logo
امید نمونه کار گرافیکی سایت گرافیک سایت خلاقیت

اصول اولیه رنگ شناسی وب

اصول رنگ‌بندی یک سایت به‌طور مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر نمی‌گذارد اما اگر از رنگ‌ها به شکل درست و قاعده‌مندی استفاده نشود چشم‌های کاربر زود خسته می‌شود، درنتیجه سایت را به سرعت ترک می‌کند و مدت زمان بازدید سایت کاهش پیدا می‌کند و این یعنی افت رتبه و مرگ تدریجی یک وب‌سایت.

علم روانشناسی رنگ بسیار گسترده است. هرچه دانش شما در این زمینه بیشتر باشد طراحی و رنگ‌بندی بهتری در سایت‌تان خواهید داشت

اصول اولیه رنگ شناسی وب

نکاتی در طراحی سایت

قوانینی که می بایست در زمان طراحی گرافیکی سایت در نظر داشته باشیم به شرح زیر هستند:

• اثر روان شناسی رنگ

• قابلیت خواندن متون صفحات سایت

• توجه به نوع مخاطب و بازدیدکننده بخش های مختلف سایت

• اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف گوناگون است

• استفاده از رنگ متمم برای بک گراند ، گرافیک ها ، لینک ها و متون

رنگها و پیام های که میدهند

◊ سفيد : سفید نمايانگر صداقت، پاكيزگي، صميميت، ملايمت و معاصر بودن است. سفيد بهترين رنگ براي بك‌گراندهاي وب است. در تجارت سفيد رنگ خستگي‌گير و انرژي‌بخش است.

◊ سياه : رنگ سیاه اشاره دارد به ظرافت، قدرت، دليري، شهامت، فريبندگي، شيطان، مهارت. مشكي براي رنگ متن روي يك پس زمينه روشن ايده‌آل است. رنگ سياه به عنوان رنگ پس‌زمينه چشم را خسته مي‌كند.

آبی : رنگ آبی میتواند حس های مختلفی را در بیننده تداعی کند مانند : حس سرما، وفاداری، ضمانت. ابی رنگ پس زمنیه هدر سایت های دولتی و آموزشی میباشد. میتوانید برای یک سایت رسمی از این رنگ بعنوان رنگ اصلی سایت استفاده کنید.

◊ سبز : رنگ سبز در بنگاه های تجاری به معنای درستی و صداقت در انجام کار است. این رنگ بیشتر در سایت های مربوط به طبیعت و کودکان به کار گرفته شده است. با این حال رنگ سبز رنگ سازمانی شرکت ها و سازمان های مختلفی با حوزه های فعالیت متفاوت نیز استفاده میشود.

◊ زرد : رنگ زرد کمترین تباین را در پس زمینه سفید دارد. اگر رنگ پس زمینه سایت شما سفید است در داخل مقالات خود از رنگ زرد استفاده نکنید. رنگ زرد بیشترین تاثیر را روی پس زمینه سیاه مطلق از خود ایجاد میکند. رنگ زرد که روی سیاه مطلق قرار داشته باشد. بشدت توجه را جلب می کند.

◊ قرمز : رنگ قرمز نمايانگر توانايي، هيجان، احساسات شديد، سرعت، خطر و تهاجم است. در تجارت به معني وام و بدهي است. اين رنگ شديدترين رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسريع مي‌كند.

 

 چند اصل مهم

۱) رنگ ها اثر زيادي روي احساسات ما در ۹۰ ثانيه اول ديدن مي گذارند.

۲) اثر رنگ ميتواند بيننده را ترغيب به خريد يك جنس از شما كند.

۳) رنگ ها رفتار ما را در برابر يك موضوع فقط تشديد نميكنند ، بلكه اثر خود را كاملا در رفتار ما نشان مي دهند.

۴) هر رنگ به تنهايي يك پيام مخصوص به چشم بيننده ميفرستد «رسانه همان پيام است»

۵) وجود تطبیق رنگی بین لوگوها و آرم های صفحات با رنگ بندی متون و مطالب به کار گرفته شده.

۶) برای رنگ بندی بهتر است از کدهای  رنگ استفاده کنید.

اصول اولیه رنگ شناسی وب

این مـــــطالب را حتمــــــا بخــوانید ( برای مشاهده مطلب لطفا روی آن کلیک کنید) :