طراحی سایت مجله

طراحی سایت مجله

 

اگر یک کاربر پر و پا قرص اینترنت باشید احتمالا وب گردی یکی از سرگرمی هایی است که معمولا آن را انجام می دهید. بسیاری از کاربران اینترنت از وب گردی برای افزایش اطلاعات عمومی در زمینه های مختلف استفاده می کنند. مجلات اینترتی پای ثابت این تفریح به حساب می آیند. اما چه چیزی در یک وب سایت مجله اینترنتی کاربران را به سرعت جذب می کند؟ چه چیز موجب می شود تا بازدیدکنندگان همواره به سراغ یک مجله خاص بروند؟ رعایت چه نکاتی موجب جذب بازدیدکنندگان بیشتر می شود؟ و یا اصلا اداره یک مجله اینترنتی باعث ایجاد درآمد برای مدیران آن می شود؟

این مجلات که همچون نسخه های سنتی و چاپی مملو از مطالب مختلف است، بازدیدکنندگان را با هر سلیقه ای که باشند وادار می کنند تا مدتی را به مرور عکس ها و نوشته ها سپری کنند. تفاوت طراحی مجلات اینترنتی و طراحی وب سایت های خبری در گستره موضوعاتی است که می توانند پوشش دهند. به طور معمول بخش زیادی از مطالب وب سایت های خبری را موضوعات سیاسی به خود اختصاص می دهند. حال آن که در مجلات اینترنتی تمام موضوعات و شاخه اهمیت خود را دارند. در طراحی وب سایت با در نظر گرفتن نیازها و سلایق کاربران اینترنت و ویژگی های خاصی که مجلات اینترنتی باید داشته باشند نکاتی را در نظر می گیرند که رعایت آنها چه در هنگام طراحی و چه بعد از آن موجب بهبود کیفیت یک وب سایت مجله اینترنتی می شود.

نکات تخصصی که در طراحی یک وب سایت مجله اینترنتی باید در نظر گرفت

  1. محتوای جذاب: در ابتدا به خاطر داشته باشید که وب سایت های مجلات اینترنتی ظاهر گرافیکی خاصی ندارند و معمولا به شکل ساده ای طراحی می شوند. زیرا بیشتر فضای صفحات در این وب سایت ها را مطالب و عکس ها پوشش می دهند. پس در این گونه وب سایت ها محتوای مطالب، تنوع موضوعات و شیوه دسته بندی و نمایش آنها بیش از طرح ها و گرافیک های پیچیده مخاطب را جذب می کند.
  2. قابلیت نمایش در تبلت و موبایل های هوشمند: استفاده از اینترنت هر روز ساده تر می شود. کامپیوترهای بزرگ جای خود را به لپتاپ ها و لپتاپ ها نیز به مرور سهم خود را به موبایل های هوشمند می دهند. امروزه بخش زیادی از کاربران اینترنت از موبایل های هوشمند برای مرور صفحات استفاده می کنند. بنابراین یک وب سایت مجله اینترنتی برای افزایش تعداد بازدید کنندگان خود باید قابلیت نمایش در موبایل و تبلت را نیز داشته باشد.
  3. دسته بندی مطالب: در مجلات اینترنتی به دلیل تنوع و حجم زیاد مطالب، دسته بندی آنها بر اساس موضوع به بازدیدکننده کمک می کند تا به راحتی بتواند مطالب مورد نظر خود را پیدا کند. دسته بندی ها می توانند شامل سرگرمی، آشپزی، پزشکی، سلامت، فرهنگ و هنر، گردشگری، روانشناسی، زناشویی، تکنولوژی، مذهبی و ورزشی باشد. بنابراین می توان در طراحی وب سایت آرشیوهایی را برای این موضوعات به صورت جداگانه اختصاص و در صفحه نخست وب سایت نیز مطالب جذاب و جدید هر بخش را به صورت اسلاید نمایش داد.
  4. طراحی یک سیستم جستجوی پیشرفته و آرشیو بندی مطالب: علاوه بر دسته بندی موضوعی، مطالب باید به صورت سالیانه، ماهیانه و یا هفتگی نیز آرشیوبندی شوند. در نتیجه، یک سیستم جستجوی پیشرفته می تواند با توجه به انتخاب کاربر در یک بازه زمانی مشخص شده به جستجوی عناوین بپردازد. برای مثال یک بازدیدکننده تمایل دارد اخبار و حواشی مربوط به یک مدل گوشی را طی سه ماه گذشته بررسی کند. آرشیو زمانی و سیستم جستجوی وب سایت شما می تواند با ارائه نتایج مطلوب موجب رضایت این کاربر شود و او را جز مخاطبان ثابت مجله خبری شما کند.
  5. نمایش جدیدترین و پربازدیدترین مطالب: بخشی از صفحه اصلی را به نمایش جدیدترین مطالب اختصاص دهید. این بخش معمولا در بالای صفحه قرار می گیرد تا کاربران بلافاصله پس از ورود به وب سایت آن را مشاهده کنند. محتوای این بخش با عکس همراه است و در طول روز چندین بار بروزرسانی می شود. در کنار این بخش و در همان صفحه اصلی وب سایت قسمتی را نیز به لینک مطالب جدید و پربازدید اختصاص دهید.
  6. راه اندازی سرویس خبری: کاربران مجلات اینترنتی زمان زیادی را به مرور مطالب سپری می کنند، می توان با قراردادن یک سرویس خبری با اخبار جذاب در قسمتی از وب سایت هم موجب افزایش زمان ماندگاری بازدیدکنندگان شوید و هم کاربران بیشتری را نیز جذب کنید. با توجه به این که این بخش از وب سایت باید با سرعت بیشتری به روز رسانی شود، مخاطبان این سرویس در طی روز چندین بار به وب سایت شما مراجعه می کنند و این در بهبود رتبه وب سایت در موتور جستجو بسیار موثر است.
  7. استفاده از نویسندگان باتجربه: مطالبی با موضوعات تخصصی مانند پزشکی و یا زناشویی اگر توسط پزشکان، روانشناسان و نویسندگان
    1. چندزبانه کردن وب سایت: ارائه مطالب به چندین زبان به سرعت موجب افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت می شود. مجلات اینترنتی با توجه به گستردگی مطالب و جذابیت آنها برای سنین مختلف، می توانند به سرعت پرآوازه شوند. چندزبانه بودن آنها به این فرآیند را سرعت می بخشد.
    2. قابلیت درج نظرات: خوانندگان یک مجله خبری دوست دارند در پایان مطالب نظرات و تجارب خود را در رابطه با آن موضوع ارائه دهند. در حقیقت مشارکت و به نوعی بحث در مورد موضوعات مورد علاقه موجب افزایش رضایت بازدیدکنندگان خواهد شد. علاوه براین عده ای دوست دارند تا از نظرات دیگران نیز مطلع شوند. بنابراین در پایان هر مطلب قسمتی را برای ثبت نظرات اختصاص دهید. این نظرات را در صورت امکان منتشر کنید و امکان ثبت پاسخ به نظرات را برای سایر کاربران نیز فراهم کنید.
    3. تبلیغات: مجلات اینترنتی همانند نسخه های چاپی و سنتی، به دلیل طیف وسیع بازدیدکنندگان گزینه های مناسبی برای انواع تبلیغات هستند. بنابراین سازمان، شرکت ها، برندها و وب سایت های مختلف با فعالیت های متنوع آماده ارائه تبلیغات خود به این مجلات هستند. این تبلیغات که منبع در آمد خوبی به حساب می آیند معمولا در حاشیه های صفحه قرار می گیرند.
    4. طراحی پانل کاربری: با ایجاد یک پانل کاربری و ثبت ایمیل خوانندگان می توانید با توجه به انتخاب آنها مطالب و اخبار خاصی را برایشان ارسال کنید.
    5. ارائه قابلیت های جانبی: می توانید با اضافه کردن قابلیت هایی مانند خرید شارژ، پیش بینی آب و هوا، اوقات شرعی و یا نرخ سکه و ارز زمان ماندگاری کاربران در وب سایت و رضایت آنها را بیشتر جلب کنید

     

     نکات عمومی که در طراحی یک وب سایت مجله اینترنتی باید در نظر گرفت

    1. رنگ زمینه وب سایت: با توجه به اینکه بازدیدکنندگان مجلات اینترنتی زمان زیادی را به خواندن مطالب اختصاص می دهند، پس در طراحی وب سایت از رنگ هایی استفاده کنید که موجب خستگی چشم کاربران نمی شوند.
    2. سرعت بارگزاری وب سایت: محتوای مجلات اینترنتی مملو از متن، عکس و ویدئو است. بنابراین، این وب سایت ها باید سرعت بارگزاری خوبی داشته باشد. کاربری که مدت زمان زیادی پس از کلیک بروی یک لینک یک صفحه سفید و فاقد مطلب را مشاهده کند احتمالا از وب سایت شما خارج شده و به سراغ وب سایت دیگری می رود.
    3. توجه به نگارش و صحت مطالب: پیش از قراردادن یک مطلب به روی وب سایت به نگارش متون دقت کافی را داشته باشید. همچنین در مورد صحت آنها نیز اطمینان حاصل کنید. در نظر داشته باشید بخشی از مخاطبان وب سایت شما را میانسالان تشکیل

    ن باتجربه نوشته شود موجب اطمینان بیشتر بازدیدکنندگان می شود. همچنین موجب می شود تا این بخش ها مخاطبان دائمی و پر و پا قرصی داشته باشد.

بخشی از مخاطبان وب سایت شما را میانسالان تشکیل می دهند که معمولا کمی هم در بینایی مشکل دارند. پس مطالب را با فونت، اندازه و رنگ مناسب به روی وب سایت قرار دهید.

طراحی سایت مجله

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید