logo
امید نمونه کار گرافیکی سایت گرافیک سایت خلاقیت

دلایل داشتن وب سایت

 

دلایل داشتن وب سایت

از دلایل داشتن وب سایت شاید مهمترین دلیلش جذب مشتری بیشتر باشد.

معجزه شبکه جهانی اینترنت در همین موضوع جذاب است.

مهم نیست شما کجای کشور باشید؛‌ شما می توانید در تمام ایران حتی جهان! با درآمد یا مشتری یک کلیک فاصله داشته باشید.

صرفه جویی در هزینه ها

هزینه های تبلیغات محیطی روز به روز افزایش پیدا می کند. و شما برای نگه داشتن فروش در یک رده خاصی نیازمند تبلیغات پیوسته هستید. من به شخصه روزی فروشنده تبلیغات محیطی در شهر تهران بودم، بسیاری از مردم با قیمتهای تبلیغات محیطی آشنایی ندارند. خیلی از این تعرفه ها واقعا قابل باور نیست!

تفاوت تبلیغات اینترنتی و تبلیغات محیطی در چندین مورد است. نخست میزان هزینه ای که شما صرف تبلیغات اینترنتی می کنید، بسیار پایینتر است. البته منظور ما از تبلیغات اینترنتی در این مقاله به این معنی است که شما یک وب سایت طراحی کرده‌اید و هزینه‌هایی را جهت بازدید بیشتر مخاطبان در وب سایت صرف کرده اید. این هزینه ها صرفا در این مقاله منظور صرف هزینه های تولید محتوا می شود. تفاوت بین این هزینه ها و هزینه های تبلیغات محیطی ابدا قابل مقایسه نیست.

مسئله بعدی آن است که اگر شما مدتی به تبلیغات محیطی ادامه ندهید میزان فروش شما با کاهش شدیدی روبرو می شود. اما در تبلیغات اینترنتی این گونه نیست وقتی شما یک وب سایت خوب با محتوای عالی داشته باشید. حتی اگر مدتی هیچ گونه فعالیتی در وبسایت نداشته باشید، امکان ندارد به نقطه‌ی صفر برسید. وبسایت شما هر روز همچنان به جذب مخاطب ادامه می دهد.

امروزه کسب و کارهای اینترنتی وجود دارند که رقم درآمدی آن ها از نظر افراد زیادی غیر قابل باور است. شاید هم حق دارند! چون رقم غیر قابل باوری است.

نکته جالب این مدل کسب و کارها این است که آنها فقط با یک ایده و یک طراحی سایت شروع کردند. بنابراین طراحی وب سایت حرفه ای برای کسب و کارها یک ضرورت است، نه یک پیشنهاد.

وب سایت شما، تریبون شما

وقتی شما یک وب سایت داشته باشید دقیقا مانند آن است که یک تریبون عالی دارید، یک رسانه دارید. در این تریبون شما می توانید محصولات و خدمات جدیدی را به مشتریان خود ارائه کنید. شاید بهترین استفاده ای که ازاین تریبون می توانید بکنید. بحث آموزشی باشد؛ بنظر خیلی خوب نمی آید درست است؟! اگر شما اقدام به آموزش در حوزه تخصصی مرتبط به کسب و کار خود می کنید فایده های بسیار بزرگی دارد.

نخستین امتیاز افزایش تعامل شما با مشتریانتان است که به بهبود روابط میان شما و مشتریان تان کمک می کند؛ و باعث می شود شما به سوالات آنها در حین آموزش پاسخ دهید.

مهمتر از آن شاید از نظر تکنیکی باشد! به این معنی که وقتی شما در حیطه تخصصی خود در زمینه آموزشی آن وارد شوید، از نظر گوگل شما یک وب سایت مرجع هستید. زمانی که شما سایتی مرجع باشید، رتبه های نخست گوگل از آن شماست و این به معنی افزایش مخاطب  و در نهایت افزایش مشتری شما می شود.

 مکانی که ۲۴ ساعت  خدمت رسانی می کند!

مهم نیست مشتریان شما در چه زمانی از روز و در چه مکانی از جهان باشند آن ها می توانند وارد وبسایت شما شوند و به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.

از آموزش ها، مقالات و سایر مطالبی که در وب سایت شما وجود دارد، استفاده کنند. تصور کنید چنین امکانی را شما با استخدام کارمند ها بخواهید برآورده کنید. مسلما هزینه انجام چنین خدمتی برای مشتریانتان به طور شبانه‌روزی بسیار گران خواهد بود. در صورتی که یک وب سایت با ارزان ترین قیمت ممکن چنین امکانی را برای مشتریان و مخاطبان شما به وجود می آورد.

آنها می توانند در طول شبانه روز سوالات خود را برای شما بفرستند و شما و همکارانتان در طول روز کاری به تمامی سوالات مخاطبان پاسخ دهید. این تعاملات پی در پی با شناخت و رفتار مناسب فروشندگی می تواند فروش محصولات و خدمات شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

ایجاد روابط جدید

تصور کنید شما یک وب سایت بسیار عالی در حوزه تخصصی مربوط به کسب و کار خود دارید. احتمالا همکاران شما در حوزه تخصصی شما وارد وب سایت شما می شوند و با شخص شما، همچنین کسب و کار شما آشنا می شوند.

در صورتیکه امکان همکاری بین شما و این افراد وجود داشته باشد، درخواست همکاری میدهند. این مسأله جایی بسیار ارزشمند میشود که کسب و کار خود را بصورت سلسله مراتبی ببینید، به این معنی که کسب و کارهایی در پایین و کسب و کارهایی در بالای کسب و کار شما وجود دارند. این کسب و کارها می توانند شما را پیدا کنند و اقدام به همکاری کنند.

بگذارید این مطلب را با یک مثال ساده توضیح دهیم فرض کنید شما یک وب سایت شخصی دارید و تخصص شما در حوزه سخنرانی و فن بیان است. شما یک وب سایت بسیار عالی با مطالب بسیار جامع در حوزه تخصصی سخنرانی دارید. مسلما افرادی اقدام به برگزاری همایش ها، سمینارها و کارگاه ها در سرتاسر کشور می کنند. اگر این افراد وارد وبسایت شما شوند. وب سایت شما را وب سایتی قدرتمند و شما را یک فرد مطلع در این حوزه دریابند، به شما پیشنهاد همکاری می دهند.

به عبارتی به شما پیشنهاد برگزاری همایش ها، سمینارها و کارگاه ها را در سراسر کشور می دهند. این به معنی افزایش درآمد قابل توجه، شناخت و شهرت بیشتر در سرتاسر کشور خواهد بود. یکی از کلیدی ترین دلیل از دلایل داشتن وب سایت این مورد است.

 وب سایت به شما امکان تحلیل مشتریانتان را می دهد

شاید به نظر شما منظور ما از این تیتر، گرفتن پیشنهادات، انتقادات و نظرات سازنده ای است که مشتریان در مورد محصولات و خدمات شما میدهند. البته این یک مزیت بسیار بزرگ است که شما می توانید از کلیت این پیشنهادات و نظرات در جهت بهبود کسب و کار خود استفاده کنید. اما حقیقا منظور ما این مطلب نبوده، بلکه موضوعی فراتر از کامنت ها و پیشنهادات مشتریان و مخاطبان است.

در سطح اینترنت ابزارهای زیادی وجود دارد؛ که به شما کمک می‌کنند تا وبسایتی بهتر داشته باشید. یکی از ابزارهای ارزنده‌‌ای که در سطح اینترنت وجود دارد، ابزار گوگل آنالیتیکس است. این ابزار فوق‌العاده متعلق به شرکت گوگل است.

شما با این ابزار فوق العاده می توانید تعداد مشتریان خود را در طول روز، دقیقه و یا حتی ثانیه مشاهده کنید. شما می توانید ببینید این مشتریان به کدام صفحات بیشتر رجوع می کنند. در کدام صفحات بیشتر وقت می گذرانند. از کدام صفحات به کدام صفحات میروند. اینگونه براحتی میتوانید متوجه شوید که مخاطبان شما عموما به چه صفحاتی علاقه مندند. این موضوع کمک شایانی به بهبود سایت و حتی بهبود خدمات و محصولات شما می کند.

یک چیز خیلی جالب در مورد گوگل آنالیتیکس آن است که شما حتی می توانید ببینید، مخاطبانتان از کدام شهرها هستند و تعداد مخاطبان کدام شهر بیشتر است. این شاید باعث شود یک نمایندگی در شهر مربوطه داشته باشید.

ابزارهای بسیار زیاد دیگری در گوگل آنالیتیکس وجود دارد که می‌تواند به تحلیل کسب و کار شما کمک کند، جالب آن است که این ابزار کاملا رایگان است.

در سطح بالاتر و حرفه ای تر اگر تعداد مخاطبان شما بسیار بالا تر باشد. همچنین تعداد سالهایی که فعالیت کرده باشید، بالا باشد. می توانید از متخصصان داده کاوی جهت تحلیل داده هایی که در طول سالیان از مخاطبان و مشتریان خود جمع آوری کرده اید، استفاده کنید.

شاید تا به حال با مفهوم داده کاوی آشنا نشده باشید، بگذاریم قدری مفهوم داده کاوی را توضیح دهیم. تعریف خیلی جذابی که از مفهوم داده کاوی وجود دارد: کشف گنج از دل سنگ ها و صخره های بسیار بزرگ است .

در واقع متخصصان داده کاوی از دل داده های عظیم یک شرکت با کمک ابزارهای داده کاوی، یک الگوریتم، یک اتفاق! و یا یک رویه چیزی را کشف می کنند. این ابزار فوق العاده به شما کمک می کند تا با کشف ناشناخته ها در کسب و کار خود به بهبود کسب و کار، فروش خدمات و محصولات کمک کنید. تحلیل مشتریان بوسیله ابزارهای مربوطه از دیگر دلایل داشتن وب سایت است.

تعامل با مشتریان

شاید این سرتیتر قدری شما را دلسرد کرده باشد! زیرا در مطالب بالاتر راجع به تعامل با مشتری توضیحات مفصلی داده شده است. اما مسئله‌ای که در این پاراگراف می‌خواهیم توضیح دهیم چیزی فراتر از مفاهیمی است که در بالا به آن اشاره کردیم.

فرض کنید شما کسب و کاری در حوزه مشخصی دارید. یک وب سایت عالی همراه با محتوای آموزشی خوبی دارید. فردی در گوگل سوالی را سرچ می کند و وارد وبسایت شما می شود.

 

 

 اما مفهوم ماجرایی که در بالا به آن اشاره کردیم چه بود؟

اگر مخاطبی وارد وبسایت شما شود و با خواندن مقاله ای از شما به پاسخ سوالش برسد.احتمالاً بیست روز دیگر به هیچ عنوان از وب سایت شما چیزی به خاطر نمی آورد. اما اگر ۲۰ روز دیگر شما با داشتن ایمیل یا شماره تلفن آن شخص پیامی که دربردارنده یک امتیاز و یا یک پیششنهاد خوب در راستای کسب و کار خود به آن شخص دهید.

احتمالا دویاره به یاد شما می‌افتد! و احتمال دارد به پیشنهاد شما نیز پاسخ بگوید. این تکنیک یکی از بنیادی ترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی است یا دیجیتال مارکتینگ است. این مورد مانند زنجیری باعث اتصال شما و مخاطبان شما میشود.

 اعتماد سازی در نظر مشتری

از دیگر دلایل داشتن وب سایت، می توان گفت زمانی که شما یک وب سایت خوب در یک حوزه کسب و کاری دارید. با تولید محتواهای جامع و آموزشی میتوانید به ایجاد اعتماد در آنها کمک کنید.

البته می توانید مجوزهای لازم را در این زمینه را نیز دریافت کنید. مجوزهایی مانند اینماد، ساماندهی و … این مجوزها به کسب و کار اینترنتی شما مشروعیت می دهند. مخاطبان شما با وجود این مجوزها به کسب و کار شما اعتماد میکنند. همانطوری که پرواضح است، اعتماد سازی مهمترین بخش فروش محصولات یا خدمات است، خصوصا اگر از طریق اینترنت اقدام به فروش می کنید.

دلایل داشتن وب سایت

این مـــــطالب را حتمــــــا بخــوانید ( برای مشاهده مطلب لطفا روی آن کلیک کنید) :