اصول طراحی سایت رستوران

 اصول طراحی سایت رستوران

برای طراحی سایت رستوران مناسب باید از دید مشتریان و مخاطبان به آن نگاه کرد به این معنی که در هنگام طراحی و برنامه ریزی می بایست نخست نیازها و موارد مورد انتظار مشتریان و بازدید کنندگان سایت مورد بررسی قرار گرفته و در طراحی سایت رستوران لحاظ شود.

  • دلیل مراجعه مشتریان رستورانتان به سایت چیست؟
  • آیا میتوانیم مشتریان وفادار و دائمی رستورانمان را به قشر خاصی دسته بندی نماییم؟ ( از لحاظ جنسیت، از لحاظ میانگین سنی، از لحاظ روحیات و عواطف، از لحاظ سطح مالی و دسته بندی های دیگر)
  • انتظار اصلی مشتریان وفادار رستوران شما از طراحی سایت رستوران شما چیست؟
  • و سوالات دیگری که به صورت کلی در مقاله نکاتی که در مورد طراحی سایت نباید فراموش کنید به تفضیل در مورد آنها صحبت شده است.

پاسخ به این سوالها نقشه راه ما برای طراحی سایت رستوران است و این نقشه قطعا به موفقیت سایت و جذب مشتریان بیشتر خواهد انجامید، بدون پاسخ دادن به این سوالات وب سایت ها بدون دلیل وجود دارند و درفرآیند فروش و تاثیرگذاری هیچ کمکی نخواهند نمود و در حد نامی در انتهای مطالب کارت ویزیت باقی خواهند ماند،

معرفی مواردی که در طراحی سایت رستوران حرفه ای حتما باید حضور داشته باشند

  • وجود منوی غذا ترجیحا همراه با قیمت و توضیح کیفیت و مواد غذایی به کار رفته در محصولات
  • عکاسی تبلیغاتی و حرفه ای از غذا ها و نوشیدنی های خود رستوران بصورت واقعی و ملموس و در عین حال وسوسه برانگیز و خوش مزه
  • عکاسی و تور مجازی از فضای رستوران به منظور آشنایی افرادی که تا به حال به رستوران مراجعه نکرده اند، بسیاری از افراد می بایست از قبل با محیط جایی که میخواند بروند آشنا باشند و با این امکان شما آنها را به یک سفر مجازی و بدون هزینه به داخل رستوران خود می برید.
  • البته رزرو آنلاین هم برای بعضی از رستوران ها می تواند الزام محسوب شود

طراحی سایت رستورانی ساده اما هوشمند و کارآمد

طراحی سایت رستوران می بایست شامل صفحاتی همچون منوی غذا ها در صورت زیاد بودن تعداد غذاها بصورت مجزا شده و با قابلیت خوانده شدن آسان و تشریحی، بیان موقعیت دقیق مکانی رستوران بر روی نقشه با ذکر موارد تکمیلی مانند جای پارک و راهنمایی جهت راحت تر شدن مراجعه به رستوران، صفحه ای جهت گرفتن پیشنهادات و تجربه حضور در رستوران و تعامل با مخاطبین جهت مطالعه توسط مخاطبین و مشتریانی بالقوه سایت رستوران.

طراحی سایت رستوران نیز از قانون سادگی همیشه زیباست می باشد و طبعا سایتهای ساده به دلیل سرعت بالاتر ضمن اینکه باعث رضایت مشتریان خواهند شد، یکی از خواسته های مهم سئو سایت و گوگل را نیز برآورده خواهند کرد.

.

ترکیب بندی گرم و استفاده از رنگهای گرم در طراحی سایت رستورانی

طیف رنگ های قهوه ای، قرمز، زرد، نارنجی، سفید و مشکی بیشترین کاربرد را در طراحی سایت فروشگاهی دارند و اصلی ترین دلیل استفاده از این رنگها اشتها برانگیز بودن و تحریک اعصاب و حس گرسنگی، انگیزه بخش بودن و برانگیزاندن حس شادی و هیجان و لذت بیشتر مشتریان و مخاطبان از غذا و خوراک آماده شده می باشد.

البته برای منتقل نمودن بعضی از مفاهیم گرافیست ها و طراحان به فراخور نیاز از طیف رنگهای آبی و سبز نیز استفاده می کنند که بسیار اندک و در موارد خاص توصیه می شوند و به صورت عمومی کاربرد ندارند.

اهمیت قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی در طراحی وب سایت

شبکه های اجتماعی به غیر از بستری مناسب جهت بازاریابی و توسعه بازار و در نتیجه فروش بیشتر به راحتی قابل دسترس بوده و مشتریان سایت رستوران پس از جستجوی نام و ورود به سایت شما در صورتی که طراحی سایت رستوران شما مطابق با انتظار آنها باشد به دنبال راهی برای ارتباط سریعتر و نزدیکتر با شما خواهند بود قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی در هدر سایت و یا فوتر سایت راه مناسبی برای ایجاد این ارتباط و تبدیل نمودن مراجعین و مخاطبان به مشتری دائم و وفادار می باشد.

برای سایت رستوران خود عکس واقعی و با کیفیت از محصولات خود رستوران تهیه کنید

وجود عکس های واقعی از غذا های واقعی و نوشتن و خاطر نشان کردن این نکته کمک بسیار زیادی در ایجاد حس اعتماد و اطمینان در بازدید کنندگان دارد و استفاده از تصاویر صرفا زیبا و انتخاب شده از رستوران های دیگر و اینترنت به غیر از زیبایی کاربرد دیگری نداشته و نقشی در فرآیند فروش و تحریک بازدید کنندگان به مراجعه به رستوران نخواهد داشت.

پس دقت داشته باشید که عکاسی واقعی از غذاهای رستوران و استفاده از این تصاویر در طراحی سایت رستوران و منوی رستوران نقش مهمی را در فروش و تبدیل بازدید کنندگان سایت به مشتریان دائمی و وفادار خواهد داشت.

ویزگی صفحه تماس با ما در سایت رستوران

مناسب ترین جا برای بیان وجوه تمایز و ویژگی های خاص رستورانتان بی شک در صفحه تماس با ما می باشد، دقت داشته باشید که کسانی که به این صفحه مراجعه می کنند به دنبال ویژگی های خاص، ادبیات و شخصیت رستوران و سوابق و وجوه تمایز و تفاوت رستوران شما می باشند، پس این صفحه مناسب ترین بستر برای بیان این ویژگی ها می باشد

می توانید از ویژگی هایی همچون، معرفی سرآشپز و سوابق او، رعایت بهداشت و تمیزی در کلیه رستوران مخصوصا آَشپزخانه، دکور و فضای رستوران، کیفیت بالای مواد اولیه غذاها، نوع طبخ و پخت و دیگر ویژگی های رستوران برای معرفی خود در این صفحه استفاده نمایید.

حرف آخر در مورد طراحی سایت رستورانی

در طراحی سایت رستورانی و تولید محتوا چه به صورت متنی و چه به صورت تصویری می بایست دقت لازم انجام شود به این دلیل که طراحی سایت و محتوای شما نماینده و ویترین رستوران شما در فضای مجازی و اینترنت می باشند پس همان میزان که نگران با کیفیت بودن و تاثیرگذار بودن دکور و فضای کلی رستوران و کیفیت غذا ها در رستوران خود هستید به همان میزان می بایست بر روی کیفیت وب سایت خود تکیه کنید تا سایت بتواند شخصیت و اعتبار اصلی رستورانتان را حفظ نموده و حتی به آن قوت بخشد.

فراموش نکنید که این نکات ریز هستند که کلیات را می سازند تفاوت طراحان خوب و طراحان بد در توانایی درک و پرداختن به این جزئیات در طراحی سایت رستورانی بوده که اگر چه شاید این جزئیات به تنهایی قابل دیدن و آنچنان ملموس نباشند اما در کل هنگام شکل دادن و تاثیرگذاری بر مخاطبان خود را نشان داده و این اشکالات باعث بی تاثیرشدن و موثر نبودن سایت می شوند

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید