طراحی سایت در تلفن همراه

طراحی سایت در تلفن همراه

اولین مرحله سازگار کردن وب سایت با تلفن همراه، دیدن سایت در مرورگرهای تلفن های همراه می باشد.این کار را روی هر تعداد تلفن همراه که می توانید انجام دهید زیرا ممکن است وب سایت شما در هر تلفن همراه ظاهر متفاوتی داشته باشد (مشابه با سیستم عامل های مختلف کامپیوتر ). برای دیدن پیش نمایش سایت خود – بدون این که مجبور باشید. تلفن های همراه مختلفی را خریداری کنید- یک شبیه ساز را دانلود کنید. نرم افزارهای شبیه ساز سیستم علمل تلفن همراه و مرورگر آن را شبیه سازی می کنند.

چهار سطح سازگاری سایت با تلفن های همراه

چهار سطح اصلی برای سازگاری سایت شما با تجهیزات همراه وجود دارد:

  • سازگاری
  • طراحی سایت مناسب برای تلفن همراه
  • شیوه های تلفن همراه
  • سایت مخصوص تلفن همراه

در این قسمت هر کدام از این سطح ها را توضیح می دهم.

سازگاری ساده

اولین سطح پشتیبانی  به شما اجازه می دهد تا مطمئن شوید که سایت شما در مرورگر های تلفن همراه دیده شده و می تواند کار کند.اگر وب سایت شما از ساختار فرمت css  و  html استاندارد استفاده می کند و یا اگر با یکی از ابزار های آنلاین پرکاربرد ساخته شده است، کی توانید مطمئن باشید که آیفون، اندروید و بلک بری می توانند سایت  شما  را نمایش دهند.

با این حال حتی در سازگاری ساده یک مشکل وجود دارد: ویدئو ها و انیمیشن های فلش روی نسخه های جدیدتر اندروید پشتیبانی می شود ( ونسخه های آینده بلک بری) اما روی تجهیزات ios  پشنیبانی نمی شود.
روی کامپیوتر های رومیزی، سازندگان وب سایت می توانستند مطمئن باشند که فلش قابل استفاده است (۹۷ درصد مرورگر ها قابلیت پخش فلش را ددارند) بنابراین بدون هیچ مشکلی می توانستید از فلش استفاده کنید.
با این حال امروزه کاربران  تجهیزات همراه زیادی به سایت شما مراجعه می کنند که نمی توانند از فلش استفاده نمایند. بنابراین همیشه باید مواظب باشید. اگر از فلش در سایت خود استفاده کنید، کاربران ios یک قطعه لگو به جای شی فلش می بینند.

اگر تصمیم دارید که از فلش در سایت خود استفاده کنید، باید این حقیقت را بپذیرید که کاربران  ios  نمی توانند محتویات  سایت شما را ببینند یا باید یک نسخه سازگار با  html  یا سایت جانبی برای تلفن همراه ایجاد کنید.

طراحی سایت مناسب با تلفن همراه

سطح دوم اطمینان از این است که سایت  شما به خوبی روی یک صفحه کوچک قابل استفاده است. حرکت کردن بین وب  سایت هاروی صفحه تلفن های همراه اغلب کار سختی است. به عنوان مثال خواندن پاراگرا های متن پهن کار سختی است.

یکی از مهم ترین روش ها برای طراحی مناسب سایت برای تلفن همراه،این است که صفححه ها را با استفاده از ستون ها ایجاد کنید. ستون ها باعث می شوند تا کاربر مجبور نباشد برای خواندن یک پاراگراف صفحه را چپ و راست کند.
برای مثال آیفون را در نظر بگیرید. وقتی یک عنصر صفحه وب دو بار کلیک شود، سافاری ( مرورگر  ios ) بزرگنمایی صفحه را تغییر می دهد تا محتویات آن قطعه از صفحه وب کل صفحه نمایش را پر کرده و در وسط قرار بگیرد. یا اگر آن عنصر هم اکنون  کل صفحه  را پر کردن  باشد، سافاری اندازه را به حالت عادی باز می گرداند. دیگر تجهیزات تلفن همراه نیز عملکرد مشایهی را در اختیار قرار می دهند. اما این کار وقتی ممکن است که محتویات صفحه درون ستون هایی با اندازه مناسب قرار گرفته باشند.

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید