ بازدید از سایت شما کاهش یابد.
  • در طراحی گرافیک سایت از گرافیک هایی استفاده کنید که با محتوا سایت شما تناسب و هماهنگی دارد. یعنی تصاویر و گرافیک هایی را بکار ببرید که با متون و محتوا و مطالب و زمینه کاری شما مرتبط باشد.
  • در طراحی گرافیک سایت خود از تصاویر متحرک، چشمک زن و متغیر استفاده نکنید. و یا تا حد امکان از آنها بسیار کم استفاده کنید. مطالعات متعددی که در سال های اخیر انجام شده، نشان می دهد که تصاویر چشمک زن در طراحی وب سایت برای بازدیدکنندگان آزار دهنده و مزاحم هستند.
  • در طراحی گرافیک سایت خود اندازه فونت ها را محدود کنید. یعنی از ۲ یا حداکثر۳ سایز برای فونت ها بکار ببرید اگر از سایز های متفاوت زیاد استفاده کنید نشان می دهید که سایت شما خیلی ابتدایی است و این از عیب های طراحی سایت بشمار خواهد رفت.
  • تبلیغات داخل سایت و تعداد آن ها را کنترل کنید. بازدیدکنندگان برای دیدن تبلیغات به سایت شما رجوع نمی کنند بلکه برای خواندن محتوا وارد سایت می شوند. اگر تبلیغات داخل سایت بیش از حد باشد و باعث گردد که بازدید کننده به محتوای مورد نظر خود نرسد در این صورت بدون تلف کردن وقت، از سایت شما خارج می شوند. البته مهم است که از سایت خود کسب درامد کنید ولی نباید به صورتی باشد که کل صفحه سایت را با بنر های تبلیغاتی پر نمایید.

در مطالب بالا با اصول کلی گرافیک سایت اشنا شدید در ادامه میخواهیم شما را با اصول گرافیک سایت های جدید اشنا کنیم.

 

 

اصول گرافیگ سایت های جدید:

طراحی گرافیک سایت های جدید را میتوان به چند دسته تقسیم کرد:

سایت های تک صفحه ای

سایت هایی که تمامی سایت در یک صفحه قرار میگیرد مانند یک صفحه مجله. که به این نوع سایت ها می گویند سایت های تک صفحه ای.

به زبان ساده ، سایت های تک صفحه ای ، تمامی خدمات سایت را در یک صفحه به کاربران نمایش می دهد. و کاربر نیازی نیست برای دیدن اطلاعات بیشتر بخش های مختلف سایت ، به صفحات بعدی مراجعه نماید. از این رو سایت های تک صفحه ای بسیار سبک بوده و احتیاج زیادی به کدها داینامیک سمت سرور ندارد. این نوع سایت ها برای فعالیت هایی که تنها جنبه ی معرفی و نمایش خدمات می باشند ، بسیار مناسب خواهد بود.

سایت های چند صفحه ای

نوعی دیگر ، سایت های چند صفحه ای است که در طراحی گرافیکی سایت دارای صفحات متعددی می باشد. این نوع سایت ها برای سایت هایی که تولید محتوا انجام می دهند و یا فروشگاه اینترنتی هستند مورد استفاده قرار می گیرد. لذا کاربران برای رسیدن به هدف خود باید صفحات مختلفی را برای رسیدن طی نمایند. سایت های چند صفحه ای از سئو بالاتری برخوردار می باشند.

حال شما با توجه به نیازهایی که مشتریان دارند و نیازهایی که شما دارید باید تصمیم بگیرید که کدام نوع طراحی گرافیکی سایت برایتان مناسب می باشد.

 

نتیجه گیری:

در این نوشته شما را با اصول طراحی گرافیک سایت اشنا کردیم. اگر قصد طراحی سایتی پربازدید و با گرافیکی جذاب دارید با ما همراه باشید تا با کمک همدیگر بتوانیم بهترین نوع سایت را برای ارائه خدمات خود و مشتری بیشتر طراحی نماییم.

طراحی گرافیک سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید