logo
  • گرافیک سایت

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

در فروشگاه اینترنتی، نرخ تبدیل بالا هدف اصلی و نهایی مالکان آن ها می باشد. اینکه فروشگاه اینترنتی شما کوچک یا بزرگ باشد هیچ تفاوتی ندارد، هدف اصلی شما باید اول ایجاد یک فروشگاه اینترنتی مشتری محور باشد که بتوانید علاوه بر جذب مشتری وکاربران بیشتر، نرخ فروش خود را افزایش دهید. مسلما بهترین راه برای دستیبابی به این موفقیت، استفاده از جلوه بصری بسیار زیبا در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی است، که در واقع می توان گفت به کار بردن اصول رابط و تجربه کاربری در طراحی سایت می باشد. منظور ما از جلوه های بصری فقط محدود به کار بردن المان های گرافیکی زیبا نیست، بلکه ساختار بندی، پیمایش آسان و غیره نیز دارای اثر خاص خود برروی جذب کاربر هستند.

جدا از تولید محتوا که در بیشتر در مرحله بعدی یعنی برای بازاریابی اینترنتی استفاده می شود، در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، رعایت اصول طراحی می باشد. تا به حال حتما پیش خود فکر کرده اید که چرا فروشگاه های فیزیکی، بیشتر هزینه خود صرف چیدمان و ویترین می کنند. آن ها مطمئنا پول زیادی برای این کار ندارند، در واقع این کار برای جلب کاربر می کنند که در واقع وارد فروشگاه شوند. اگر مغازه ای طراحی خوبی برخوردار نباشد، یک نوع حس بی اعتمادی مخصوصا از کیفیت کالاها به کاربران و مشتریان القا می شود. در فروشگاه های اینترنتی هم همین مساله وجود دارد. نداشتن ساختار مناسب و المان های بصری جذاب و حرفه ای، می تواند باعث شود کاربر سایت شما را سریعا ترک نماید.

منظور از سایت جذاب فقط به کار بردن المان های گرافیکی نیست، بلکه امروزه این مساله منسوخ شده است. در طراحی سایت حرفه ای، المان گرافیکی باید به صورت ساده و البته با ساختاربندی استفاده شوند و دیگر استفاده از فلش در سال 2017 کاملا منسوخ خواهد شد.

 

نکات لازم طراحی سایت در فروشگاه اینترنتی

1. طراحی رسپاسنیو کلید طلایی واصلی هر سایتی است

امروزه، رشد تکنولوژی اینقدر سریع است که بتوانیم خودمان را با آن همسو نگه داریم، کار بزرگی کرده ایم. دیگر کمتر کسی را می توان نیافت که از گوشی های هوشمند یا تبلت، برای انجام کارهای اینترنت استفاده نکند. خرید شارژ، خواندن روزنامه، خرید اینترنتی و غیره را به راحتی می توان با گوشی و تبلت انجام داد. پس خیلی مهم است که طرح فروشگاه اینترنتی شما در به صورت درست و بهینه در این ابزارها نشان داده شود. همانطور که می دانید، گوگل هم یکی از معیارهای امتیاز دهی به سایت را طراحی سایت رسپانسیو می داند.

البته بعضی از مالکان اقدام به طراحی اپلیکیشن می کنند اما باز هم توصیه می کنم که حتما فروشگاه اینترنتی خود را به صورت رسپانسیو، طراحی کنید.

2. جستجو در فروشگاه اینترنتی را بهینه و پیشرفته نمایید

جستجو بهینه و سریع در فروشگاه اینترنتی، مساله خیلی مهم است که متسفانه توسط بیشتر مالکان به آن توجهی نمی شود. در واقع این، یکی از مهمترین گزینه ها برای افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری واقعی می شود. اگر کاربری نتواند در فروشگاه اینترنتی شما، محصولی را پیدا کند، آن را در باکس جستجو تایپ کرده و اگر در باکس جستجو به درستی نشان داده نشود، سایت شما را ترک خواهد کرد.

باکس جستجو باید ساده باشد و از به کاربردن تکنیک هایی که باعث سردرگمی کاربران می شود، خودداری نمایید. توصیه می شود که نکات زیر را در طراحی و قرار دادن جستجو در سایت در نظر بگیرید:

  • رنگ دکمه و دور باکس را متفاوت در نظر بگیرد تا توجه کاربر را بیشتر به خود جلب کند.
  • داخل باکس یک متن جهت راهنمایی کاربر برای نوشتن قرار دهید. مثلا می توانید بنویسد که کلمه کلیدی خود را تایپ کنید. به این صورت هر کاربر به راحتی متوجه می شود که باید فقط کلمه خود را تایپ کند نه یک عبارت.
  • از نظر برنامه نویسی و تگ، محصولات خود را بهینه کنید که به نسبت به کلمه مورد جستجو، نشان داده شوند.
  • حتی می توانید مانند گوگل، کلمه های مشابه را پیشنهاد کنید که به کاربران در جستجو کمک بسیاری خواهد کرد.

3. از آیکن های بزرگ و واضح استفاده نمایید

بهترین المانی در طراحی سایت که می تواند توجه کاربران را به خود جلب کند، آیکن ها می باشند. بنابراین سعی کنید از عکس یا آیکن های بزرگ و واضح در فروشگاه اینترنتی خود منظور افزایش نرخ سایت، استفاده کنید. آیکن ها در مکان های مختلفی می توان به کار برد، مثلا معرفی شبکه های اجتماعی یا آیکن هایی که برای ادامه مطلب می توانند کاربر را ترغیب کنند. هرچه آیکن های به کار رفته بزرگتر و قابل دیدتر باشند، کاربر به راحتی می تواند از آن ها استفاده کرده و از پیمایش در فروشگاه اینترنتی شما، لذت بیشتری خواهد برد.

4. قرار دادن نقد و بررسی محصولات

قرار دادن نقد محصولات به کاربران برای تصمیم گیری بهتر در هنگام خرید کالا، کمک بسیاری خواهد کرد. کاربران قبل از اقدام به خرید نهایی، نقد و نظرات بقیه کاربران را مطالعه می کنند و سپس آن محصول را خرید می کنند. پس خیلی مهم است که شما در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود، حتما این مساله را در نظر بگیرید.  این مورد کمک بسیاری می تواند از افزایش نرخ سایت داشته باشد.

5. دکمه ” افزودن به سبد خرید” را در اندازه و مکان مناسب قرار دهید

هیچ چیزی بدتر از وارد شدن به یک فروشگاه بزرگ که از محصولات زیادی خریداری می کنید ولی هیچ گونه سبدی برای حمل این ها وجود ندارد، نیست. در فروشگاه اینترنتی هم به همین صورت است، اولا اضافه کردن “سبد خرید”، می تواند حس واقعی خرید کردن از فروشگاه واقعی را به کاربر تلقین کند و بعد اینکه کاربران در هنگام ثبت نهایی، می توانند محصولی را از انتخاب آن پشیمان شده اند را حذف کنند.

هر کدام از موارد بالا شاید به طور مستقیم نتواند اما به صورت غیر مستقیم باعث افزایش نرخ سایت می شود. این نرخ در نهایت رضایت کاربران را به دنبال دارد. پس خیلی مهم است که در طراحی فروشگاه اینترنتی موارد حتما در نظر بگیرید، مخصوصا اینکه الان در سال 2018 هستیم و هرروز شاهد افزایش فروشگاه اینترنتی می باشیم.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

این مـــــطالب را حتمــــــا بخــوانید ( برای مشاهده مطلب لطفا روی آن کلیک کنید) :