سینماگراف در طراحی سایت

سینماگراف در طراحی سایت

در فضای پررقابت امروز هر المانی که بتواند بر تجربه کاربری تاثیر مثبت داشته باشد و موجب ماندگاری سایت شما در ذهن او شود ارزشمند است.

دلیل استفاده از ویدئو در طراحی سایت نیز همین جلب توجه کاربر و انتقال سریع محتوا بوده است ولی مشکل اصلی آن حجم بالاست. هرچقدر هم که شما ویدئوهای خود را بهینه سازی کنید باز هم  موجب افزایش حجم صفحه و کاهش نسبی سرعت لودینگ آن خواهد شد. استفاده از سینماگراف در طراحی وب سایت
۱-    در اینترنت بگردیم و یک سینماگراف مناسب با موضوع و محتوایی که نیاز داریم پیدا کنیم.
۲-    خودمان دست به کار شویم و سینماگراف مخصوص خود را تولید نماییم.
جستجو در گوگل راه خوبی برای یافتن سینماگراف است.
یکی از ویژگی های یک سینماگراف خوب سادگی آن است. زیرا ذهن مخاطبینی که به سایت شما مراجعه می کنند شلوغی بیش از حد را نمی پسندد زیرا مخاطب شما تنها برای رفع نیاز خود و برای جستجوی مطالب و یا موضوعی به سایت شما مراجعه نموده است به همین جهت جذابیت تا حدود قابل ملاحظه ای خوب است و بیش از ان باعث ایجاد مزاحمت برای کاربران و مخاطبین سایت تان خواهد شد.
چون سینماگراف دارای حرکت است به همین جهت پس زمینه ی سایت شما و بقیه عناصر سایت باید ثابت باشند . ویژگی دیگر ایجاد حلقه می باشد زیرا ما درنظر داریم که حجم فایل سینماگراف ما کم باشد بنابراین حرکت ان باید به گونه ای چرخه ای باشد و مانند یک چرخه ی پیوسته ادامه داشته باشد.

 

فشرده سازی فایل سینماگراف 
چه خودتان یک فایل سینماگراف را ایجاد کنید و یا از یک سینماگراف اماده استفاده کنید در هر دو صورت باید سعی کنید تا فایل تان کم حجم و فشرده باشد. البته فایل فشرده تان باید دو فاکتور کیفیت و مدت زمان سینماگراف را باید به خوبی پشتیبانی کند.

 

۵ نکته اساسی در استفاده از سینماگراف در طراحی سایت

۱٫    حرکت در تصویر نامحسوس باشد:  

هدف اصلی استفاده سینماگراف یا همان تصاویر زنده در طراحی سایت ایجاد هیجان در کاربر و جلب توجه دوباره است. یک سینماگراف موفق نباید در نگاه اول قابل تشخیص باشد. فضای زیادی از تصویر باید ثابت بوده و تحرک تنها در بخش مهم آن اتفاق بیافتد.

۲٫     فضا برای پیام خود باقی بگذارید:

اگر قرار است از سینماگراف بعنوان یک بنر بزرگ در سایت خود استفاده کنید بهتر است که فضایی برای قرارگرفتن متن و دکمه های مورد نظر خود لحاظ کنید. این فضا نباید بر روی محتوای اصلی تصویر یا بخش متحرک آن باشد.

۳٫    سینماگراف شما تکرار پذیر باشد:

به منظور جلوگیری از افزایش حجم فایل و در نتیجه صفحه باید زمان فایل ویدیو یا gif خود را کوتاه کنید. این زمان کوتاه فرصت کافی به کاربر برای درک اتفاقات موجود در تصویر را نمیدهد به همین دلیل همیشه از ویدیوهایی استفاده کنید که تکرار پذیر بوده و انتها و ابتدای مشخصی ندارند.  میتوان یک ویدیوی چند ثانیه ای را حتی برای چند دقیقه نگاه کرد و لذت برد.

 

۴٫    در تصاویر خود از انسان استفاده کنید:

تحقیقات نشان میدهد تصاویری که در آنها یک انسان حضور دارد جلب توجه بیشتری برای مخاطبین دارند. همچنین اگر فرد موجود در تصویر در حال نگاه کردن به فضای مورد نظر شما (دکمه خرید یا متن مهم) باشد شانس شما برای جلب توجه کاربر و ترغیب به کلیک افزایش پیدا خواهد کرد. تاثیر این تکنیک را میتوان در طراحی سایت شرکتی و یا سایت های خدماتی به وضوح مشاهده کرد.

۵٫     فایل سینماگراف را بهینه کنید:

بهترین راه حل برای شما کوتاه کردن طول ویدیو و البته تکرارپذیر بودن آن است. کاهش کیفیت یا حجم میتواند به کلی اثربخشی آن را از بین برده و حتی برای کاربر آزاردهنده باشد. مشکل حجم را ترجیحا با کوتاه کردن زمان برطرف کنید.

سینماگراف در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید