سبک های طراحی سایت

سبک های طراحی سایت

با پیشرفت تکنولوژی های وب، سبک های طراحی مختلفی هم بوجود آمده اند، در طول زمان رشد و پیشرفت کرده، و یا حتی برخی در طول زمان از چرخه رقابت دنیای وب خارج شده اند. این تغییرات در سال های اخیر بسیار سریع شده ، اگر نگوییم هر هفته، هر ماه تغییر میکنند.

سبک های طراحی با یک ایده شروع میشوند، به تدریج رشد پیدا میکنند و کم کم به جایی میرسیم که خیلی از سایت ها از این سبک در طراحی استفاده میکنند و این به ما کمک میکند تا مسیر مشخص تری را در طراحی خود دنبال کنیم و بدانیم که در ماه و سال آینده تمایلات، بیشتر به سوی کدام طراحی خواهد بود و این در داشتن یک سایت به روز به ما کمک میکند.

اما از طرفی برخی بر این باورند که طراحی سایت ها به روش یک سبک متداول روز، باعث میشود که همه سایت ها شبیه هم طراحی شوند و از یک طراحی نو و خلاقانه خبری نیست و به جای داشتن یک سایت منحصر بفرد ، سایتی خواهیم داشت شبیه خیلی سایت های دیگر!

برخی از سبک های متداول عبارتند از:

Flat design(طراحی ساده و یکدست)

در این سبک طراحی ، سادگی حرف اول را میزند.استفاده کمتر از افکت های گرافیکی و رنگ های محدود در صفحه از ویژگی های این نوع طراحی است. رنگ کمتر، گرافیک کمتر اما خوانایی و سادگی بیشتر

 

شرکت های بزرگی که از این نوع طراحی استفاده میکنند عبارتند از: microsoft با ارائه windows8 و skype یا گوگل با ارائه اکثر محصولاتش بر پایه همین طراحی مثل app store

طراحی با تصاویر بزرگ و header های مات

 

استفاده از یک تصویر بزرگ و اغلب مات که تمام عرض صفحه را پوشانده رواج زیادی پیدا کرده. در این سبک یک header مات هم جذابیت خاصی به صفحه میبخشد.با کمی typography مناسب میتوانید به طرح منحصر بفردی برسید.

Typography

 

با معرفی css3 و @font-face ها طراحی هایی گسترش پیدا کردند که با راه های ساده تر، فونت های جذاب تری را به وب سایت ها ارائه میکردند. کم کم سرویس هایی گسترش پیدا کردند که این فونت ها را ارائه بدهند(مثل google font) هرچه browser ها بیشتر پیشرفت میکنند ، راه های بیشتری برای خلاقیت در این مسیر باز میشود.

صفحات طولانی با vertical scrolling

در این طراحی به جای اینکه کاربر را برای دادن اطلاعات بیشتر به صفحات مختلف هدایت کنیم، صفحه اول را به صورت عمودی گسترش می دهیم تا کاربر با یک مرور از بالا تا پائین سایت، نیازهای اولیه خود را به راحتی پیدا کند. بهتر است در این طراحی منو هم همزمان با صفحه به پایین scroll داده شود.

Responsive web design

یکی از مباحث جدید حوزه طراحی وب، وب واکنشی (Responsive Web Design) است به گونه ای که یکی از شش گرایش برتر طراحی وب درسال ۲۰۱۳ نیز معرفی شده است. نوعی از طراحی که عناصر صفحه ، بسته به کوچک و بزرگی اندازه مونیتور، به طور خودکار تغییر می کنند تا بهترین چینش را همیشه داشته باشند.

 

فرض کنید سایتی طراحی کرده اید با سه ستون در قسمت فوقانی مطالب. به کمک طراحی واکنشی ، در مرورگرهای موبایل که صفحه کوچکی دارند این ستون ها زیر هم نمایش داده می شود،در تبلت ها و مانیتورهای کوچکتر با دو ستون که اولی و دومی زیر هم نمایش داده شوند و در مانیتورهای بزرگ در حالت معمولی نمایش داده شود.

Parallax

نوع جذاب و پویایی از طراحی که با اسکرول صفحه به سمت پائین ، عکس پشت زمینه با سرعت پائین تری نسبت به محتوا جابجا می شود و با اتمام یک بخش از صفحه ، پشت زمینه قسمت بعد به تدریج ظاهر می شود

سبک های طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید