logo
گرافیک سایت گرافسیت سایت اسلایدر سایت

سایت فروشگاهی واکنشی | سایت واکنشی

سایت فروشگاهی واکنشی با افزایش دستگاه هایی مانند موبایل افزایش یافته است. زیرا همواره انسان ها به دنبال سریعترین مسیر برای رسیدن به اهداف خود هستند و از آنجایی که موبایل در دسترس تر و سبک تر از لپ تاپ است از آن استفاده می کنند. پس برای افزایش فروش باید طراحی سایت فروشگاهی واکنشی را مدنظر قرار داد. اما در طراحی سایت فروشگاهی واکنشی اشتباهاتی صورت می گیرد که باید به آن ها توجه کرد و از آن ها دوری گزید.

طراحی سایت فروشگاهی واکنشی

با استفاده از این وب سایت ها شما می توانید محصولات و خدمات مد نظر خود را به همراه ویژگی ها و مشخصات آن ها در معرض دید همگان بگذارید. اینترنت جهان را فراگرفته است و امروزه می توان تقریبا همه چیز را به صورت آنلاین پیدا کرد. از زمان ظهور اینترنت تا تاکنون وب سایت های بسیاری به عرصه رقابت در دنیایطراحی سایت های فروشگاهی وارد شده اند اما چه عواملی سبب شده که برخی از این فروشگاه ها به موفقیت برسند و برخی دیگر شکست را تجربه کنند؟

اگر قصد طراحی یک سایت فروشگاهی اینترنتی را دارید، توصیه می کنم به نکات زیر توجه داشته باشید:

طراحی سایت فروشگاهی واکنش گرا یا ریسپانسیو

خریداران دوست دارند به آسانی و با هر دستگاهی که در اختیار دارند بتوانند به فروشگاه اینترنتی مد نظر خود مراجعه کنند. این نکته بسیار مهم است که وب سایت شما و محتوای آن باید بر روی تمام دستگاه هایی که به اینترنت دسترسی دارند پشتیبانی شود. تمام مشخصات و ویژگی ها باید بدون وقفه و به سرعت نمایش داده شوند و به مشتریان آنلاین شما خدمات ارائه دهند، زیرا این بزرگ ترین خواسته آنان از فروشگاه اینترنتی شما است. آمار های جهانی نشان داده است، روز به روز بر تعداد افرادی که از طریق دستگاه های موبایل به جستجو در اینترنت می پردازند افزوده می شود. با بررسی این آمار و ارقام و نگاهی به توسعه اینترنت در زندگی مردم می توان نسبت به اهمیت سایت های واکنش گرا آگاهی پیدا کرد.

استفاده از ناوبری و جستجو حرفه ای

آیا فروشگاه اینترنتی شما کاربر پسند است؟ بهتر است از چند نفر از دوستان خود بخواهید که وب سایت شما را بررسی کنند به شما بازخوردی ارائه دهند. این روش ساده و موثر اغلب نادیده گرفته می شود، اما بسیار حیاتی است. وب سایت فروشگاهی شما باید به گونه ای طراحی شود که برای مشتریان آسان تر از رفتن به مغازه یا فروشگاه فیزیکی باشد. گزینه های ناوبری و جستجو در خرده فروشی آنلاین بسیار مهم هستند. درباره طراحی نوار جستجو باید به خوبی فکر شود و بر اساس سایت شما آن را ایجاد کرد. این نوار جستجو باید بتواند پیشنهادات مختلفی درباره گزینه هایی که خریداران به دنبال آنان هستند به آن ها ارائه دهد. تحقیقات اخیر نشان داده اند که رابط کاربری مناسب و استفاده از ابزار جستجو به صورتی کاربر پسند سبب افزایش ماندگاری بازدید کنندگان وب سایت شما خواهد شد.

 نکات ویژه طراحی فروشگاه اینترنتی

استفاده از عکس های برتر و ایجاد امکانات مختلف برای نمایش آن ها در رنگ ها و حالت های مختلف یکی از عوامل مهمی است که سبب موفقیت فروشگاه های اینترنتی می شود. در یک تصویر هزاران حرف نهفته است که شما باید بتوانید آن ها را به درستی به مشتریان خود انتقال دهید. ارائه توضیحات دقیق درباره محصولات و مشخصات آن ها از دیگر عوامل مهمی است که در طراحی فروشگاه های اینترنتی باید به آن ها توجه داشت. همچنین رابط کاربری و تجربه کاری از جمله اساسی ترین نیاز ها در طراحی فروشگاه های اینترنتی هستند. اما سوالی که این جا مطرح می شود این است که برای طراحی یک سایت فروشگاهی مناسب باید به کدام شرکت مراجعه کنیم؟ در پاسخ باید گفت که برای بررسی شرکت ها، ابتدا بایستی به عواملی مانند سابقه شرکت و نمونه کار های آن ها، استفاده از نیرو های متخصص، ابراز رضایت مشتریان، پشتیبانی مناسب و احترام آن ها به خواسته های مشتریان توجه داشته باشید و پس از انجام بررسی های لازم، سایت فروشگاهی مورد نظر خود را سفارش دهید.

اشتباهات رایج در طراحی سایت فروشگاهی واکنشی

  • گنجاندن محتوای زیاد در یک صفحه نمایش در طراحی سایت فروشگاهی واکنشی: فرض کنید که می خواهید محتوای زیادی را  برای بازدیدکنندگان سایت خود در موبایل فراهم آورید و تمام محتوای قابل نمایش را یکجا تحویل کاربر می دهید، این کار باعث افزایش سرعت بارگذاری می شود و همچنین صفحه را نامناسب می کند و در نهایت باعث می شود که کاربر سایت شما را نپسندد و فوراً آن را ترک کند.

 

  • به ابعاد دستگاه متکی نشوید: واقعیت این است که ما نمی توانیم ابعاد دستگاه های کاربران و اندازه سایز مرورگرها را کنترل کنیم. پس ما باید در  طراحی سایت فروشگاهی واکنشی تنها  به ابعاد دستگاه تمرکز نکنیم. اجازه دهید محتوای شما در طراحی واکنشی خودشان نقاط را از هم تشخیص دهند؛ اگرتا به حال طرحی سایت فروشگاهی واکنشی انجام داده باشید، حتماً مفهوم این جمله را به خوبی درک می کنید!

 

  • بارگذاری بیش از حد منابع: در طراحی سایت فروشگاهی واکنشی همواره به این نکته توجه داشته باشید که سایت خود را سبک نگاه دارید و از بارگذاری فایل های بیهوده در سایت خودداری کنید و فقط منابع مهم را در سایت بارگذاری کنید. برای پایین آوردن تعداد درخواست ها و حجم فایل ها می توانید آنها را با ابزارهای نظیر SASS و یا  Uglify  فشرده کنید.

سایت فروشگاهی واکنشی

این مـــــطالب را حتمــــــا بخــوانید ( برای مشاهده مطلب لطفا روی آن کلیک کنید) :